Hedonistička, zabavna, lagana, nonšalantna i vječna – tako Julien Dossena, kreativni direktor francuske modne kuće Rabanne, opisuje kolekciju nastalu u suradnji sa švedskim high street gigantom, H&M-om.
Rabanne x H&M
Inspirirana space age modernizmom legendardnog dizajnera Paca Rabannea te njegovom sklonosti efektnim detaljima i neobičnom dizajnu, maksimalistička kolekcija vrti se oko mrežastih komada i prepoznatljivih kristala koji će biti dostupni i u muškoj i u ženskoj kolekciji. Sve ima ‘disko-efekt’, a kolekcijom se provlači i dekadencija sedamdesetih godina prošlog stoljeća. U razgovoru za Vogue Scandinavia, Dossena je rekao kako pozornost nije usmjerena isključivo na čisti retro, nego i na želju da se klasicima da novi prizvuk.
Kada je u pitanju sofisticiranost, kvaliteta i pažnja usmjerena prema proizvodnji, Dosenna i Ann-Sofie Johansson, kreativna savjetnica u H&M-u, našli su se na istoj stranici. Pri stvaranju kolekcije razmišljali su o inkluzivnosti i raznolikosti, pritom želeći zadržati karakter svevremenskog, sa željom stvaranja upečatljivih komada koji neće biti out nakon samo jedne sezone. Umjesto toga, lako će se kombinirati i vječno zadržati u garderobi, bez obzira na aktualne trendove. U razgovoru za Vogue, Julian Dossena je rekao:
“Stvarno smo željeli napraviti kolekciju koja će biti hedonistička, zabavna, lagana, nonšalantna i bezvremenska.“
U srcu kreativnog procesa bila je želja da se novim generacijama pruži pristup dijelu Rabanneove povijesti, no za Dossenu je jednako važno bilo i rekontekstualizirati današnji brend pa se cijeli tim posvetio proučavanju kako da odjeća i modni dodaci funkcioniraju dugoročno. Pri proizvodnji, naglasak su stavili na održivost, s prioritetom korištenja recikliranog aluminija, plastike i cirkona.
Galerija
Volimo takve izazove i htjeli smo pomaknuti granice kako bismo postigli najvišu razinu zanatskog umijeća. Istinski, sve je bilo u timskom radu, rekao je kreativni direktor kuće Rabanne. Inače, kolekcija će biti dostupna i u Hrvatskoj od 9. studenog, a dok je (nestrpljivo) čekamo, nekoliko redaka želimo posvetiti kultnim haljinama od ‘ljuskica’, dizajnu koji je kroz desetljeća postao zaštitni znak francuske dizajnerske kuće.
Paco Rabanne & 12 unwearable dresses
Paco Rabanne 1966. predstavio je prvu kolekciju za proljeće/ljeto pod imenom ’12 nenosivih haljina’. U fokusu je skulpturalna mini haljina, izrađena od četvrtastih i pravokutnih aluminijskih ploča spojenih metalnim prstenovima. Takav je dizajn, piše The Met, rijedak primjer ‘preživjele haljine iz nenosive kolekcije’. S aluzijom na oklop od lanaca, haljina pokazuje Rabanneovu praksu osvrtanja na povijesne elemente u estetici. Inovativna izrada i nekonvencionalna upotreba materijala predstavljaju njegov istraživački i eksperimentalni osjećaj koji je njegovao šezdesetih godina prošlog stoljeća.
Vogue je još tada pisao kako Rabanne konstantno radi na svojoj ideji preoblikovanja svijeta. Vjerovao je da ne postoji stvar koja se ne može formirati na suvremeniji način. Iako je u njegovom dizajnu itekako prisutan futurizam, haljine pokazuju da se u svom radu referirao i na srednjovjekovno razdoblje. Oslobodio je modu igle i tkanine (kliješta su mu više odgovarala) te dizajnirao statement lookove za žene. Njegov karakteristični potpis uključuje spajanje starog i novog pa je ručni rad bio spojiv s modernim materijalima i proizvodnjom, što se ogleda i u kasnijim kolekcijama brenda. I Julien Dossena trenutno vodi modnu kuću slijedeći primjer i filozofiju utemeljitelja brenda.
Budući da je formalno obrazovan za arhitekta, ne čudi što je već od svojih prvih radova stvarao veze između mode i arhitekture. Svojim je haljinama napravio mini-revoluciju u modnom svijetu. Vogue je prvu kolekciju opisao kao ‘senzacionalnu kolekciju modernih odjevnih komada’, dok je WWD objavio da su stanovnice New Yorka ‘bile oduševljene njegovim svemirskim haljinama’. The Art of Dress piše kako su ženama diljem svijeta postale draže njegove kratke, statement haljine od klasičnih, dugih večernjih haljina, koje su smatrale zastarjelima. U drugoj polovici šezdesetih godina, od 1966. do 1970. izrađivao je kostime za filmove, kao što su Barbarella i Casino Royale.
Rabanne je već tada odbacio tradicije haute couturea, poput predstavljanja kolekcija unutar ateljea kuće i, umjesto toga, odabrao galeriju Iris Clert u Parizu, ‘najavangardniju od najavangardnijih galerija’, kako bi predstavio modne novitete. Njegovi dizajni bili bi postavljeni uz odgovarajuće slike modernih umjetnika poput Waltera de Marije ili Lucia Fontane, čime se njegov rad, barem estetski, izjednačio s umjetnošću. Bio je inovator koji je mijenjao ideju tekstila, a njegov modni utjecaj osjeća se i danas. Kroz sedamdesete godine, njegova je popularnost postupno blijedjela, a aktualni kreativni direktor Julien Dossena ponovno je brend stavio u fokus, kada je došao na poziciju 2013.
FOTOGRAFIJE I VIDEO: Paco Rabanne, Youtube, Instagram
NASLOVNA FOTOGRAFIJA: Instagram @rabanne