Jedno vrijeme u svojoj karijeri provela sam kao modna i beauty urednica. Tu sam titulu preuzela prije otprilike sedam ili osam godina i još uvijek se dobro sjećam koliki se (digitalni) buzz tada počeo stvarati oko novih beauty proizvoda, trendova i rutina. Nešto što smo u modi zvali “must have”, sada je bilo preslikano i na industriju ljepote, a sve na krilima rasta i razvoja društvenih mreža, od kojih je svaka na svoj način stvarala beauty zajednice.
I dok smo tada “visili” na YouTubeu i upijali koje nam nove proizvode predlažu beauty vlogerice, danas se fokus više prebacio na TikTok na kojem skincare otkrivaju i male djevojčice, kao i na Reddit koji je postao moja osobna “go to” adresa za istraživanje dobrih preporuka. Vremena i platforme se mijenjaju, no ono za što ću zaključiti da je potpuno isto i što ostaje je moć, utjecaj, ali i učinkovitost takozvanih “holy grail” proizvoda, onih koji su na neki način postali i legende jer su svojim djelotvornim formulama, bez nacifranih obećanja, oko sebe okupili malu vojsku vjernih korisnica.

Kada sam zbog svoje poslovne uloge počela ne samo pratiti beauty vijesti, već i uranjati u beauty industriju jer sam bila u prvom redu lansiranja mnogih proizvoda i proklamiranja beauty trendova, vrlo brzo sam primijetila da veliki inozemni mediji koji se bave ljepotom imaju naviku korištenja holy grail termina za opisivanje nekih beauty bestsellera. Bili su to redom ili ljekarnički favoriti ili preparati luksuznih beauty brendova, koji su svoje mjesto, otkrit ću s vremenom, s potpunim razlogom našli na ovim cijenjenim listama.
Holy grail mi se uvijek činio više od fraze, svojevrsni status. Počela sam primijećivati da proizvodi koji dobiju tu titulu nisu samo dobri. Oni postaju dijelom osobnih rituala, stvaraju zajednice, i ono nerijetko najvažnije: ulaze u preporuke koje se prenose usmenom predajom, s osobom koja na kraju dana kaže “ako ćeš probati samo jednu stvar, neka to bude ova.”

Naravno da se dogodilo i da je dio medija i kreatora sadržaja otišao u krajnost s korištenjem holy grail pojma kako bi dosegnuo klikove ili preglede videa. U nastojanju da privuku pažnju, pogotovo kada su plaćene suradnje u pitanju, počeli su komunicirati holy grail za gotovo sve novitete koji su im došli pod ruku. U senzacionalističkom stilu i danas se snima “10 proizvoda bez kojih ne mogu živjeti”, “Kupio/la sam isti proizvod već X puta”, a za krajnjeg potrošača, to znači samo jedno: sve je teže razlikovati što je stvarno vrijedno pažnje, a što je samo buzz trenutka.
Kako osobno izbjegavam tu zamku?
Informiram se i educiram o samom proizvodu. Još više od nekoliko glavnih tvrdnji proizvođača o proizvodu, zanima me donosi li inovaciju – i kakvu.
Pregledavam zajednice na neovisnim platformama. Reddit, dugoročni YouTube recenzenti, forumi; sve su to adrese na kojima ljudi dijele dojmove korištenja, od početnih utisaka do iskustava dugotrajne upotrebe preparata.
Osobni rezultati. Najbolji holy grail je onaj kojeg biste kupili opet, vlastitim novcem, bez da vam itko plati da ga preporučite.

