Ovdje su izloženi samo dizajnerski lažnjaci: Otvorena je izložba superfakeova

18.06.2024. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Beauty priče
#dizajnerske torbe | #dizajnerski komadi

Prije nekoliko mjeseci, pisali smo o superfakeovima, lažnim dizajnerskim torbama koje zadaju glavobolje luksuznim brendovima. Izrađene su po uzoru na original, krivotvorenje je neupućenom oku nevidljivo, a razlike su toliko minimalne da ih je teško uočiti čak i onima koji se profesionalno bave autentifikacijom. Na “lažnjake” je sada stavljena još veća pozornost jer je u tijeku izložba superfakovea pod imenom “Ask Yourself What’s Real”, odnosno “Zapitajte se što je stvarno”. Moguće ju je razgledati samo s ulice, i to u izlogu na uglu Broadwaya i Canal Streeta u New Yorku, a na prvu izgleda kao još jedan luksuzan butik.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli @mythology

Izložba superfakeova “Ask Yourself What’s Real”

U izlogu su postavljene luksuzne torbe među kojima su Diorova Lady D-lite, Louis Vuittonov Loop, Loewe Puzzle torba, Telfarova Shopping bag, a između njih nekoliko Hermès Birkin modela. Izložene su na bijele police, osvijetljene kao umjetnička djela, no sva roba u trgovini je lažna, donosi priču The New York Times. Izložba superfakeova zamišljena je kako bi potaknula razgovore o autentičnosti. Ni lokacija nije slučajna jer je spomenuti ugao poznat kao epicentar krivotvorina u New Yorku. Inače, izložba superfakeova inicirana je od strane RealReala, platforme za luksuzni shopping rabljene robe osnovane 2011. godine. Kristen Naiman, glavna kreativna direktorica u tvtki kaže kako im je cilj potaknuti razgovor o dizajnerskim lažnjacima.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli therealreal (@therealreal)

Vratimo se još malo izlogu. Dakle, cjelokupna izložena roba je fake. Čak je i lampa na stropu kopija dizajna Sergea Mouillea. Zainteresirani će primijetiti da ne mogu ući u trgovinu. Na natpisu s radnim vremenom piše: ponedjeljak – zatvoreno, utorak – zatvoreno, srijeda – zatvoreno…, a zainteresirane se usmjerava na skeniranje QR koda s više informacija. Izložba superfakeova bit će postavljena do početka rujna te prikazuje tridesetak izuzetno uvjerljivih krivotvorina koje su poslane u RealReal na autentifikaciju jer ih je netko poželio prodati kao originale.

Najbolje superfake torbe dolaze u popularnim modelima poput Birkina, Louis Vuitton Speedy, Chanel flap te Dior i Goyard torbi. No, The New York Times piše kako su zaposlenici RealReala primijetili sve više izvrsnih imitacija brendova kao što su Khaite, Jil Sander i The Row koje je još teže razlikovati od originala, rekao je Hunter Thompson, direktor odjela za autentifikaciju u RealRealu. Svoju izjavu potkrijepio je na primjeru male fake crne torbe od The Rowa, modelu Double Circle, jednoj od izloženih na Canal Streetu:

Koža na superfakeovima može biti vrhunska. Kada bih vidio nekoga kako šeta s ovom torbom po ulici, a ja svakodnevno gledam te stvari, zapravo ne bih znao da se radi o lažnjaku.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli therealreal (@therealreal)

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Andreas ???????? (@1andreas)

Superfakes vs. second hand tržište

Superfake torbe koštaju tek djelić cijene modela koje imitiraju i dio su globalnog trgovinskog lanca krivotvorina, poznatog po kršenju radnih i intelektualnih zakona, kao i po doprinosu ekološkim problemima koji proizlaze iz neprekidne proizvodnje jeftinih, jednokratnih proizvoda. Naiman je komentirala da je štetnost brze mode često bila tema razgovora, no superfakeovi imaju još gori utjecaj. Osim toga, takve torbe predstavljaju i ekonomske prijetnje RealRealu i sličnim tvrtkama na tržištu rabljenih luksuznih dobara. One su prošle godine generirale oko 48,3 milijarde dolara, što je otprilike 2 milijarde dolara više nego 2022., prema istraživanju konzultantske tvrtke Bain & Company.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli therealreal (@therealreal)

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Dasha • Stylist NYC (@dashabydaria)

Takvi lažnjaci mogu biti privlačni kupcima koji žele potrošiti manje nego što košta autentični second hand komad. Kako se superfakeovi sve manje razlikuju od pravih torbi, neki su uspjeli proći mimo tehnologije umjetne inteligencije, rendgenskih uređaja i stručnjaka koje RealReal koristi za utvrđivanje autentičnosti predmeta, što može poljuljati povjerenje kupaca. S platforme tvrde da su identificirali i uklonili oko 250 tisuća krivotvorenih predmeta iz svoje zalihe od 2011.

Oni koji su poslani u neznanju, vraćaju se pošiljatelju (tvrtka ima politiku s tri upozorenja za takve slučajeve), dok se artikli poslani s namjerom prevare koriste u svrhu obuke, uništavaju ili predaju lokalnim vlastima. Dok traje izložba superfakovea, tvrtka će pokušati prikupiti što više lažnih torbi. Tako na određene datume, iz RealReala pozivaju sve koji posjeduju fake bilo kojeg prodvača da je predaju u ured iznad lokacija izložbe, čime dobivaju priliku osvojiti autentičnu rabljenu dizajnersku torbu.

FOTOGRAFIJE: Instagram

NASLOVNA FOTOGRAFIJA: Instagram @1andreas

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5