Njegove vjenčanice već 10 godina osvajaju Hrvatice, a sada stiže i nova bridal kolekcija

30.01.2023. | AUTOR: Hana Bartolović

Modne i beauty priče | Modne priče | Ljudi u biznisu | Život prije 5
#ALDUK

Kada pričam s frendicama koje planiraju vlastito vjenčanje, u razgovoru o pripremama postalo je gotovo nemoguće ne spomenuti se brenda ALDUK, koji je kroz godine postao jedno od najzvučnijih imena bridal mode u Hrvatskoj. A tih je godina sada ukupno 10: dizajner Ivan Alduk ušao je u 2023. s namjerom da proslavi ovu veliku obljetnicu, koja mi je poslužila kao povod za razgovor s njim i omogućila kratki pogled na prošlost brenda, ali i onaj mnogo dulji na sadašnjost i budućnost, kojoj se Ivan usmjerava sa svakom novom kolekcijom.

ALDUK vjenčanice, 2023.
ALDUK vjenčanica iz nove kolekcije za 2023.

Ivana sam upoznala 2010. godine i imala privilegij uživanja u njegovom dizajnu iz prve ruke. Od ready-to-wear kolekcija pa do jedinstvene suradnje Alduk by Galko koja je rezultirala upečatljivim i super kvalitetnim kožnim torbama, kao još vrlo mladi dizajner dobio je etiketu the one to watch. Njegov modni brend nastavio se razvijati, a tri godine od našeg prvog susreta pokrenut će, dakle, i vlastitu bridal kolekciju i otad do danas upisati se na mapu nezaobilaznih dizajnerskih imena za hrvatske mladenke. S njim sam prokomentirala značajnu obljetnicu, ali i same početke ovog poslovnog pothvata.

„Ponekad imam dojam da obljetnice nižem podjednako lagano kao što moj atelier kreira nove kolekcije, jednostavno rečeno – ide nam to! 2007. sam krenuo kao mladi student, a logičan nastavak tih prvih ready-to-wear kolekcija jest bilo širenje na asortiman bridal mode. Moja estetika je išla upravo u tom smjeru i taj kreativni, a i poslovni zamah je bio logičan. Prva kolekcija je bila možda i najteža, a svaka sljedeća je sve bolja i sve ju lakše kreiramo. U toj liniji koja je izuzetno kruta, ograničena i ne trpi toliko modnih novotarija, moj tim i ja se snalazimo izvrsno jer nam to sve ove godine potvrđuju naše klijentice“, priča mi Alduk.

Ivan Alduk

Izgraditi uspješan bridal brend na današnjoj modnoj i wedding sceni svakako je izazov, jer konkurencija nije malena, a istovremeno trebaš izgraditi svoj DNA i biti dosljedan u kvaliteti dizajna, materijala, izrade. Koja je bila njegova formula, pitam ga.

„Nisam previše “izmišljao toplu vodu” već svoj kreativni, ženstveni i izuzetno moderni pristup u dizajnu primijenio na bridal kolekcije. Dodao sam im svoj pečat osobnosti, profanost utemeljenu na kvaliteti ideje, kroja, izrade i tkanine te same usluge. Izuzetno puno pazim na predstavljanje bridal kolekcija pa se one uvijek prezentiraju s efektnim modnim kampanjama najboljih hrvatskih fotografa koje zatim slijedi pripadajući lookbook. Puno ulažemo u naš proizvod i brend, iskreni smo i dosljedni. To je danas rijetkost, a možda je to tajna našeg uspjeha“, govori Ivan.

ALDUK vjenčanica iz nove kolekcije za 2023.
Ovo je naša najekskluzivnija i najraskošnija kolekcija (do sada)

Njegova nova bridal kolekcija za 2023., koja se savršeno poklapa sa 10 godina djelovanja u ovom području mode, donosi nam 26 novih modela, a osim klasičnih silueta vjenčanica, pažnju ovdje privlači i dosta kratkih i ekstravagantnih modela, idealnih za manja vjenčanja ili za presvlačenje nakon ponoći. Na kolekciji se radilo 2 mjeseca; u dizajnerovom ateljeu krenulo se od tkanina i ideja, a u procesu su sve to mijenjali i slagali u smjeru konzistentne kolekcije bazirane na visokoj modi.

ALDUK bridal kolekcija za 2023. sutra će biti predstavljena javnosti službenom kampanjom, a za After5.hr, dizajner je dao ekskluzivan sneak peek. Ako je suditi po prvim vizualima fotografkinje Jelene Balić koje nam je ustupio, očekuje nas još jedna vizualna modna bajka koja nam daje blagi uvid u kolekciju, dok će kompletan pregled omogućiti popratni lookbook sa svih 26 vjenčanica, čije vizuale potpisuje fotografkinja Sanja Jagatić.

Behind the scene sa snimanja nove ALDUK bridal kampanje (Robert Kale)

Velike obljetnice često ponukaju dizajnere da iz arhive izvade stare bestseller stilove i ponovno ih ponude publici u novoj kolekciji, no to nije ALDUK stil, što mi je potvrdio sam dizajner:

Ne referiram se nikad na povijesna razdoblja, pa čak ni na vlastite projekte. Idem dalje, naprijed i volim kreirati i prezentirati nešto novo, nešto bolje što je i nama u brendu zadovoljština stvarati.

