Neki dan sam prolazila duty free shopom i, dok sam hodala i mirisala između polica, razmišljala sam kako bih ovog proljeća možda mogla promijeniti parfem. Nisam “fan” takvih promjena, no ipak me zanimalo kakvi su parfemi za proljeće 2025. i što mirisni svijet kaže da je sada in. Ukratko, to će biti različite varijacije gourmand trendova. Bilo da preferirate snažnije, intenzivne varijante klasičnih parfema ili svježije, prirodnije voćne i cvjetne mirise, iznimno popularna katerogija inspirirana slasnim jestivim notama, obilježit će toplu sezonu.
Parfemi za proljeće 2025.
Gourmand kategorija postala je jako raznolika, što potvrđuju i parfemi za proljeće 2025. u kojima parfumeri sve više kombiniraju gurmanske note koje bude osjećaj ugode i slatkoće, ali bez one tipične marshmallow zagušenosti. Carine Certain Boin iz kuće Givaudan za Allure je rekla:
“Nisu to više samo ljepljivo-slatki mirisi, iako su i dalje prisutni jer ljudi vole karamelu, smeđi šećer i slične note, ali sada istražujemo druge smjerove i nova područja, koristeći sve više namirnica koje pronalazimo u raznim dijelovima kuhinje.”
Kada su u pitanju parfemi za proljeće 2025, to znači da se mirisi razvijaju kroz voće, začine, orašaste plodove i čajne note, stvarajući parfeme koji su više prozračni i eterični, a manje gusti i “ljepljivi”. No, proljeće nije rezervirano samo za mirise zbog kojih rastu zazubice. Stručnjaci kažu kako ljudi sve više traže zemljane mirise i specifične cvjetne note poput irisa, ljubičica i jasmina. Općenito, ono što kupci trenutno žele je – raznolikost.
Omiljeni mirisi dolaze u intenzivnijoj varijanti
TikTok je “zatražio”, a parfemska zajednica poslušala: opsesija PerfumeToka s tzv. beast mode mirisima, onima koji su snažni, dugotrajni i prisutni, izravno je utjecala na tržište. Veliki brendovi poput Ralph Laurena i Lancômea počeli su lansirati pojačane verzije svojih klasičnih mirisa. Potrošači žele nešto trajnije, snažnije i prisutnije, a ovaj fenomen mogao bi dodatno poduprijeti i još jedan trend – Brat Summer je možda prošao, ali njegov se utjecaj na mirise nastavlja pa kupci sve više riskiraju i eksperimentiraju u izboru mirisa.
Među brojnim “intense” lansiranjima ovog proljeća, ističe se Narciso Rodriguez For Her Eau de Parfum Intense. Inspiracija je bio miris originalnog parfema satima nakon nanošenja, kad se zadrži u kosi. Parfumerka Sonia Constant poigrala se s različitim vrstama mošusa, naglasila drvenaste i vanilaste note te zamijenila pačuli molekulom Evernyl – sintetskom verzijom hrastove mahovine. Čak je usporedila trag koji ostavlja originalna verzija s Intense varijantom pomoću tehnologije koja miris tjera kroz cijev kako bi izmjerila njegovu silažu. Rezultat? Vrlo snažna, blago gourmand, ali i dalje elegantna i graciozna verzija kultnog parfema – upravo onakva kakvu Constant i opisuje.
Parfemi za proljeće 2025. dobivaju orašastu notu
Stručnjaci su primijetili orašaste note u brojnim različitim parfemima, recimo badem koji je najzastupljeniji, ali se ne može uvijek lako prepoznati jer se pojavljuje u različitim oblicima: s trešnjastom notom, zatim toplog, prženog karaktera ili kroz slatku, marcipan notu. No, badem nije jedini orašasti hit, tu su i lješnjak, pistacija te kremaste komponente iz maslaca od orašastih plodova, piše Allure. Orašaste note u mirisu stvaraju osjećaj njege i topline, a daju i onu dozu “ovisnosti” koju volimo kod gourmand mirisa, no bez pretjerane slatkoće:
- lješnjak može biti kremast i drvenast ili pak zelen i drvenast,
- bademovo ulje dodaje suptilnu slatkoću,
- pistacija često donosi slanu notu.
Gourmand parfemi za proljeće 2025. obogaćeni su začinima iz kuhinje
Prstohvat šafrana. Mrvica kardamoma. Trunka muškatnog oraščića ili ružičastog papra. Upravo s ovim kuhinjskim začinima parfumeri daju novu dimenziju gourmand mirisima. Parfemski stručnjaci za Allure kažu kako egzotični začini, poput šafrana i kardamoma, dodatno obogaćuju gourmand paletu, unoseći toplinu i dupinu. Ovakav novi smjer, kojeg donose parfemi za proljeće 2025., odražava suvremeni gourmand i ravnotežu užitka i profinjenosti koja odgovara sve zrelijem ukusu kupaca.
Najpopularniji začin ovog proljeća je šafran, koji se pojavljuje u desecima mirisa: od luksuznih poput Amouage Purpose 50 Extrait de Parfum, do pristupačnijih opcija poput Dossier Ambery Rose. Popularnost ove note djelomično dolazi i zahvaljujući Givaudanovom novom prirodnom ekstraktu šafrana, koji je dodat parfemerskoj paleti i koji, čini se, dodatno inspirira njihove kreatore. Uz to, veliki utjecaj trenutačno ima i bliskoistočna parfemska estetika, koja sve više oblikuje zapadno tržište.
