Što sam starija, to više obraćam pozornost na materijale od kojih je odjeća izrađena. Čak i ako je u pitanju najljepši komad u ponudi, koji izgleda kao “perfect fit”, od kupnje će me odvratiti loš izbor tkanine. I dok se o materijalima i izradi može pričati nadugo i naširoko, američka modna dizajnerica Jenna Lyons sve sjajno sažima u svojim TikTok videozapisima kroz koje doznajemo više o kašmiru, svili, vuni… Ova modna profesionalka, s diplomom iz modnog dizajna na Parsonsu, dijeli svoje ogromno znanje o tekstilu koje je stekla u brendu J.Crew, kojem se pridružila sa samo 21 godinom, naposljetku napredujući do pozicije kreativne direktorice i dopredsjednice.
Jenna Lyons na TikToku
Edukativni isječci o svili, vuni i kašmiru koje Jenna Lyons dijeli na društvenim mrežama, brzo su postali viralni među ljubiteljima mode. Komentatori ju potiču da nastavi s takvim videozapisima, a neki čak ističu kako su iz njezinih savjeta naučili više nego tijekom nekoliko godina školovanja. Ekipa iz WhoWhatWear sažela je neke od najvažnijih i najinteresantnijih savjeta koje je Jenna Lyons podijelila, a svakako su korisni – ne samo pri kupovini nove odjeće, nego i u njezinom održavanju.
- Postoje (najmanje) 24 vrste svile – Jenna Lyons pojašnjava kako svila nije jedinstven materijal i ističe raznolikost njezinih vrsta, od charmeuse jacquarda i brokata do habotaija i lamé šifona. U svojoj seriji videa detaljno prikazuje svaku vrstu svile kroz primjere i fotografije, otkrivajući bogatstvo tekstura i kvaliteta koje svila može imati.
- Ne koristite perilicu ili sušilicu za džempere od prirodnih vlakana – dizajnerica savjetuje da džempere od prirodnih vlakana, poput pamuka, vune ili kašmira, uvijek peremo ručno u hladnoj vodi umjesto u perilici. Preporučuje upotrebu blagih šampona koji su nježni kao oni za kosu te sušenje džempera položeno na ručnik, kako bi se zadržala njihova kvaliteta i dugotrajnost. Ako ručno pranje džempera nije opcija, preporučuje pranje u hladnoj vodi na programu za delikatne tkanine, a zatim sušenje na ručniku. Kod džempera od sintetičkih tkanina poput najlona, akrila ili poliestera, Lyons savjetuje kemijsko čišćenje.
- “Tops” i “gauge” u kvaliteti kašmira – “tops” označava kvalitetu kašmira – kašmirske koze iz Mongolije imaju dugu, pahuljastu dlaku koja se četka kako bi se dobio kašmir visoke kvalitete. Najbolji, bijeli i čisti “tops” odlaze najprestižnijim brendovima poput Loro Piana. Pojam “gauge” odnosi se na debljinu tkanja džempera; primjerice, 24 gauge označava finu, tanku izradu koja zahtijeva više vremena i izuzetno je skupa, dok je 12 gauge deblji i češći u proizvodnji.
- Vuna dolazi u mnogim oblicima – Jenna Lyons objašnjava da vuna dolazi iz različitih izvora, od ovaca, koza i deva, te da postoji u raznim oblicima – alpaka, moher, kašmir, devina dlaka, shetland, vicuña, merino i janjeća vuna. Napominje da je devina dlaka “vrlo skupa”, dok je shetland “vrlo tradicionalan” oblik vune. Kao primjer alpakine vune, Lyons je izdvojila džemper švedskog brenda Toteme.
Inače, modna dizajnerica odigrala je ključnu ulogu u oživljavanju preppy brenda J.Crew tijekom 2010-ih. Radila je za brend 26 godina, napredujući do pozicije kreativne direktorice i predsjednice. Bila je modna ikona sama po sebi, poznata po debelim okvirima naočala, crvenom ružu te spoju ženstvenih i muževnih kombinacija, te je pomogla J.Crewu da postane multibilijunska kompanija. Iz brenda se povukla 2017., čime je započela novu fazu u svojoj karijeri, piše Business Insider. Pokenula je brend umjetnih trepavica LoveSeen te se pridružila glumačkoj ekipi reality serije Real Housewives of New York City.
Rođena je u Bostonu, odrasla u Kaliforniji, a s modom se prvi put susrela kroz časopise i satove krojenja, gdje je naučila vještine koje su joj pomogle da kreira odjeću prilagođenu vlastitom tijelu. Nakon završetka studija na Parsons School of Design, započela je karijeru u J.Crewu, kao dizajnerica muške odjeće, zatim napredovala do pozicije dopredsjednice ženske linije brenda, da bi na kraju postala kreativna direktorica. S dolaskom poslovnjaka i izvršnog direktora Mickeyja Drexlera brend je doživio preporod i postao popularan među poznatima, uključujući Michelle Obamu, Kate Middleton i Resse Witherspoon.
J.Crew postao je sinonim za pristupačnu visoku modu, a Jenna Lyons stekla je reputaciju inovatorice koja je kombinirala preppy stil s tkaninama poput tafta i šarenim dodacima. Razdoblje nakon što je napustila brend za nju je bilo izazovno, no preusmjerila se na nove projekte, donosi pregled njezine karijere Business Insider. 2020. pokrenula je seriju Stylish with Jenna Lyons na HBO Maxu, koja se bavi modom, uređenjem interijera i ljepotom. U to je vrijeme nastao i spomenuti brend LoveSeen, linija prirodnih trepavica, kao odgovor na vlastite izazove s rastom trepavica. Naime, kao dijete je patila od rijetkog genetskog poremećaja (incontinentia pigmenti) koji je uzrokovao gubitak kose i ožiljke na koži.
FOTOGRAFIJE: Instagram @jennalyonsnyc