Kada je u pitanju obuća, nema mnogo ikoničnih modela, a još manje detalja, kao što je najpoznatiji potplat na svijetu, onaj crveni na Christian Louboutin cipelama. U 30 godina od osnutka, brend je, možda više nego bilo koji drugi, uspio pretvoriti komad obuće u umjetničko djelo. Dizajn njihovih potpetica namijenjen je isticanju krivulje stopala, a pri nošenju se posebno ističe “bljesak” crvenih potplata.
30 godina Louboutin cipela
Nose ih plesačice cabareta Crazy Horse u Parizu, nose ih na pistama visoke mode, a Pamela Anderson, Lady Gaga i Blake Lively samo su neke od slavnih obožavateljica modnog potpisa Christiana Louboutina, piše CNN povodom 30. rođendana slavnih cipela.
“Moj je ormar prepun Louboutin modela: klasični crni model Pigalle moj je go-to izbor obuće. Imam ih toliko u kolekciji da je Christian Louboutin dizajnirao model s oštrijim vrhom i tanjim potplatom te ga nazvao ‘So Kate'”, rekla je Kate Moss u razgovoru za Vogue 2014. godine.
Louboutin cipele pojavile su se u brojnim televizijskim serijama i filmovima – nosila ih je Carrie Bradshaw u seriji “Seks i grad”, a jedan je par dizajniran i za Miss Piggy iz The Muppet Showa 2011. godine. Taylor Swift nosila je verzije s kristalima na Eras turneji, a Beyoncé na Coachelli. Stilistica Shannon Adducci za CNN Style rekla je da Christiana Louboutina smatra “najvećim showmanom u svijetu obuće” jer crveni potplat za obožavatelje predstavlja vrhunac glamura.
A kako su stvoreni crveni potplati? 1993., dvije godine nakon pokretanja vlastitog brenda, Louboutin je dizajnirao kolekciju cipela inspiriranu litografijom “Cvjetovi” Andyja Warhola. Prototip je uključivao cvjetni motiv na potpetici, no nije doživio popularnost kakvoj se dizajner nadao. Međutim, kada je vidio svoju asistenticu kako lakira nokte, doživio je “aha” trenutak i crvenim lakom obojao potplat. Za CNN Style je rekao:
“Crvena boja predstavlja ljubav, strast i život. Snažna je, upečatjiva, moćna i poznata po privlačenju sreće.“
Loboutinova estetika može se opisati kao dekadentna i hrabra. Cipele se ručno izrađuju u Italiji, ne samo od kože, već i od kristala, perja, pa čak i baršuna, te se posipaju srebrnim štrasom sličnim cirkonu. Nije samo njihova potpetica “vrtoglavo” visoka (do čak 12 cm za “obične” salonke i 16 cm za platforme); takva je i cijena koja se kreće do gotovo četiri tisuće dolara, koliko je potrebno izdvojiti za metalik kožne čizme visokih sara. Svaki par, naravno, dolazi s crvenim potplatom.
Dizajner je za CNN rekao da je dobar par obuće onaj koji nas čini sretnima, izgleda dobro, u kojem se osjećamo samouvjereno i odlučno. Dobra je cipela, nastavlja, ona koja nas raduje kada o njoj razmišljamo i kada je nosimo. Ima moć transformirati govor tijela i stav, podiže osobu fizički i emocionalno. Cipele uspoređuje s Pepeljuginom staklenom cipelom, govoreći kako bi cipele trebale buditi snove kod ljudi, što je i njegov cilj prilikom dizajniranja obuće. U intervjuu za Vogue 2012. osvrnuo se na udobnost Louboutin cipela:
“Ljudi me zovu kraljem neudobnih cipela. Nije mi cilj stvarati bolnu obuću, ali moj posao nije ni kreiranje udobnih cipela. Trudim se da su visoke potpetice što udobnije, ali moji su prioriteti dizajn, estetika i privlačnost.“
Visoke su potpetice “preživjele” i pandemiju pa su iz brenda rekli kako je popularnost Louboutin cipela bila na visokoj razini tijekom i nakon razdoblja lockdowna. Pandemija je, naime, potaknula želju za kupnjom cipela koje odražavaju promjenu u načinu života, među kojima su platforme, visoke potpetice te cipele s blok-petom. Posljednjih godina, brend je proširio svoju ponudu na ravne cipele i na tenisice, a svima je zajednički upravo – crveni potplat.
Pantone 18, zaštićena nijansa kuće Louboutin
No, ravna obuća nije jedina diverzifikacija koju je Louboutin napravio u svojim kolekcijama. Uz torbe, dječju obuću i kolekciju za kućne ljubimce, Louboutin ima i beauty sekciju koja uključuje lakove za nokte, ruževe za usne i parfeme koji se referiraju na crveni potplat i siluetu koja podsjeća na tanku potpeticu slavnih salonki. Kao i kod obuće, i ovdje su cijene u sferi luksuza pa je cijena ruža oko sto eura. 2011.godine, brend je predstavio mušku kolekciju obuće: bila je toliko uspješna da je godinu dana kasnije Christian Loboutin otvorio prvu trgovinu s muškom obućom u Parizu. Stilistica Adducci komentirala je da je u mušku obuću unio glamur i učinio prihvatljivom želju za isticanjem cipelama.
Bilo da je riječ o muškoj ili ženskoj obući, upravo su crveni potplati ono što prvo razlikuje Louboutin od ostalih cipela. Kada počnu gubiti svoju karakterističnu nijansu, što se događa s nošenjem, brend može intervenirati. Louboutin pojedinim cipelama može vratiti nekadašnji sjaj, koristeći strogo čuvanu i zaštićenu nijansu kuće – Pantone 18, poznatu i kao Chinese Red. Kad smo kod nijanse, valja dodati kako se brend žestoko borio za zaštitu prepoznatljive crvene boje i potplata. U svojem su naumu uspjeli pa su 2008. postavili crvene potplate kao zaštitni znak i dobili odobrenje Ureda za patente u SAD-u, prenosi CNN.
Obožavatelji Louboutin dizajna odani su brendu, što potvrđuje i izjava Dite Von Teese za The Hollywood Reporter iz 2015.:
“Jednom sam odbila dobro plaćenu reklamnu kampanju za veliki luksuzni brend cipela jer sam toliko odana Christianu, i kao dizajneru, i kao prijatelju. Mislim da je on najbolji dizajner cipela na svijetu.”
FOTOGRAFIJE: Christian Louboutin