Dobra poslovna garderoba u današnje je vrijeme izuzetno bitna, jer ne samo da u odjevnim komadima s business prizvukom provodimo većinu dana, u njima se također predstavljamo javnosti: na sastancima, konferencijama, eventima i poslovnim putovanjima.
Univerzalnog recepta za izgraditi uspješnu poslovnu garderobu nema – sve je vrlo individualno i ovisi o tome u kakvoj sredini radite, imate li zadani dress code, koji su vaši “go to” komadi i u čemu se osjećate ugodno i samopouzdano. Ako vam treba malo osvježenje poslovnog looka za novu sezonu, a nemate ideju otkud krenuti, možda vam posluži After5 lista modnih brendova kod kojih poslovne žene redovito pronalaze nove ključne komade za svoju garderobu.
Poslovna odjeća za žene
Jednako kao što nema univerzalnog recepta za izgraditi poslovnu garderobu, tako nema ni univerzalno savršenog ili idealnog poslovnog looka. Možda radite u firmi koja ima vrlo striktan dress code pa se vaša poslovna garderoba uglavnom svodi na klasično crno odijelo, kostim sa suknjom i nešto slično, a možda ste s druge strane u radnom okruženju koje tolerira, pa čak i potiče ležerniji look. Od jednog radnog mjesta do drugog, principi odgovarajućeg poslovnog looka mogu varirati, no koji god vaš scenarij bio, uvjereni smo da nećete pogriješiti ako investirate u jedan dobro krojen ženski sako (nosiv i uz klasične hlače i uz ležeran jeans), statement baloner ili midi suknju koju ćete lako moći iskombinirati i uz salonke i uz tenisice.
U nastavku smo za vas izdvojili 10 modnih brendova, domaćih i stranih, high end i high street kategorije, koji su sjajna polazišna točka za pronalazak novih poslovnih komada kojima ćete osvježiti svoju garderobu u 2024. godini!
S trgovinama u New Yorku i Parizu, The Frankie Shop postao je svojevrsna modna meka za one koji posjećuju te gradove. Osnovan od strane Gaelle Drevet koja vjeruje da odgovarajuća odjeća može pomoći u stvaranju uspomena koje traju cijeli život, brend je modnoj publici odlučio ponuditi osnovne i klasične komade, koji baš nikada nisu dosadni. Blejzeri oštrog kroja i cargo hlače sa širokim nogavicama i precizno plisiranim detaljima, zaštitni su znak brenda koji je osvojio Instagram i ponudio ženama modernu interpretaciju dobro poznatih poslovnih klasika.
Švedski TOTEME, kojeg su 2014. osnovali Elin Kling i Karl Lindman, inspiriran je životima i potrebama modernih žena i iz sezone u sezonu predstavlja kolekcije koje skladno prate njihov ritam. TOTEME komadi su ikonični komadi s jakim identitetom, koji se u različitim stylinzima pretvaraju u idealne modele za najrazličitije prigode. Njihov izgled je precizan i promišljen, siluete su jasno definirane, krojevi dovedeni do savršenstva, a tkanine su iznimne kvalitete. Uz TOTEME komade gradi se pomno kurirana garderoba koja nadilazi bilo kakve trendove i traje jednu vječnost.
Uvjerljivo najdugovječniji od svih na ovoj listi je talijanski modni brend Max Mara, koji ima ne samo kultni status u modnom svijetu, već i vojsku obožavateljica raznih generacija. Iz kolekcije u kolekciju, u Max Mara svijetu malo se toga mijenja, a opet nas brend stalno iznova uspijeva osvajati rafiniranom elegancijom i kvalitetom ručne izrade samih odjevnih komada. O bezvremenskim kaputima ove modne marke, naročito u boji devine dlake, već je sve rečeno, no velike zvijezde u asortimanu brenda svakako su i poslovni komadi, u kojima svaka žena izgleda “kao milijun dolara”.
O Max Mara outletu pisali smo ovdje.
2012. godine započela je priča modnog brenda Anine Bing, koji je u jedno spojio skadinavsku jednostavnost s američkom energijom. Ovaj brend je preslika njegove osnivačice, same Anine Bing, koja je mnogim ženama ultimativni girl crush, zbog svog odjevnog stila, ali i stila života. Poslovni look s potpisom dizajnerice nešto je ležernijeg karaktera, jer ipak odražava njen život u Los Angelesu, pa ćemo tako uparene vidjeti ozbiljno kulerske sakoe s jeansom visokog struka. Tu su i dobro krojena ženska odijela – ona se nose uz tenisice i zlatni nakit.
