Jedan od brendova čiji rad na društvenim mrežama (naravno, i nove kolekcije) pratim stvarno s užitkom je Sporty & Rich. Zadnje mi je pažnju privukla njihova skijaška kolekcija, a prije tog modeli tenisica koje su kreirali u suradnji s adidasom. Očekivano, planule su za tren. Sporty & Rich počeo je kao svojevrsni moodboard za život; odnosno zbirka fotografija iz prošlosti i sadašnjosti koje pokazuju ljepotu života. Istražila sam kako je brend nastao i razvijao se, i tko je mastermind iza cijelog ovog modnog i lifestyle projekta, koji je u svijetu ostvario veliki uspjeh.
Sporty & Rich
Danas brend nudi kolekciju jednostavnih, pomno promišljenih proizvoda koji naglasak stavljaju na dugotrajnost, ispred trendova. Sporty & Rich kolekcija obuhvaća sportske majice i trenirke, pletivo i komade od kašmira, jakne, majice, traperice, haljine i suknje, pidžame, donje rublje, obuću, modne dodatke, a tu je i linija proizvoda za tijelo u sklopu wellness kutka.
Brend je osnovala 29-godišnja Emily Oberg iz Kanade. 2015. godine preselila se u New York kako bi radila na mjestu urednice časopisa Complex, a tijekom boravka u SAD-u, počela je razvijati Sporty & Rich identitet. Brend je osnovan četiri godine kasnije. Od samog početka, Emily radi i kao vizualna direktorica brenda, nadgledajući sve od dizajna, preko marketinga i odabira modela do proizvodnje, društvenih strategija, suradnji i umjetničkog koncepta. Pokrenula je i Emily Loves newsletter na koji je moguće prijaviti se ovdje.
Elite Travel izvrsno je sumirao Sporty & Rich asortiman. Ne treba, pišu, očekivati nikakve haute couture komade, već je riječ o suptilno brendiranim artiklima za svaki dan koji uključuju athleisure odjeću, sportsku kolekciju i traperice. Prošle su godine predstavili suradnju s Le Bristol Paris, što je treća suradnja s hotelima, nakon Suset Towera i Cap du Eden Roca. Lansiranje je rezultiralo rasprodanim komadima u svega nekoliko dana, s listom čekanja diljem svijeta. Kada već spominjemo liste čekanja, one u Sporty & Rich nisu ništa novo pa brend svoje pratitelje obavještava tjednima unaprijed o novim kolekcijama (naš je savjet prijaviti se na newsletter gdje redovito šalju interesantne obavijesti, a pretplatnici imaju mogućnost ranijeg pristupa archive saleu)
Galerija
Sve je krenulo kao online trgovina, a kulminiralo otvaranjem flagship trgovine u New Yorku na ljeto 2023. U prva tri mjeseca od otvorenja, fizička trgovina brenda ostvarila je prodaju od 4 milijuna dolara, što je bilo znatno iznad projiciranih 2,5 milijuna dolara. Zatim su objavili Sporty & Rich Wellness knjigu, prepoznajući važnost diverzifikacije ponude. Kako bi kupce uveli u svoj svijet – i ondje ih zadržali – nedavno su obogatili svoju njujoršku trgovinu spa kutkom, s pridruženom linijom za njegu koja je predstavljena u rujnu prošle godine.
Galerija
Oberg kaže da je posao pokrenula jer je željela oblikovati svoj život. Izvorno je brend pokrenut kao njezin osobni moodboard, prije nego što je Sporty & Rich došao u fokus šire javnosti, što ju je navelo da pokrene i liniju odjeće inspiriranu njime:
“Željela sam u cijeloj priči imati i zdravu ravnotežu: više slobodnog vremena i brige o sebi, nego posla. Imam sreće što sam okružena nevjerojatnim timom; to je stvarno važno u ovom poslu. Morate znati u čemu niste dobri i jednostavno se okružiti najboljim ljudima.”
Osnivačica brenda najavila je otvaranje novih trgovina (lokacije još nisu poznate), kao i proširivanje postojećeg asortimana novim kategorijama proizvoda.
“Ne želim propustiti trenutak. Razmišljam kako ću se jednog dana osvrnuti na prošlost i ovo će mi nedostajati. Želim biti usredotočena na sadašnjost. “
Našla se na meti kritika kada je 2020. objavila post na društvenim mrežama u kojem je usporedila cijene brze hrane i povrća te time sugerirala kako osobne financije nisu izgovor za nezdravu prehranu. Iako njezin posao nije bio dugoročno pogođen spomenutom objavom, u razgovoru za Elite Travel svejedno se dotaknula tzv. kulture otkazivanja:
“Vjerujem da je u redu da te ljudi kritiziraju i da iz toga nešto naučiš pa kreneš dalje na drugačiji način. Definitivno sam protiv online zlostavljanja, ne mislim da je to najbolji način da dođe do promjene. Istovremeno, mislim da je u redu kada ljudi uče iz svojih grešaka, educiraju se i naprave odgovarajuće promjene.”
Galerija
U brendu naglasak stavljaju na odnos prema prirodi pa surađuju s vodećim neprofitnim organizacijama za zaštitu okoliša kako bi pomogli smanjiti i nadoknaditi štetu koju proizvodnja odjeće nanosi planetu. Potiču kupce da zadrže svoje Sporty & Rich komade zauvijek jer, kako kažu iz brenda, s vremenom postaju samo još bolji.
Planirate li naručivati sa Sporty & Rich web shopa, dobro je znati kako Hrvatska pripada drugoj zoni shippinga. Što to konkretno znači? Dostava je besplatna za narudžbe iznad 195 eura, a u protivnom je cijena 20 eura.
FOTOGRAFIJE: Sporty & Rich