Ako vam se sviđa Vinted, evo još opcija na kojima možete prodavati i kupovati

08.05.2024. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče
#second hand

Nedavno smo vam pisali o Vintedu, aplikaciji koja je po novom dostupna i za hrvatsko tržište te je odmah postala rado posjećena adresa za ljubitelje second hand shoppinga. Vrlo je intuitivna i jednostavna za korištenje pa popularnost aplikacije nimalo ne čudi. I britanski The Times piše o Vinted fenomenu. Tako autorica članka “This old thing? How second-hand became big business” opisuje kako svako toliko čuje ili vidi da netko koristi Vinted, ali i ostale aplikacije i platforme koje su u prvi plan stavile second hand odjeću, obuću, dodatke, namještaj…

(Online) second hand shopping je cool

“Svi koje znam su na Vintedu: modni urednici, poslovnjaci, hipsteri, Gen Z – iako ga vjerojatno koriste malo drugačije. Aplikacija je istovremeno “novi” Instagram, eBay i budgeting app, na kojoj ljudi pretražuju, “sejvaju” svoje favorite i prazne ormare prodajom putem aplikacije”, piše novinarka, dodajući kako je vrijednost second hand tržišta u procvatu. Uzmimo za primjer eBay, čiji je prošlogodišnji prihod porastao za 2%, na 2,6 milijardi dolara, dok se globalno tržište rabljenih stvari procjenjuje na 197 milijardi dolara. Ne samo da je decluttering postao svojevrsni fetiš, nego raste i popularnost second hand kupovine.

Tek kad osoba uđe u svijet second handa, vidi koliko je on postao dio svakodnevnog života. I sama sam ulovila genijalne komade na Vestiaire Collectiveu, svojevremeno prodala dio garderobe na Mojim krpicama i tako si podebljala budžet i olakšala kupnju novog odjevnog komada/modnog dodatka. Osim toga, u zadnjih nekoliko tjedana, otkako je Vinted sveprisutan, od par prijateljica sam čula kako planiraju odjeću koju više neće nositi ponuditi na toj, sve popularnijoj platformi. Tu su, naravno, i razni offline buvljaci, kao i prodaja putem Instagram storyja koja se mnogima pokazala praktičnom. Ok, ima malo gnjavaže dok se svaki artikl fotografira, opiše i izlista na profilu, no s mnogo strana čuli smo da se svakako isplati.

Evo i par trikova: stručnjaci s Vinteda poručuju da je robu najjednostavnije prodati tako da se artikl fotografira na jednobojnoj pozadini iz više kutova te potom objavi uz pripadajuće ključne riječi. Na Vintedu, kao i na drugim second hand platformama, dostupna je i autentifikacija dizajnerskih predmeta kao opcionalna usluga provjere. Za sve one koji još nisu zakoračili u industriju preloveda, novinarka The Timesa dijeli jedno “upozorenje”: nećete postati bogataši prodajom, kao ni pronaći šarmantnu Chanel torbicu za manje od 100 eura. No, ipak, odjeća može lako pronaći put do novog vlasnika, a dostupni su i razni dizajnerski komadi po pristupačnijim cijenama ili high street ulovi koje smo možda propustili dok su bili dio aktualne kolekcije – i zato online second hand shopping ima sve više ljubitelja diljem svijeta.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Vinted (@vinted)

“Preloved je budućnost”

Chioma Nnadi, head of digital content u britanskom Vogueu, kaže kako je eBay odlično mjesto za kupovinu dizajnerskih komada s japanskim potpisom. Izvrstan je i za kupnju torbi, a platforma nudi jamstvo autentičnosti za sve skuplje od 500 funti. Emma Hamilton zadužena je za sektor torbi na eBayu i pojašnjava da “ako je nešto predobro da bi bilo istinito, onda treba razmisliti”, no dodaje da su na stranici konstantno dostupni razni popusti, uz zaključak: “preloved moda je budućnost”.

