Influencerica Andrea Cheong shvatila je da se zasitila brze mode kada je jednog dana stala ispred dupkom ispunjenog ormara i zapitala se: “Zašto nemam što odjenuti?”
To će pitanje postati naslov njezine knjige, objavljene prošle godine, u kojoj detaljno opisuje kako je promijenila svoje kupovne navike potaknute društvenim mrežama, zbog kojih je imala ormar pun stvari koje nije željela. U svojoj knjizi također govori u prilog pažljivijem načinu potrošnje, usmjerenom na kvalitetu, održivost i vrijednost za novac.
Andrea Cheong
Uz 244.000 pratitelja, Andrea Cheong živi u nišnom, ali sve većem kutku TikToka, piše Business of Fashion, nazivajući njegove članove reformiranim entuzijastima brze mode koji sada žele kupovati manje, ali bolje.
Neovisno o tome, modno tržište još uvijek uglavnom pokreću kupci koji žele kombinaciju cijene i utjecaja, podržavajući i ultra-brze modne brendove kao što je Shein, i masovne luksuzne marke kao što je Louis Vuitton. Ali globalno usporavanje gospodarstva i sve veća zabrinutost za klimu spojili su se s trendom “tihog luksuza”, što je dovelo do pojave skupine kritičnih potrošača koji žude za kvalitetom, kao i osjećajem luksuza. Ovi mladi kupci također vide kvalitetu suštinski povezanom s ekološki odgovornijim i etičnijim načinima proizvodnje.
Why Don’t I Have Anything to Wear?
Andrea Cheong, s naslovnice svoje knjige “Why Don’t I Have Anything to Wear?” poručuje nam sljedeće: Trošite manje. Kupujte pametnije. Revolucionirajte svoju garderobu.
Ovom knjigom, Andrea cilja na sve one koji su se susreli s istim situacijama kao i ona, kada bi stajali ispred ormara punog odjeće i govorili sebi samima da nemaju što odjenuti, kada bi kupili džemper koji bi izdržao svega nekoliko pranja ili kada bi se zapitali vrijedi li određeni odjevni komad tih novaca, s obzirom na kvalitetu.
“Why Don’t I Have Anything to Wear?”, tvrdi Andrea, sadrži jednostavna rješenja za svaku od ovih nedoumica. U svom programu u pet koraka ona nas savjetuje kako se osloboditi štetnih obrazaca kupnje, uštedjeti novac, kupovati pametnije i stvoriti garderobu koja nam odgovara. Ovaj jednostavan vodič pruža alate i znanje za pouzdanu procjenu je li odjevni predmet koji želimo kupiti isplativ ili nije, navodi se u opisu knjige.
Ispunjena zabavnim interaktivnim kvizovima, kontrolnim popisima i stablima odlučivanja, knjiga pomaže razumjeti:
- Kako trgovci igraju igre s psihologijom kupaca
- Razliku između održive kupnje i održivih marki
- Vrijednost tržišta rabljene robe i najma
- Različite vrste materijala
- Kako kupovati manje da bismo kupovali bolje
U videozapisima na TikToku, Cheong educira svoje pratitelje o tome kako prepoznati proizvod visoke kvalitete, ističući sastav materijala, fit i cjelokupnu konstrukciju proizvoda kao ključne pokazatelje. Neovisno o budžetu, nastoji svoje pratitelje opremiti alatima za bolju kupnju: koje materijale izbjegavati, kako obratiti pozornost na detalje poput kvalitete šivanja i kako prepoznati je li određeni brend doista održiv – ili to samo piše na njegovoj markici.
Knjiga je dostupna u britanskoj knjižari Waterstones po cijeni od £16.99 i na britanskom Amazonu po cijeni od £11.95 funti.
FOTOGRAFIJE: Instagram