Volimo COS i ondje često kupujemo, jer brend na izvrstan način modernizira odjevnu klasiku i redovito bazičnim komadima daje mali twist u dizajnu koji ih tako dobro izdvaja iz mase. Riječ je o švedskom high street brendu iz H&M-ove grupacije, koji se svojom filozofijom vrlo jasno odmaknuo od mnogo popularnijeg H&M-a i danas nudi odličnu vrijednost za novac, promišljen dizajn i kvalitetu. COS komadi redovito izazivaju interes ljudi iz okoline, jer su istovremeno i jednostavni i upečatljivi, a klijentela brenda definitivno su mlade i zrelije poslovne žene.
Kod modnog brenda Joseph sve je dizajnirano sa svrhom, a komadi u kolekcijama pomno su kurirani, kako bi nam doista potrajali cijeli život. Kolekcija JOSEPH Foundations kontinuirano je istraživanje klasika garderobe i polazna točka za ono što nosite svaki dan. Brend kupcima nudi bezvremenske, luksuzne odjevne predmete koji su poznati po svom nepretenciozno sofisticiranom duhu, praktičnosti i mogućnosti neprimjetnog spajanja sa svakim postojećim komadom u vašoj garderobi.
Jedna od domaćih adresa za koju možete biti sigurni da će vas svaki put iznova dočekati sa sjajnim novim komadima za vašu poslovnu garderobu je Mona. Ovaj srpski brend prije nekoliko je sezona otvorio vrata svojih hrvatskih trgovina, u Zagrebu i Splitu, a njihovi interijeri podjednako su uzbudljivi kao i Mona kolekcije. U ponudi ovog brenda redovito ćete pronaći baš dobre poslovne hlače, svečanije haljine posebnog dizajna koji se neće susresti na svakom koraku, vrhunske kapute, a tu su naravno i famozne kožne torbe koje su definitivno forte brenda Mona.
Kroz 100 godina postojanja i rada Varteks je stvarao modu. Stilski i majstorski odgajao je generacije da prepoznaju i biraju lijepu i kvalitetnu odjeću. Varteks je kroz godine postao sinonim za kvalitetnu odjeću od vrhunskih tkanina, a danas se ondje kupuju kvalitetna odijela, sakoi, blejzeri, baloneri, košulje, hlače, haljine, jakne, kaputi i suknje i riječ je o jednoj od onih adresa na koje poslovne žene vole zaviriti u potrazi za novim ulovima za poslovnu garderobu.
Modni brend sestara Olsen, The Row, za mnoge je definitivno nedostižan luksuz, no jako volimo pratiti njihove kolekcije i način na koji se brend razvija. S radom je započeo još 2006. godine, a u sami DNA brenda utkana je ideja o bezvremenosti. Uzmete li za primjer neki od komada brenda The Row, lansiran prije 2010. godine, iznenadit ćete se i oduševiti koliko je on i dalje aktualan, moderan, jednostavno besmrtan, i to je kvaliteta koja ovom brendu daje na popularnosti i svojevrsnom kultnom statusu među obožavateljicama. Sestre Olsen usredotočene su svih ovih godina na iznimne tkanine, besprijekorne detalje i precizan kroj, dok istovremeno istražuju snagu jednostavnih oblika koji govore u prilog diskreciji i temelje se na beskompromisnoj kvaliteti.
Za kraj, ali ništa manje bitna, idealno shopping mjesto za poslovne žene stvorila je naša poznata modna dizajnerica Aleksandra Dojčinović, čiji je modni brend LeiLou od svog pokretanja do danas odjenuo na stotine, ako ne i tisuće žena u biznisu. Svi se sjećamo haljina s kojima je sve započelo i koje su dominirale većinom konferencija i poslovnih evenata u Hrvatskoj, a s godinama je Alex svoj opus proširila i na kvalitetne basic komade ženske garderobe. Dobre crne hlače ili statement sako? Lei Lou definitivno ima za svaku poslovnu ženu ponešto.
FOTOGRAFIJE: Instagram, The Frankie Shop, The Row, COS, Joseph, LeiLou, Max Mara, Varteks, Mona, TOTEME, Anine Bing