Pri spomenu dizajnerskog brenda Marimekko, prvo mi na pamet padaju jarke boje i odvažni uzorci. Iako na odjeći izgledaju fantastično, čak su mi draži oni na dodacima za dom koji imaju moć prekrasno upotpuniti svaki interijer, bilo da volite eklektiku ili šarmantnim dodatkom želite začiniti minimalistički prostor. Prepoznatljivi su po originalnim uzorcima i bojama, a porftelj proizvoda, uz dodatke za dom, obuhvaća i visokokvalitetnu odjeću, torbe, modne dodatke. No, sada ćemo se fokusirati na dekorativne predmete za dom, od tekstila do posuđa.
Marimekko, jedan od prvih lifestyle brendova u svijetu
Kada je Marimekko osnovan 1951., odmah je postao prepoznatljiv po printu koji je brendu dao snažan i jedinstven identitet. Diljem svijeta postoji oko 150 Marimekko trgovina, a web shop dostavlja u 35 zemalja, među kojima je i Hrvatska. Priča o Marimekku započinje u tvrtki Printex Vilja Ratije, koja se bavila printom tekstila. Njegova supruga Armi Ratia zamolila je tada mlade umjetnike da dizajniraju nove, odvažne uzorke za tvrtku. Imala je viziju kojom je znala da čovjek mora sanjariti, ali i istaknuti se u odnosu na druge. Printex je kasnije postao Marimekko, a ručno su tiskali tekstil sve do prosinca 1973.
Galerija
Stvaranje i korištenje originalnih uzoraka na različitim proizvodima, uključujući one za kućanstvo, bilo je ključno za identitet brenda Marimekko od samih početaka. Nikada se nisu željeli baviti brzom modom. Umjesto toga, dizajnerska filozofija ukorijenjena je u optimističnom načinu života i željom za inspiriranjem kroz funkcionalni dizajn. Odjeću, dodatke i home decor pretvorili su u živopisan izraz radosti življenja, a tzv. pristup anti-modi, kako ga sami zovu, potaknuo je stvaranje jednog od prvih pravih lifestyle brendova u svijetu.
Svaki je Marimekko proizvod pažljivo izrađen kako bi trajao. Zato, dizajneri i umjetnici s kojima brend surađuje ne stvaraju samo za sadašnjost, već žele uhvatiti duh Marimekka koji je suvremen i prepoznatljiv kroz generacije. Armi Ratina, osnivačica brenda, kaže:
“Marimekko ne zanima prolazna moda. Stvaramo vječne i dugotrajne proizvode koji su, sasvim slučajno, često i vrlo moderni.“
Uzorcima se udahnjuje život u jednoj tiskari na rubu Helsinkija, a upravo su oni obilježje svakog Marimekko dizajna, pa tako i dodataka za dom. Svaki od njihovih umjetnika ima vlastitu metodu prevođenja ideja i vizija u skice: mnogi slikaju ili crtaju ručno, neki rade digitalno, dok drugi koriste fotografije, izrezuju papir ili stavljaju sušeno bilje. Bez obzira na metodu, ljudski dodir – savršeno nesavršen – uvijek je vidljiv u Marimekko uzorcima. U svojem radu, teže stvarati nove klasike, visokokvalitetne proizvode koji će izdržati test vremena.
Recikliranje i održivost u fokusu
S cijelim asortimanom proizvoda, pa tako i dodacima za dom, imaju isti cilj: žele da tijekom životnog vijeka donesu radost različitim potrošačima, čak i generacijama, nakon čega dolazi vrijeme za recikliranje u nove proizvode. Baš kao i višenamjenska odjeća, i proizvodi za dom mogu se međusobno kombinirati iz jedne kolekcije u drugu, što pomaže produljiti životni vijek Marimekko komada.
Među Marimekko bestsellerima nalaze se šalice, pladnjevi i tanjuri, zatim vaze, jastuci u prepoznatljivom printu, posteljina u odvažnim bojama i uzorcima te proizvodi za tuširanje i kupaonicu: ogrtač, ručnici… Dostupna je i kolekcija Marimekko Marimade, odnosno serija zabavnih proizvoda za dom. Njome, kažu iz brenda, kupcima žele omogućiti da su spremni za random životne trenutke, čime žele skrenuti pažnju na važnost običnih stvari u svakodnevici:
“Marimekko Marimade je naš kreativni prostor gdje smo inovativni, eksperimentiramo i surađujemo kako bismo dizajnirali višenamjenske svakodnevne predmete s materijalima koji su blagonakloni prema planetu. Koristimo reciklirane, ponovno obrađene ili biorazgradive materijale, čime slavimo neočekivanu ljepotu života. Sasvim slučajno.”
Kao što smo rekli, sa službenog web shopa moguće je naručiti u Hrvatsku. Dostavlja DHL, a cijena dostave je 9,90 eura. Vrijeme dostave uglavnom je između 1 i 4 radna dana, osim u periodu posebnih promocija kada to razdoblje može biti nešto dulje.
FOTOGRAFIJE: Marimekko, Instagram @marimekko