Urednica Voguea dodala je da, dok je živjela u New Yorku, The RealReal bio njezin glavni izbor. Zadnja second hand kupovina koju je obavila bila je na Vestiaire Collectiveu (više o platformi pročitajte ovdje), gdje je kupila Miu Miu suknju u savršenom stanju – i planira je nositi cijelo ljeto. Pariška platforma poznata je po partnerstvu s raznim influencerima, a vrlo je popularna među posjetiteljima iz prvih redova svih tjedana mode. Suosnivačica Fanny Moizant kaže kako, kada su krenuli, izbor nije bio širok i trebalo je duže vremena da se pronađe kakav modni dragulj. No, danas je jedna od najpoznatijih platformi za second hand shopping, a u tvrki postoji i odjel za kontrolu kvalitete čime jamče autentičnost.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Vinted (@vinted)

Od novijih platformi, The Times izdvaja The Cirkel i Depop. Prva je prepuna Rixo i Self-Portrait komada, posebno popularnih u svadbenoj sezoni, a za većinu je model suosnivačica Eliza Batten. Depop je, s druge strane, popularan među generacijom Z, posebno zbog odjeće iz ranih 2000-ih. Platforma ima 35 milijuna korisnika, uglavnom u dobi između 18 i 35 godina, koji su na Depopu ukupno zaradili oko 3,5 milijardi dolara. Jasno je, preloved moda i industrija online second hand shoppinga u potpunom je cvatu.

Aplikacije i platforme za second hand shopping

Ako vam se svidio Vinted, donosimo popis još nekoliko cool aplikacija

DEPOP

Većinu kupaca na platformi osnovanoj 2011. čine Gen Z i milenijalci, za koje kažu da su pomogli popularizirati second hand stil i danas guraju resale kulturu u Velikoj Britaniji, Australiji i SAD-u. Opisuju se kao “protuotrov” brzoj modi, sa željom da je učine cikličnom. Zajednica je u prvom planu, točnije njezin raznolik i širok raspon stilskih utjecaja. Sa zajednicom je sve i krenulo jer je Depop osnovan kao društvena mreža gdje su korisnici mogli kupiti predmete mladih kreativaca. Tim čini 400 ljudi sa sjedištem u Londonu te uredima u New Yorku i Manchesteru. Platforma ima oko 35 milijuna registriranih korisnika, na prodaju je više od 34 milijuna artikala i svakog se dana dodaje do 180 tisuća novih proizvoda. Najpopularniji stilovi su vintage, streetwear i Y2K.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Depop (@depop)

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Depop (@depop)

EBAY

Najtraženije second hand kategorije su dekoracije za dom, elektronika i odjeća. Zipsale piše kako nošene, ali dobro očuvane stvari, koje su pritom teško dostupne, privlače veliku pozornost kupaca na eBayu. Taj je trend izgradio cijelu jednu nišu preprodavača obuće i odjeće, pogotovo onih koji su se specijalizirali za rijetke ili discontinued komada. Recimo, ljubitelji tenisica nerijetko su spremni platiti znatno višu cijenu od maloprodajne, za određene modele ili suradnje koje više nisu dostupne na mainstream prodajnim mjestima.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli eBay (@ebay)

Aukcije su se pokazale kao učinkovita strategija za brzu prodaju obuće i odjeće. Posebno do izražaja dolaze kada je riječ o vrlo poželjnim predmetima jer se stvara osjećaj “hitnosti” i ekskluzivnosti, a iznosi su znatno veći od redovite cijene koja je bila u trgovini. Za prodavače, ovakav je pristup praktičan kada je riječ o limitiranim tenisicama ili dizajnerskim odjevnim komadima i dodacima koji se ne mogu lako pronaći u redovnim prodajnim kanalima.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli eBay (@ebay)

VESTIAIRE COLLECTIVE

Moto platforme je “Dajte svojoj garderobi novi život. Prodajte ono što imate, kako biste mogli kupiti što želite”. Ponuda broji više od tri milijuna artikala i svakog se dana nađe novih 25 tisuća pomno kuriranih komada. U ocjenjivanju autentičnosti proizvoda sudjeluje više od 50 stručnjaka, a zgodna opcija je mogućnost cjenkanja. Vestiaire Collective nudi izvrstan izbor jedinstvenih odjevnih komada, cipela, torbi i ostalih modnih dodataka koji su rijetki ili nisu dostupni u trgovinama, poput predmeta iz dizajnerskih suradnji ili komada koji se više ne nalaze u ponudi luksuznih brendova.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Vestiaire Collective (@vestiaireco)

RELUXE

Još jedna platforma koja dostavlja u Hrvatsku je Reluxe, čija je osnivačica Clare Richardson. Iza nje je duga i uspješna karijera stilistice i influencerice, a kroz godine je surađivala s utjecajnim brendovima poput Hermès, Balenciage i Calvina Kleina. Radila je kao contributing fashion editor u Wall Street Journalu te u britanskom i talijanskom Vogueu, gdje je zagovarala slow fashion koncept. Projekt je razvijala polako i tiho nekoliko godina, a danas njime promovira resale i “kruženje” luksuznih odjevnih predmeta, s ciljem promjene ponašanja i stvaranja održivijeg modnog okruženja. Svaki predmet podliježe autentifikaciji, brinu se za cijeli proces (od fotografiranja preko prodaje do slanja), a u ponudi imaju čitav niz dizajnerskih brendova kao što su Acne Studios, Altuzarra, Chanel, Christian Dior, Fendi, Givenchy…

