Daniel Bense, bivši voditelj komercijalnog odjela u Aesopu i izvršni direktor Sunspea, u rujnu je lansirao proizvode s vlastitim potpisom – To My Ships, liniju prirodnih dezodoransa i parfema. Brend sa sjedištem u Londonu dio je sve unosnijeg sektora osobne njege, koji je 2023. procijenjen na 19,9 milijardi eura.
To My Ships
To My Ships brend je za osobnu njegu, posvećen proizvodima izrađenima od prirodno dobivenih sastojaka. Osnovao ga je Daniel Bense, bivši voditelj komercijalnih poslova u Aesopu i generalni direktor Sunspela, s misijom da spoji prirodne sastojke i fine parfeme s inteligentnim dizajnom ambalaže, stvarajući poetski brend koji potiče potrošače na svjesniju potrošnju, donosi priču Wallpaper. Za dizajn proizvoda angažirao je priznati dvojac FormaFantasma, koji je svaku dizajnersku odluku pomno razmotrio kroz svoj prepoznatljiv pristup.
FORMAFANTASMA STUDIO
FormaFantasma je talijanski dizajnerski duo kojeg čine Andrea Trimarchi i Simone Farresin. Osnovan je 2009. i poznat po promišljenom pristupu svakom aspektu dizajna: estetici, funkcionalnosti i održivosti. Njihov rad često istražuje veze između prirode, objekata i ljudi, pri čemu velik naglasak stavljaju na održivost i etički pristup dizajnu.
Njihov rad poseban je po sposobnosti da kombiniraju tradicionalne zanatske tehnike s modernim tehnologijama i materijalima, što rezultira praktičnim i promišljenim proizvodima. Projekti su im nerijetko usmjereni na okolišne i društvene izazove te dizajn koriste kao alat za poticanje promjena i osvještavanje korisnika o utjecaju proizvoda na okoliš.
Ambalaža To My Ships proizvoda izrađena je od recikliranog aluminija i moguće ju je ponovno reciklirati nakon upotrebe. Svaki je proizvod punjiv, također iz aluminjskih spremnika za dopunu. Tijekom suradnje s proizvođačem ambalaže u blizini Bilbaa, tim je otkrio da smanjenjem promjera bočica te odabirom višeg i užeg oblika mogu uštedjeti 10% materijala. Tako je nastala linija profinjene, elegantne ambalaže koja spaja održivost i sofisticiranost.
“Željeli smo uskladiti poziciju brenda s komercijalnim očekivanjima, a istovremeno osigurati da dizajniramo proizvode koji izražavaju naše vrijednosti. Takve misli ne idu uvijek zajedno. Oduševljeni smo širokim spektrom radova koje je FormaFantasma realizirala, bilo za brendove ili kulturne institucije. Njihova angažiranost uvijek impresionira”, rekao je Daniel Bense u razgovoru za Wallpaper.
Iz FormaFantasme su podijelili kako im je tim brenda To My Ships omogućio dubok uvid u njihov proces donošenja odluka. Kroz otvoren pristup prema dobavljačima, dizajnerima i grafičarima, imali su priliku istražiti svaki detalj brenda, stvarajući proizvode koji odražavaju zajedničku viziju održivosti i inovacije.
““Bili smo oduševljeni prilikom za suradnju, ne samo zbog toga što su brend i proizvodi iznimno zanimljivi, već i zbog otvorenosti prema kritičkom pristupu u procesu razvoja. Upravo takav način rada nam je najbliži – to je filozofija s kojom pristupamo svakom našem projektu.”“
Iz FormaFantasme ističu kako ljudi ponekad kažu “ne” ili “nemoguće”, ali za stvarne promjene važno je pomaknuti granice mogućeg. Uvijek postoji nešto što se može učiniti, rekli su u razgovoru za Wallpaper, a u ovom je projektu ta promjena bila je prilagodba proporcija bočica, što je dovelo do novih odluka o volumenu, količinama i načinima na koje ljudi pristupaju osobnoj njezi. Rezultat je profinjen proces – proizvod koji nije samo estetski, već promišljeno izrađen.
“Ono što nam se sviđa kod ambalaže brenda To My Ships je to što nije dizajnirana da bude ‘seksi’, ne pokušava zavesti, nema nepotrebne složenosti. To je osvježavajući pristup u industriji njege i ljepote. Živjeli smo u Nizozemskoj nekoliko godina; volimo jednostavne stvari”, rekli su iz FormaFantasme za Wallpaper.
Promišljeni pristup u svakom koraku
Bense se također osvrnuo na pakiranja proizvoda s vlastitim potpisom:
“Opće je poznato da se industrija ljepote mora riješiti mini boca. FormaFantasma nas je potaknula da povećamo dimenzije ambalaže i razmislimo o rjeđem refillu. Cilj nam je potaknuti refill opciju i ponovno upotrebu, a tek kasnije reciklažu. Nadamo se da će arhetipski oblik i materijal boce potaknuti ljude na ponovno korištenje, umjesto na automatsko recikliranje.”
Prvo lansiranje proizvoda s potpisom To My Ships uključivalo je dezodorans, gel za tuširanje i parfem, s glavnim sastojkom dobivenim iz cvjetova biljke polygonatum odoratum, poznate kao Solomonov pečat. Prva linija, nazvana “Of the Gods”, inspirirana je ovom rijetkom biljkom iz jugoistočne Azije. Teško ju je pronaći u prirodnim izvorima, a najbliža je mirisnom profilu cvijeta đurđice. U gornjim notama dominiraju aldehidi, koji proizvode prirodnu svježinu – zavodljivu, ali nenametljivu. Bense ističe da je netko miris opisao kao “paru iz glačala”.
“Integritet i povjerenje važni su kada je riječ o izgradnji bilo kojeg brenda, posebno u području osobne njege. To nije samo ispunjavajući način vođenja posla, već se tako brend zaista povezuje s krajnjim potrošačem. Morate poznavati dobavljače i graditi odnose s njima. Današnja preciznija znanstvena dostignuća otvaraju potencijal korištenja prirodnih sastojaka umjesto sintetičkih. Znanost nam pomaže otkriti što priroda može ponuditi”, poručio je Bense.
U razgovoru za Monocle, Bense je naglasio kako je za To My Ships ključno iskustvo korisnika s proizvodom – zato su za dizajn bočica i ambalaže odabrali suradnju s FormaFantasom, čiji promišljeni pristup savršeno odgovara vrijednostima brenda. Iako se tržište čini zasićenim, Bense vjeruje da uvijek ima mjesta za brendove koji nastoje biti bolji od prethodnika, postavljajući nove standarde kvalitete, tako da i dalje postoji potražnja za novim luksuznim kozmetičkim brendovima, kakav je i To My Ships.
To My Ships moguće je naručiti i u Hrvatsku:
- dostava je besplatna za narudžbe iznad 50 €
- cijena standardne dostave iznosi 5,99 €
- dostava je express za narudžbe iznad 150 €
- cijena express dostave iznosi 20 €
FOTOGRAFIJE: To My Ships