Obitelj ružičastih svinjica s izbočenim njuškama, odjevena u šarenu odjeću, prošla je put od skromne britanske TV emisije do gotovo pa nezaobilaznog sadržaja u svakom kućanstvu s malom djecom. Brend Peppa Pig prošle je godine proslavio 20. godišnjicu, a i dalje se nalazi na vrhu ljestvice u segmentu zabave za djecu. Danas utjecaj ovog crtanog filma nadilazi TV ekrane pa Peppa Pig ima vlastite igračke, tematske parkove i igre dostupne u čak 180 zemalja. Govoreći u brojkama, samo u 2022. godini prihod od franšize iznosio je vrtoglavih 1,7 milijardi dolara.
Što crtani film Peppa Pig čini tako posebnim?
“Peppa Pig pretvorila se u moćan brend sa svojom linijom igračaka, dodataka i tematskih parkova. Izdvojila se kao neobičan, simpatičan crtić”, komentirao je za Fortune Benjamin Burroughs, izvanredni profesor medija na Sveučilištu Nevada. Uspjeh koji traje desetljećima učinio je ovaj crtić i njegove likove jednim od najvažnijih britanskih kulturnih izvoznih proizvoda. Roditelji diljem svijeta svjedoče kako im djeca, zahvaljujući crtanom filmu, iznenada počinju pričati britanskim naglaskom. Čak je i bivši britanski premijer Boris Johnson u govoru 2021. strastveno pričao o svom odlasku u Peppa Pig World u Hampshireu, pozivajući ljude da ga posjete.

Kreatori crtića – Phil Davies, Mark Baker i Neville Astley – već su radili u produkciji i animaciji kada su prije 20 godina osmislili Peppu Pig. Primijetili su da u dječjim emisijama nedostaju priče fokusirane na obitelj. Njihovo rješenje? Četverogodišnja svinjica koja obožava skakti u u blatne lokve. Peppa Pig zna biti šefica, ali obožava svoju obitelj i prijatelje (neki od njih nisu svinje) te s njima i svojim plišanim medvjedićem odlazi u male avanture.
Peppu Pig vole i djeca i roditelji
“Peppa Pig stigla je u vrijeme kada su roditelji počeli koristiti mobitele kako bi se odmorili od roditeljstva, a djeca su se navikavala na ekrane kao glavni način konzumiranja sadržaja”, komentirao je Burroughs za Fortune. Epizoda traje pet minuta, a teme su ispričane na duhovit i lagan način, pri čemu se izbjegavaju zlikovci i konflikti. Upravo su ta razigranost i interakcija između likova osvojile srca – i djece i roditelja.
“Peppa Pig odličan je primjer kako djeca doživljavaju životinje kao stvarne ljude – predstavljaju pozitivnu obiteljsku zajednicu koja uživa u aktivnostima koje svi mališani vole, uz prepoznatljive zvučne efekte (npr. hrkanje). Taj recept pomogao joj je da se izdvoji od ostalih brendova”, rekla je za Fortune Brenda Bisner, direktorica sadržaja na kanadskoj streaming platformi Kidoodle.TV.
Peppa Pig je od eksperimenta na britanskom Channelu 5 2004. godine postala nezaobilazna na streaming servisima i YouTubeu, prevedena na više od 40 jezika. U Kini su svinjice čak postale simbol kontrakulture, što je 2018. rezultiralo cenzuriranjem tisuća videozapisa na društvenoj mreži Douyin. Ipak, njihovi likovi i obilježavanje kineskih festivala i dalje privlače veliko zanimanje.
S rastom popularnosti, franšiza je privukla pažnju američkog proizvođača igračaka Hasbro, koji je 2019. kupio studio Entertainment One (eOne) za nevjerojatne 4 milijarde dolara, s ciljem globalne distribucije Peppa Pig sadržaja. Prema analizi Parrot Analyticsa, Peppa Pig je 2023. bila četvrti najtraženiji dječji crtić u svijetu, a najpopularniji u Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u i Francuskoj.

Esra Cafer, Hasbrova potpredsjednica za franšize, za Fortune je komentirala:
“Peppa Pig je jedinstveni lik koji snažno rezonira s publikom zahvaljujući svojoj hrabroj i samopouzdanoj osobnosti. Djeci je poput prve najbolje prijateljice koja ih potiče da zajedno istražuju svijet.“
Peppa Pig franšiza se proširila i na tematske parkove. Prvi Peppa Pig park otvoren je u sklopu Legolanda na Floridi 2022., a drugi u Njemačkoj ranije ovog mjeseca zahvaljujući investiciji od 30 milijuna eura. U 2023. godini, atrakcije su privukle više od 31 milijun posjetitelja. Planovi za budućnost uključuju park u Teksasu i najveći Peppa Pig tematski park u svijetu, koji bi se trebao otvoriti u Šangaju 2027. godine.



Poneka kritika, ali i niz pohvala
Unatoč uspjehu, franšiza nije izbjegla kontroverze. Nakon početnih epizoda, gledatelji su se žalili na likove koji ne nose sigurnosne pojaseve ili kacige, što je kasnije ispravljeno. Također, u Australiji je 2017. zabranjena epizoda u kojoj Daddy Pig kaže da pauci “ne mogu naškoditi”, zbog tamošnje opasnosti od otrovnih paukova. Franšiza je naišla na pohvale, ali i kritike, kada je 2022. uvela prvi LGBTQ+ par – dvije polarne medvjedice, piše Fortune.

Bez obzira na mišljenja, jedno je sigurno – Peppa Pig ostaje sveprisutna. Nakon 20 godina, crtić i dalje osvaja nove generacije, a kako kaže Esra Cafer:
“Peppa Pig i dalje je izuzetno popularna. Prvih 20 godina bilo je nevjerojatno, a 2025. označava prvu godinu od sljedećih 20, za koje imamo velike planove.”
FOTOGRAFIJE: Channel 5, Hasbro, Netflix, Peppa Pig Park