Antistres božićni shopping vodič
ISTRAŽI

Otkrili smo web shop koji prodaje superbrendove iz druge ruke (a ima i “fire price” kategoriju)

08.12.2023. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče
#dizajnerski komadi | #second hand

Kada je u pitanju second hand kupovina dizajnerskih komada, Vestiaire Collective platforma je koja je postala svojevrsni sinonim za kupnju i prodaju rabljene dizajnerske odjeće, cipela i modnih dodataka. Međutim, na tržištu ih je znatno više, a nama je za oko zapeo Sellier. Osnovan relativno nedavno, 2019. godine, Sellier je postao globalno prepoznatljivo ime za luksuzne rabljene proizvode.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Sellier Knightsbridge (@sellierknightsbridge)

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Sellier Knightsbridge (@sellierknightsbridge)

Najbrže rastuća resale platforma za luksuzne proizvode u Europi

Iz Selliera kažu da temelj njihova posla čini održivost te rigorozni postupci autentifikacije, a prednost u odnosu na konkurenciju vide u svojoj predanosti kuriranju najrjeđih komada na tržištu po najkonkurentnijim cijenama. Nije im cilj isključivo prodati proizvod, već žele educirati potrošače i podići svijet o tome da predmeti, koji su već bili u upotrebi, često mogu biti odgovorna i povoljnija opcija, nego što je kupnja novog proizvoda. Odabirom Selliera, kažu s platforme, kupci čine dobar izbor za planet te osiguravaju veću održivost u vremenu kada je ona najpotrebnija.

Komade koje Sellier nudi na svojoj platformi moguće je pogledati i uživo: tu su dvije trgovine u Monaku te sjedište u Londonu pa kupci imaju priliku vidjeti kako pojedini artikl izgleda, prije nego donesu odluku u kupnji. No, vratimo se još malo održivosti. Upravo je ona bila tema članka na portalu Fashion United, gdje je novinarka razgovarala s Hanushkom Toni, izvršnom direktoricom i osnivačicom platforme za preprodaju, Sellier. Osvrnule su se na nedavnu odluku Vestiaire Collectivea da na plaftormi zabrane prodaju high street odjeće, koja sada obuhvaća više od 30 brendova: Zaru, H&M, GAP, Urban Outfitters… Riječ je o trogodišnjem planu potpunog uklanjanja brze mode iz Vestiaire ponude.

Hanushka Toni

Znali su, kažu u priopćenju, da će takva odluka izazvati rasprave, no smatraju je nužnim korakom za smanjivanje utjecaja kojeg moda ostavlja na okoliš. No, sa zabranom je došla i zabrinutost: što će se dogoditi s nepoželjnom odjećom brendova koje je zabrana obuhvatila i hoće li potencijalno dovesti do još više otpada. Prema njezinom mišljenju, prednosti koje donosi eliminiranje brze mode s platforme kao što su Sellier i Vestiaire su višestruke:

“Brendovi su pod sve većim pritiskom da poboljšaju svoje referentne točke održivosti i pridonesu odgovornijem poslovanju u budućnosti. Nada leži u tome da će se, čineći high street odjeću nepoželjnom za daljnju preprodaju, kupci usmjeriti prema modnim izborima koji su stvoreni da traju ili imaju vrijednost i na second hand tržištu.”

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Lovisa Barkman (@lovisabarkman)

Kako funkcionira Sellier?

Još jedno pitanje koje se nameće vezano je uz potencijalni gubitak u poslovanju, s obzirom na to da platforma izbacuje toliko širok dio modne industrije. To posebno kontrira rastućem pritisku kojeg doživljavaju modni brendovi, a povezan je s ostvarivanjem dobiti u izazovnom makroekonomskom okruženju, piše Fashion United. Međutim, Vestiaire ne pokazuje pretjeranu zabrinutost zbog gubitka korisnika. Naprotiv, napomenuli su da se nakon prvog “rezanja” brendova, koje se dogodilo u 2022., 70% članova pogođenih zabranom ponovno vratilo na platformu sa željom da kupuju kvalitetnije predmete i ulažu u rabljenu odjeću i modne dodatke.