Čajne note kao najpoželjniji trend
Bilo da je riječ o crnom ili zelenom, Earl Greyu ili oolongu – čajne note postale su najpoželjniji mirisni trend ovog proljeća. Svježe, ali utješne, zemljane, ali senzualne – savršeno odgovaraju sezoni u kojoj se izmjenjuju kišni, prohladni dani i sunčani trenuci. Najbolji parfemi za proljeće 2025. s notama čaja pokrivaju široki spektar mirisnih kategorija.
Primjerice, novi Aurner Eau de Parfum brenda Aesop kombinira list magnolije s kamilicom za jedan biljni, floralni miris. U mirisu Tuesday parfemske kuće Arielle Shoshana, jasmin čaj se stapa s mentom i eukaliptusom, stvarajući osvježavajuću i aromatičnu kompoziciju. S druge strane, Black Tea iz nove kolekcije Jil Sander donosi pikantnu, dimnu amber notu koja i dalje uspijeva djelovati lagano i prozračno.
Sve vrste čajnih mirisa trenutačno su u trendu (preko 7400 tjednih pregleda na TikToku, prema podacima Spate Data), no posebno se ističu mirisi s notom matche, koji su pravi hit za proljeće 2025. Interes za matcha parfemima porastao je za 241,1% u odnosu na prošlu godinu, prema Spateovom Popularity Share Indexu, koji kombinira podatke s Google pretraga i TikToka. Matcha može imati zemljani ili kremasti karakter, a novi parfem Matcha Soft Serve brenda d’Annam uspješno spaja obje dimenzije.
Voćni parfemi za proljeće 2025. postaju još sočniji
Kraj prošle godine bio je obilježen valom parfema s notama višnje i jagode, ali ovog proljeća stiže nova generacija voćnih mirisa. Golden Rule brenda Phlur otvara se sočnim praskom mandarine i zlatne kruške, dok Nectar de Passion iz Le Monde Gourmand spaja kiseli ružičasti grejp s tropskom marakujom. U parfemu Jasmine Freak brenda Room 1015 ističe se nota manga, a Daisy Wild od Marc Jacobsa donosi nešto sasvim posebno – miris cvijeta banane.
Iako tehnički spada u povrće, rabarbara je ovdje važan voćni igrač. Parfem Infusion de Rhubarbe iz Pradine kolekcije stavlja naglasak na njezine voćne, kiselo-slatke aspekte. Voćni mirisi evoluiraju pa su svježiji i sočniji. Postaju i primamljiviji, ali u prirodnijem smislu. Uz mirise koji podsjećaju na voćne sokove, parfemi za proljeće 2025. sada istražuju i koncept vode s voćnim infuzijama – stvarajući lakše, prozračnije i blistavije verzije voćnih kompozicija.
Parfemi za proljeće 2025. vraćaju se prirodi
Raste potražnja za zelenim, zemljanim parfemima pa parfemi za proljeće 2025. inspirirani prirodom ne donose samo travu, lišće, mahovinu i drvo, nego i biljne note u kombinaciji s cvijećem, mošusom, amberom i začinima; stvarajući mirise koji često prkose klasičnoj kategorizaciji. Stručnjaci za Allure kažu da kupci koji traže zemljane parfeme ne traže nužno neku određenu notu, nego žele nešto što miriše prirodno, a ne kao parfem u klasičnom smislu.
Kao primjer navode jedan od najprodavanijih mošusnih parfema – Bruno Acampora Musc, koji ima vrlo izraženu zemljanu notu. Prema riječima Arnauda Guggenbuhla, voditelja marketinga i istraživanja u Givaudanu, ovaj trend odražava “širu kulturnu promjenu prema vrednovanju sirove ljepote prirodnog svijeta,” govoreći o sve snažnijoj želji za autentičnošću i povezanošću s prirodom.
Cvjetni parfemi za proljeće 2025. postaju svježiji
Parfemi za proljeće 2025. pokazuju kako ljepota cvijeta nikada neće prestati biti aktualna. Ove tople sezone oni ne samo da opstaju, nego se prodaju brže nego ikad, piše Allure. Stručnjaci kažu kako su cvjetni parfemi doživjeli preporod tijekom prošle godine, a to se nastavlja i kroz 2025.
Ono što ovu novu generaciju cvjetnih parfema – poput Brume du Matin iz Fragrance du Bois – razlikuje od prijašnjih, jest to što mirisi sve više nalikuju na upravo ubrani buket. Parfumeri nam otkrivaju da cilj nije stvarati reinterpretacije cvijeća, već uhvatiti miris prirodnog cvijeta, onakvog kakav miriše u vrtu, na svježem zraku. Zato novi parfemi za proljeće 2025. pažljivo balansiraju note i dodaju im se sastojci poput aldehida koji unose prozračnost i ozonski karakter. Na taj način:
- bijelo cvijeće poput jasmina, tuberoze i ylang-ylanga postaje svjetlije i prozračnije,
- ruža gubi praškastu notu i dobiva slojevitost,
- vintage note poput ljubičice i irisa postaju prozirnije i suvremenije.
FOTOGRAFIJE: Douglas, parfumerija Lana, Notino, Dossier, d’Annam