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Reluxe Fashion (@reluxe_fashion)

HARDLY EVER WORN IT

Hewi je opisan kao pionir u području second hand mode, prvo u Velikoj Britaniji, a zatim i pionir u industriji izgradnje cirkularne ekonomije. Postali su globalni brend, surađuju sa Sotheby’som kako bi organizirali prvu aukciju luksuznih torbi i dodataka, a surađivali su i s britanskim Vogueom te organizirali online aukciju predmeta iz ormara 23 modela, među kojima su bile Kate Moss i Gigi Hadid. Kako sami kažu, u ponudi se, između ostalog, nalaze i nikad nošeni komadi od najpoželjnijih dizajnerskih brendova, a moguće je kupovati od provjerenih prodavača ili direktno od Hewija.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Hewi | Luxury Fashion Resale (@hardlyeverwornit)

Samostalni prodavači biraju u koje će zemlje i regije dostavljati, a artikli kojima upravlja Hewi dostavljaju se diljem svijeta. Kada korisnik dođe na stranicu, bira državu i valutu u gornjem desnom kutu stranice te mu se potom izlistavaju svi artikli mogući za dostavu. Hewi nudi artikle za žene, muškarce, djecu te beauty i outlet sekciju, a kategorije pokrivaju odjeću, obuću, torbe, cipele i nakit. Beauty odjeljak donosi luksuznu selekciju skincarea, make upa i parfema, a pored svakog proizvoda navedena je cijena po kojoj se prodaje na Hewiju, kao i preporučena maloprodajna cijena artikla.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Hewi | Luxury Fashion Resale (@hardlyeverwornit)

THE CIRKEL

Platforma je osnovana kao marketplace kojim se želi umanjiti štetan učinak modne industrije. Stvaraju sustave koji modu čine održivijom, znajući kako su odjeća i tekstil trenutno među najvećim zagađivačima u svijetu. Iz The Cirkela kažu kako ne naplaćuju naknade za objavljivanje artikala, kao ni za transakcije, već su kreirali commission structure prilikom kojeg se prodavaču isplaćuje određeni postotak, ovisno o cijeni proizvoda. Jedan cijeli odjel posvećen je procjeni stanja predmeta i analizi tržišta, prema kojoj određuju cijenu artikla.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli THE CIRKEL (@the.cirkel)

Ako nije prodan nakon 3 ili 6 mjeseci, cijena artikla se snižava, a ako se ne proda unutar godine dana, prodavač ima nekoliko opcija: artikl mu se vraća, artikl ostaje na stranici uz odobrenje The Cirkela ili se donira u dobrotvorne svrhe. Ne postoji specifičan popis brendova koje platforma prihvaća za prodaju nego se fokus stavlja na kvalitetu. Tko je zainteresiran za prodaju, prvi korak je javljanje putem e-maila i Whatsappa, dok kupci sve proizvode mogu vidjeti izlistane na web stranici, podijeljene po novitetima, prigodi, dizajneru… U outlet sekciji, artikli su dodatno sniženi između 15 i 50 posto. The Cirkel dostavlja i u Hrvatsku, a konačna cijena s dostavom i eventualnim dodatnim naknadama prikazana je na zadnjem koraku, prilikom checkouta.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli THE CIRKEL (@the.cirkel)

CATAWIKI

The Times je nije uvrstio na popis, no mi je dodajemo jer smo zadovoljni shopping iskustvom. Riječ je o još jednoj platformi za second hand o kojoj smo ranije pisali ovdje. Nazvali smo je “fancy verzijom eBaya”, a funkcionira na sistemu aukcije. Danas ima više od 10 milijuna jedinstvenih korisnika i smatra se najposjećenijom platformom za aukcije u Europi. Svakog je tjedna na raspolaganju više od 65 tisuća artikala, pomno kuriranih, rijetkih i jedinstvenih. Provjeravaju ih stručnjaci, a Catawiki je stranica podijeljena na desetak kategorija: arheologija, umjetnost, knjige i stripovi, igre, moda, interijer i dekoracije, nakit…

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Catawiki (@catawiki)

FOTOGRAFIJE: Pexels, Instagram

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5