Helen Mirren nalazi se na naslovnici rujanskog izdanja magazina Dujour. Odjevena u crno, s kosom skupljenom u punđu i minimalističkim make upom, glumica izgleda smjelo i cool. The Timesova novinarka Farrah Storr u članku ‘Dame Helen Mirren: How to be fabulously old’ osvrnula se na Dujourov cover koji je, piše, izazvao niz reakcija.

Helen Mirren na naslovnici magazina DuJour
Odmah u uvodu čitatelja upoznaje s načinom snimanja kada se ispred objektiva nađu starije žene: pokriva se tanka kosa šeširima i šalovima, vrat dolčevitama od kašmira i raskošnim ovratnicima, dok su ruke, najčešće, izvan fokusa. I to je formula od koje se rijetko odstupa. No, nije primijenjena i na naslovnici DuJoura, gdje je 78-godišnja Helen Mirren u crnom outfitu, upotpunjenom perjem i čipkom. Sjajno nosi i odijela, glomazan, efektan nakit, kao i sasvim bazične komade, poput džempera. Storr je uspoređuje s Balenciaginim modelom, ističući:
Helen Mirren ima 78 godina i poručuje da starije žene ne trebaju retuširanje da bi se pojavile na naslovnici časopisa.


Tu su i frizura i šminka, potpuno minimalističke: kosa je sijeda, a bore jasno vidljive. No, umjesto da su se odlučili za kakvo jarko, šareno sjenilo, za koje kažu da ‘odvlači pažnju od opuštenih kapaka’, ili kosu stilizirali u neku efektniju frizuru te sve zaokružili nerazmjernom količinom retuširanja, urednici DuJoura napravili su nešto potpuno drugačije – glumičinu su dob pustili da ‘diše’. Kosa je zalizana i stilizirana u punđu s razdjeljkom po strani, nazire se blagi ruž, a bore nisu prekrivene.
Novinarka The Timesa, kao sušte suprotnosti Helen Mirren, prisjetila se nedavne naslovnice rujanskog izdanja Voguea s četiri najpoznatija supermodela na svijetu – Lindom Evangelistom, Christy Turlington, Naomi Campbell i Cindy Crawford. (Nezadovoljni) čitatelji brzo su reagirali na količinu retuširanja, postavljajući pitanje nije li ovo bila prilika za pokazati da i najpoznatija modna četvorka stari kao i svi ostali.
Postavila je i jednu zanimljivu tezu. Naime, kaže se kako starije žene (a pretpostavlja da isto vrijedi i za muškarce), s godinama postaju ‘nevidljive’. No, Storr smatra da takva tvrdnja nije istinita. Baš suprotno, kao da s godinama postajemo sve uočljiviji, upravo zbog kontrasta u svijetu koji je zasićen mladim licima: na televizijskim ekranima, u magazinima, na društvenim mrežama, čime stariji dobivaju na vidljivosti, odnosno – primjećenosti. Problem je, nastavlja novinarka, što je mnogima ta ‘vidljivost’ neugodna jer mnogi ne žele da se zuri u njihove bore, obješene ušne resice, obraze… Umjesto toga, ono što mnogi žele upravo je biti neprimjetni.
Mogu li naslovnice, poput ove s Helen Mirren, napraviti promjenu?
I tako se mnogi, kako stare, okreću neupadljivoj odjeći; odjeći krojenoj tako da prikriva, a ne ističe. U fokus dolaze i vrećaste haljine, široke hlače i šalovi, a mnogi se uvjeravaju kako visoka moda, sa svojim interesantnim (i često upečatljivim) dizajnom, nije za njih. Ipak, poziva novinarka, dovoljno je pogledati fotografije Helen Mirren kako bi shvatili da je visoka moda upravo za zreliju i stariju dob:
Prekrasna, minimalistička odjeća, poput one koju nosi Helen Mirren, najbolje izgleda na tijelima koja imaju ‘teksturu’. Teški make up nikada nije dobro izgledao na starijoj koži, čini se kao da seže do svake bore na licu.
Umjesto toga, skreće pozornost Storr, starijem je licu potrebna tek blaga podloga, lagani ruž za usne i trunka sjenila. A Photoshop? Novinarka kaže kako je toliko česta pretpostavka da svi žele izgledati kao da imaju 25 godina. Pretjerano glatka koža i zategnute konture lica na starijim osobama izgledaju smiješno, baš kao što bi i tinejdžer izgledao s obojanom sijedom kosom.
“Sigurna sam da su se fotografije s Helen Mirren retuširale. No, kao bivša urednica modnog časopisa, mogu samopouzdano reći da je Photoshop minimalan. Naravno, želim napomenuti kako nisu uvijek kreativni direktori ti koji inzistiraju na snažnom retuširanju. Često su to osobe ispred objektiva. “
Storr se prisjeća jednog snimanja kada je naslovna fotografija, inače snimana za Elle magazin, gotovo odbačena jer je zvijezda naslovnice, inače jedna od najljepših žena na svijetu, zahtijevala toliko Photoshopa da je njezina koža izgledala poput keramike. No, možda će fotografije poput ovih s Helen Mirren to promijeniti.
FOTOGRAFIJE: DuJour (Nick Thompson)
NASLOVNA FOTOGRAFIJA: Nick Thompson