Pri spomenu luksuznih, često i nedostižnih torbi, mnogima prve na pamet padnu one s Hermès potpisom. Nisam bez razloga uz njih stavila epitet “nedostižne”: on nije isključivo financijske prirode, već se odnosi i na činjenicu da je do Hermès torbe zbilja teško doći, čak i onda kada ste spremni potrošiti taj iznos. Čuli smo i pročitali razne priče, gledali videozapise na YouTubeu kako izgleda kupnja torbe, a od personal shopperice Helene Juraj sada to doznajemo iz prve ruke. Ona ih, naime, nabavlja za svoje klijente, iz Hermèsa ima razne priče, a jednu te istu stvar neprestano ponavlja – ključno je strpljenje!
Kako do Hermès torbe?
“Nabavka Hermès torbe jako je zahtjevan mini-projekt koji prije svega iziskuje puno strpljenja, iščekivanja, putovanja i kupovina. Ako mislite da ćete ušetati i kupiti Kelly ili Birkin – u velikoj ste zabludi. Jedino ako ste rođeni pod sretnom zvijezdom ili igrate lutriju u Parizu”, započinje priču o “lovu” na Hermès moja sugovornica Helena, s kojom sam već ranije razgovarala na temu personal shoppinga. Strpljenje je, ponavlja, najvažnije:
“Prvo trebate doći do trenutka kada kreirate listu želja, što nije uvijek moguće s obzirom na to da se liste nekoliko puta kroz godinu otvaraju i zatvaraju. Nakon što kreirate listu, slijedi čekanje. Lista za vašu želju vrijedi godinu dana i, ako vam se nitko ne javi, niste uspjeli i cijeli postupak se ponavlja.”
“O čemu ovisi hoće li se želja ispuniti? Ima jako puno faktora, od boje, modela, detalja na torbi, dostupnosti, vaše povijesti kupovina…“
Jedini način s kojom si potencijalni kupac može povećati šansu za kupnju je da je stalni klijent u Hermèsu i da zbilja kupuje sve drugo, uz natikače Oran i Chypre, za koje se mnogi odlučuju. Zanimalo me i koji su najveći izazovi s kojima se kao personal shopperica suočava kada pokušava doći do željene Hermès torbe:
“Mnogo ih je. Jedan od prvih izazova je taj što nemamo u blizini Hermès, a najveći izazov je što svi žele torbe i potražnja je ogromna. Izazov je i nabaviti klijentima točnu boju i željenu veličinu jer, kada kreirate listu, nikada ne znate što će vam ponuditi.”
Helena je dočarala kako u praksi izgleda kupnja Hermès torbe:
- na listu stavljate svoje želje; recimo Birkin ili Kelly
- birate veličinu i boju torbe te vrstu kože: Togo, Box, Epsom, Swift…
- birate hardware: zlatno, srebrno ili rose gold
- na listu upisujete sve želje i stavljate tri kategorije boja koje dolaze u obzir
- slijedi čekanje
Što sve utječe na mogućnost kupnje?
U temi kupovine Hermès torbe, uvijek se spominje i povijest kupovine. Ona je, kao i dobar odnos s prodavačima i menadžerima u buticima, iznimno važna. Helena ističe kako je to jedan od ključnih čimbenika za dobivanje torbe jer nije realno da će kupac dobiti ponudu za kupnju torbe na temelju dva para cipela:
“Politika Hermèsa je vrlo zahtjevna i specifična. Nekada treba i malo sreće. S prodavačima i menadžerima uvijek treba biti u dobrim odnosima.“
U Parizu postoji lutrija koju kupci mogu igrati pa su šanse za dobitak veće, no ni to nije garancija. Helena dodaje kako je napravljeno na stotine vodiča i YouTube tutorijala oko toga kako dobiti dream bag, no i dalje ne postoji onaj jedinstveni. Naša sugovornica u kupnji Hermès torbi ipak je uspješna pa je tako nedavno uspjela uloviti jedan od modela. Bio je to prilično zahtjevan proces koji je zahtijevao godinu dana redovitih odlazaka u Hermès, kupovinu, razgovore, dolaske u vrijeme kada nije planirala… I, dodaje, cijelo to vrijeme nije bila sigurna hoće li uspjeti kupiti torbu u zadanom “roku” od 365 dana.
Trenutno najviše upita dobivaju za Herbag za koju Helena kaže da je fantastična torba kada se u obzir uzmu brend koji se kupuje, kvaliteta i cijena. Spomenuti model u posljednje vrijeme jako dobiva na popularnosti pa ni do njega više nije jednostavno doći. Što se tiče Kelly i Birkin, najtraženije boje su Noir, Gold i Etupe. Popularne su i nosive na sve kombinacije. Onima koji samostalno pokušavaju nabaviti Hermès, Helena savjetuje: strpljenje, strpljenje, strpljenje. I još malo strpljenja. Ne treba, kaže, očekivati čudo preko noći.
A kakve su reakcije klijenata?
“Teško ih je opisati. To jednostavno morate doživjeti. Neovisno o tome što dostavljamo našim klijentima, istinska iskrena reakcija nešto je najbolje što dobijemo. Bez obzira na to što se radi o materijalnim stvarima i uvijek težimo sreći u neopipljivom, ova radost u očima naših klijenata pokretač je našeg posla”, rekla je Helena.
FOTOGRAFIJE: Instagram @blu.personalshopper, privatno vlasništvo
NASLOVNA FOTOGRAFIJA: Hermès