Na Redditu, posebice u r/SkincareAddiction i r/Beauty, svaka holy grail preporuka pažljivo se secira: kako djeluje, na kakvoj koži, uz kakve navike, uz sve prednosti i mane koje vrijedi znati prije kupnje.
TikTok je holy grail ideju još više demokratizirao: jedan video s iskrenim prije/poslije prikazom može proizvod pretvoriti u globalni hit u nekoliko dana.
I upravo kroz takav filter informacija, zajednica i osobnog dojma prolazim svaki put kada mi neki proizvod privuče pažnju. Zato me ne iznenađuje da se jedan od najozbiljnijih kandidata za titulu holy grail anti-age njege u zadnje vrijeme sve češće spominje na svim frontovima, od Reddita do recenzija u beauty web shopovima, i to ne bez razloga.
Lancôme je nedavno predstavio ono što i sami nazivaju svojim holy grail rješenjem protiv starenja: Rénergie C.R.x. Triple Serum Retinol kojeg prati Rénergie H.P.N. UVMUNE SPF50 krema.
Više od hypea: Lancôme retinol
Kod prvog proizvoda, Rénergie C.R.x. Triple Serum Retinola, odmah me zaintrigirao način na koji je formuliran: tri aktivna sastojka u jednoj formuli koja je prilagođena i za one koji retinol do sada možda nisu koristili. Umjesto agresivnog pristupa, ovaj serum donosi postepeno “retiniziranje” kože, što se pokazalo izuzetno važnim za sve one s osjetljivom kožom.
Rénergie C.R.x. Triple Serum Retinol dolazi s s jednom super elegantnom, a inovativnom bočicom i pravi je dragulj na polici u kupaonici. U jednoj ambalaži zapravo su tri odvojena odjeljka: korektivna moć čistog retinola kombinirana je sa snagom posvjetljivananja, čistog vitamina C, uz umirujuće x-peptide i ceramide. Navikli smo ne očekivati čuda preko noći, no ovaj retinol je ambiciozan u misiji vidljivog obnavljanja teksture kože od prve noći korištenja.

Drugi proizvod, Rénergie H.P.N. UVMUNE SPF50 krema, dolazi kao logičan nastavak njege: zaštita nove kože nakon retinola, ali i puno više od toga. S obzirom na to da SPF danas više nije opcija nego obavezni korak, Lancôme ovdje donosi malu skincare revoluciju. Prvi put, visoka UV zaštita susreće se s visokoučinkovitom anti-age njegom, zahvaljujući patentiranoj UVMUNE tehnologiji s Mexoryl 400. Ova snažna tehnologija cilja najdulje UVA zrake uključene u pojavu znakova fotostarenja, a ako tražite SPF kremu koja je lagana na koži, reći ću vam samo da je 9 od 10 žena reklo kako uopće ne osjećaju da su nanijele kremu sa SPF-om.

Kako uvesti holy grail anti-age njege u svoju užurbanu rutinu?
Odmah na početku, vrijedi napomenuti: potrebno je postepeno uvoditi serum u svoju rutinu njege kože kako biste omogućili vašoj koži da se prilagodi retinolu.
1. tjedan: Započnite nanošenjem Rénergie C.R.x. Triple Serum Retinol jednom svaka 3 dana. Druge dvije noći koristite H.C.F. Trostruki serum. Ujutro nanesite Rénergie H.P.N. UVMUNE SPF50 kremu.
2. tjedan: Nanesite Rénergie C.R.x. Triple Serum Retinol jednom svaka 2 dana, kako biste povećali toleranciju kože na aktivne sastojke. Ujutro nanesite Rénergie H.P.N. UVMUNE SPF50 kremu.
3. tjedan: Nanesite Rénergie C.R.x. Triple Serum Retinol svake večeri kako biste iskoristili snagu retinola u ovoj inovativnoj formuli. Ujutro nanesite Rénergie H.P.N. UVMUNE SPF50 kremu.
U što doista vrijedi investirati? U njegu koja je visoko učinkovita
Shvatila sam da, kada biram proizvode koji će postati dio moje dugoročne njege (i ponovljenih kupovina), ne tražim hype, već inovaciju koja ima težinu, rutinu koja ima smisla i formulu koja ima stvarnu podršku. U tom smislu, Rénergie C.R.x. Triple Serum Retinol i Rénergie H.P.N. UVMUNE SPF50 krema nisu trendovski hir, već investicija u rutinu koja cilja ono što nas najviše muči kada je riječ o starenju kože, poput bora, opuštenog tonusa, tamnih prlja i općenito neujednačene teksture kože.
Zahvaljujući inovaciji s retinolom koja je patentirana i zaštićena sve do 2039. godine, ovaj serum nije zamišljen kao još jedan instant hit, već kao rješenje koje je spremno na duge staze. A upravo to je ono što holy grail proizvod treba biti: saveznik, ne sezonska zanimacija.
Ako ste i sami u potrazi za novim stupom svoje anti-age njege, za proizvodima koji ne samo da obećavaju, već isporučuju, možda je upravo ovaj duo ono što će vas, kao i mene, uvjeriti da holy grail još uvijek postoji. Sada znamo kako ga točno prepoznati.
Sadržaj nastao u suradnji s brendom Lancôme
Fotografije: Lancôme