„Poanta mode jest promjena, serviranje noviteta i snova, želja koje se ponekad ostvare. To smo nastojali ponuditi ovom kolekcijom koja je izuzetno minimalistička i moderna, ali izuzetno raskošna i bazirana na visokoj modi. Možda jest oksimoron, ali u praksi funkcionira i svjestan sam da ove godine imamo najbolju bridal kolekciju. Kolekciju s identitetom dostojnim ove obljetnice karakteriziraju volumeni, prozračne tkanine, 3D detalji, ručni rad, čiste linije i izuzetno profinjene tkanine. Mislim da ovo nije kolekcija za svakog, ali od 70-ak modela koliko ih imamo u showroomu – izbor je olakšan našim savjetima“, objašnjava Ivan Alduk.  

Prva ALDUK bridal modna kampanja, 2013. (Mare Milin)

Kakve su hrvatske mladenke s kojima surađuje – i kakav je općenito proces suradnje s njima, uzimajući u obzir činjenicu da ovo nije modni posao u kojem jednostavno uđete u trgovinu ili showroom, razgledate, isprobate, kupite i odete doma?

„Rad s ljudima je intenzivan, nekada puni i inspirira, a nekad prazni. To je taj balans koji valjda svi trebamo proći u životu. Mi u ALDUKu izuzetno pazimo na kvalitetu usluge i odnosa s klijentima te uvijek damo sve od sebe da proces i rezultat budu izvrsna vjenčanica i zadovoljne obje strane. Nekad na tom putu zna biti i brdovito, ali nakon toliko godina rada s klijentima – nema tog što ne možemo riješiti. Sve kreće inicijalnom probom gdje probavamo sve što se mladenki sviđa i tražimo idealan model koji se onda uz željenu promjenu radi po njenim mjerama. ALDUK isključivo izrađuje vlastiti dizajn, bilo da je riječ o klasičnim ili bridal kolekcijama, i nipošto ne radi po “ja sam zamislila, a vi sašijte”. Dođete li u restoran pa kažete kuharu što da vam skuha i date mu recept? Naravno da ne, a imamo toliko modela i opcija da svatko kome se sviđa naša estetika uspije u našem showroomu pronaći svoj idealan model vjenčanice“, zaključuje Ivan.

ALDUK bridal, 2018. (decker+kutić)

Svaka mladenka koja se odluči za njegov bridal dizajn dobiva potpuno personaliziranu vjenčanicu koja se kroji ispočetka. Kroj i dizajn je uvijek potrebno prilagoditi, a ponekad se rade promjene u vidu dubine dekoltea, proreza, rukava, dužine i sličnih detalja. I da ponovimo za sve one koje zanima: ne, brend ALDUK vam ne može napraviti custom made vjenčanicu po vašoj viziji.

„Custom made u Hrvatskoj ne postoji jer to u prijevodu znači stvaranje posebno dizajniranog unikatnog modela za određenu klijenticu, ali na našim prostorima se to pretvara u “šivanje po slikama i kopiranje”. Te neuspjehe često možemo vidjeti na polujavnim osobama koje toliko žele biti posebne, da često pređu granicu dobrog ukusa. Rad na custom made komadima je izuzetno delikatan jer često mladenka ne može zamisliti kako će taj krajnji model izgledati, a i cijene takvih vjenčanica bi bile duplo skuplje od naših kolekcijskih modela“, pojašnjava Alduk.

ALDUK bridal, 2016. (decker+kutić)

A cijene njegovih kolekcijskih modela vjenčanica kreću se od 1.000 do 2.000 eura. Šivaju se po mjeri klijentice i riječ je isključivo o kupnji. Ono što bi mladenke trebale unaprijed znati žele li svoje povjerenje za izradu savršene vjenčanice povjeriti brendu ALDUK je sljedeće:

Prvi korak – putem kontakata (Facebook, Instagram, info@alduk.hr ili na broj) rezervirati termin.

Drugi korak – doći na jednosatni termin s maksimalno troje ljudi u pratnji i isprobati sve što im se sviđa. Tu uskače ALDUK tim sa savjetima i vođenjem probe.

Treći korak – prespavati i doći još jednom probati favorite te donijeti odluku, a nakon toga se ALDUK tim baca na posao.

Mladenke koje dogovore termin za isprobavanje, zaputit će se u Aldukov novi showroom u Draškovićevoj 33, koji odiše atmosferom starog pariškog showrooma. Chic interijer pomaže da predivne ALDUK vjenčanice maksimalno dođu do izražaja i da klijentice ovdje imaju osobno iskustvo upoznavanja s brendom, no sada je na jednoj lokaciji napokon obuhvaćen cijeli brend, od ureda i skladišta, do ateliera i showrooma, te je cijeli proces ubrzan, olakšan i na još višem nivou. Kvaliteta ispred kvantitete, uvijek, naglašava Ivan Alduk.

ALDUK vjenčanica iz nove kolekcije za 2023.

Iako je lukrativan posao, dizajn vjenčanica bez sumnje podrazumijeva i mnogo emocija u kontaktu s klijenticama. Pitam Ivana za kraj što je ono što ga i dalje hrani u bridal industriji i potiče da ide naprijed, što mu je najveća nagrada?

“Mene osobno jako puni cijeli proces kreiranja novih kolekcija i njihova prezentiranja javnosti, kao i proces traženja idealnog modela za svaku klijenticu. Mislim da volim ovaj posao mnogo više no što si nekad želim priznati jer često paralelno radim na nekoliko kolekcija i ta mogućnost kreativnog stvaranja nema cijenu. A uvijek pamtim i emocije i zahvale kojih sam svjedok u ovakvim procesima kao što je izrada vjenčanice.

FOTOGRAFIJE: ALDUK (Jelena Balić, Robert Kale, decker+kutić, Mare Milin)

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5