Mladi kupci, veliki biznis: Obaraju se rekordi na tržištu satova

28.02.2024. | AUTOR: Iva Kordić

Modne priče | Modne i beauty priče
#sat

Tijekom pandemije, luksuzno je tržište doživjelo procvat. Tako su u fokus došli i luksuzni satovi, čija je industrija vrijedna 1,6 trilijuna dolara, a generacija Z i milenijalci prodajne brojke guraju u nove visine. To potvrđuje i izvještaj Sotheby’sa, aukcijske kuće sa sjedištem u New Yorku, koji donosi podatke o ukupnoj prodaji u iznosu od 7,9 milijardi dolara u 2023. Ta je brojka nešto manja od dosadašnjeg rekorda iz godine ranije kada je iznosila 8 milijardi dolara. U odnosu na razdoblje prije pandemije, to je ogroman porast, veći od čak 40%, a nova generacija kupaca je ta koja čini razliku, piše Fortune.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Sotheby's (@sothebys)

Luksuzni satovi kao predmet želje

milenijalaca i generacije Z

“Siguran sam da osobe u tridesetim i četrdesetim godinama čine većinu kupaca u Sotheby’su. Primjećujemo mnogo digitalnih i online transakcija, znatno više nego ikada prije. Takav se način kupnje jako dobro poklapa s mlađim generacijama”, rekao je u razgovoru za Fortune Geoff Hess, direktor odjela za satove u Sotheby’su.

Iako je ekonomija općenito bila u privremenoj krizi za vrijeme pandemije, sektor luksuzne robe je procvjetao. Sotheby’s je izvjestio o rekordnom broju kupaca generacije Z, u dobi od 20 godina ili mlađih u 2023. godini, što je porast od 35% u odnosu na 2022. To se uklapa u širi kontekst luksuzne potrošnje koja je sve usmjerenija prema mlađim potrošačima, piše Fortune. Generacija X preuzima ulogu od baby boomera kao najaktivnijih zainteresiranih kupaca na Sotheby’s tržištu, i to prvi put otkad Sotheby’s bilježi podatke, dakle od 2018. godine. Ukupan broj zainteresiranih kupaca na Sotheby’s aukcijama u 2023. bilježi porast od 11%, u odnosu na 2022., što je novi rekord.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Sotheby's Watches (@sothebyswatches)

Hess je rekao kako je pandemija povisila cijene na tržištu satova na neke nove razine, a upravo su satovi jedan od najvećih sektora u Sotheby’su. Dodao je da je došlo do rekordnih ponuda na aukcijama, a mnoge su potaknute raznim spekulacijama i raspravama na društvenim mrežama. Hess pojašnjava:

“Tijekom pandemije došlo je do velikog porasta interesa za luksuznim satovima. On je u velikoj mjeri bio potaknut i kupcima koji kupuju iz spekulativnih razloga. Nije bilo neuobičajeno vidjeti da se sat, koji je vrijedio 50 tisuća dolara, odjednom prodaje za 100 tisuća dolara. Međutim, s nedavnim padom cijena, vratili su se i “pravi” kolekcionari.”

Bulova

Kada spominjemo kolekcionare, oni su, piše Fortune, mlađi nego ikada prije. To se ne odnosi samo na kupce satova, već i na cijeli luksuzni sektor. Hess kaže kako su prošle godine 30% svih satova kupile osobe u tridesetima ili mlađe, što ukazuje da kupci u toj dobi troše značajne svote upravo na satove. Dodao je i da je Azija bila ključan sektor za luksuznu robu u proteklim godinama, no prošle godine, glavni pokretač bili su američki kupci. Sotheby’s je izvijestio o rekordnom broju kupaca iz Sjedinjenih Američkih Država u 2023., a tu su i potrošači s Bliskog istoka koji su također trošili više nego ikada prije.

Patek Philippe

Društvene mreže imaju bitan utjecaj

Kada su u pitanju luksuzni satovi, internet predstavlja transformacijski faktor i jedan je od ključnih razloga zbog kojeg mlađi kupci postaju – vodeći kupci. Hess pojašnjava:

“Prije osam godina, nitko nije gledao satove na Instagramu. Sada je to mjesto gdje kupci najčešće vide željeni model. Društveni mediji najvažnije su područje za oglašavanje satova; oni će privući osobe u dvadesetima, tridesetima ili četrdesetima. Ne nekoga u sedamdesetim godinama.”

Audemars Piguet

Sotheby’s predviđa i porast “mega-kolekcija”, odnosno individualnih kolekcija vrijednih 500 milijuna dolara ili više. Predviđaju da će trend zaživjeti u 2024. ili kojoj godini kasnije. Mnoge od najvećih svjetskih kolekcija posjeduju stariji kolekcionari, osobe rođene prije Drugog svjetskog rata. To bi moglo značiti da će doći do booma na području umjetnosti i luksuznih proizvoda u godinama koje dolaze.

“Pažljivo pratimo najznačajnije kolekcije diljem svijeta. Mnoge će u narednim godinama doći na aukciju”, zaključila je u izvještaju iz 2023. Maria Claudia Jiménez, predsjednica Sotheby’sa.

FOTOGRAFIJE: Instagram, Pexels, Unsplash

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5