Od samih početaka, Sellier se profilirao kao platforma za prodaju isključivo luksuznih komada, dakle bez high street potpisa. U same temelje platforme usađen je model prema kojem je količina robe niža, no marže su više, a naglasak stavljaju na marke koje nazivaju “superbrendovima”. Stvaraju i svojevrsnu zalihu koju čine luksuzni brendovi kao što su Chanel, Louis Vuitton i Hermès, čija prodaja zatim donosi nešto što Toni naziva “zdrava profitna marža”. U razgovoru za Fashion United je rekla:

Naš je fokus kupcima pružiti zaista bogatu luksuznu ponudu. S poslovnog aspekta, to nam omogućava rast prihoda s manje operative, u usporedbi s platformama s nižim prosječnim vrijednostima narudžbi. Ovakav je pristup za nas izuzetno uspješan: od samog početka ostvarujemo profit, svake godine prijavljujemo rast.

Kako bi osigurali dugovječnost uspjehu, Sellier će proširiti svoj fokus diljem Ujedinjenog Kraljevstva. Toni tvrdi da je na tom području tržište luksuza vrijedno 48 milijardi funti, a second hand industrija je u porastu. Planiraju se usredotočiti na područja koja su trenutno nedovoljno pokrivena, a imaju snažnu potražnju za luksuznim brendovima koji su u mjestima izvan Londona – prilično nedostupni.

Inače, Toni je Sellier osnovala s bratom Ayazom Ibrahimovim. Oboje su diplomirali pravo na King’s Collegu, no Toni se posvetila marketingu da bi kasnije postala kreativna direktorica luksuzne agencije Relevance. To je bilo jedno od ključnih poglavlja u njezinoj poslovnoj priči prema osnivanju Selliera. Utemeljila ga je na strasti prema modi i želji da s drugim ljubiteljima mode podijeli (rijetke) luksuzne proizvode koje nađe. Za nju, bit Selliera je u razvijanju duboke veze između potrošača i pažljivo odabranih proizvoda, odnosno u filozofiji koja odbacuje tradicionalni pristup prodaji, piše Conde Nast College.

Sellier trenutno želi samo “superbrendove”

Korisnicima Selliera, uz kupnju, dostupna je i opcija prodaje. S platforme pozivaju korisnike da pročiste svoj ormar, i to upravo putem Selliera za kojeg kažu da ima najbržu stopu prodaje na tržištu. Na prvi pogled jasno je da je platforma riznica vrlo luksuznih dizajnerskih komada koji nose potpis Chanela, Hermèsa, Guccija, Valentina, Balenciage, Amine Muaddi, Bottege Venete, Cartiera, Fendija, Loewea… Trenutno, moguće je prodati isključivo “superbrendove”, s naglaskom na Balenciagu, Bottegu Venetu, Celine, Chanel, Dior, Hermès, Louis Vuitton, Pradu i YSL; i to odjeću, cipele i dodatke koji su izvrsnom stanju i dolaze iz neke od nedavnih kolekcija.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Sellier Knightsbridge (@sellierknightsbridge)

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Sellier Knightsbridge (@sellierknightsbridge)

Interesantna je kategorija “Fire price”, koju s platforme opisuju kao kolekciju namijenjenu svim ljubiteljima modnih ulaganja i “povoljnijih” dizajnerskih komada (naravno, koliko takav komad može biti povoljan, s obzirom na sferu luksuza kojoj pripada). Dostupne komade opisuju kao najbolje u svojoj klasi, s najnižnom cijenom u preprodaji. Uz svaki artikl stoji i njegov opis: o kojem je modelu riječ, u kakvom je stanju, dolazi li s dust bagom, a osim cijene po kojoj se prodaje na Sellieru, istaknuta je i preporučena maloprodajna cijena.

Ostatak kupovine izgleda kao na klasičnom web shopu: nakon dodavanja artikla u košaricu, slijedi izbor plaćanja (Apple Pay, Google Pay, kreditne kartice). Cijena dostave je “paprena”: paket dostavlja DHL, a iznos se računa na zadnjem koraku, ovisno o adresi dostave. Recimo, za Zagreb je iznosila nešto više od 40 eura. Povrat nije moguć, s obzirom na to da Sellier funkcionira kao platforma za luksuznu preprodaju. Puni povrat novca moguć je jedino ako se neki predmet pokaže kao neautentičan, iako jamče da svaki artikl prolazi strogi postupak provjere.

FOTOGRAFIJE: Linkedin, Sellier, Instagram (@sellierknightsbridge, @lovisabarkman)

NASLOVNA FOTOGRAFIJA: Instagram @lovisabarkman

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5