Antistres božićni shopping vodič
ISTRAŽI
Temu, aplikacija, iskustvo, naručivanje, shopping

Shopping platforma Temu intenzivno nas targetira oglasima. Istražili smo što nudi

21.01.2024. | AUTOR: Iva Kordić

Život iza 5
#shopping

Ne znam kada me zadnji put na društvenim mrežama “targetiralo” toliko oglasa kao što je slučaj s Temu (a, koliko čujem, nisam jedina). Uglavnom sam ih ignorirala jer se na web shopove sličnog koncepta uputim isključivo kada trebam novu masku za mobitel ili naušnice. Međutim, polako su počela stizati iskustva iz okoline. “E, naručila sam s Temu, vidjet ćemo kada će i kakvo doći”, rekla mi je jedna prijateljica pa druga, treća… Odjednom, činilo mi se kao da su svi napravili narudžbu na Temu.

Suzdržavala sam se jer sam bila skeptična zbog raznih članaka na koje sam naišla, a koji odmah u naslovu pitaju je li Temu “legit”. Shopping iskustvu ne doprinosi ni (pre)širok asortiman proizvoda koji me više tjera da zatvorim stranicu, nego da po njoj scrollam. No, sestra mi je nedavno rekla kako planira uzeti par sitnica, čisto da testira. Pridružila sam se njezinoj narudžbi s, pogađate, maskom za mobitel i dva para naušnica, a sada – čekamo. Rok isporuke zvučao je obećavajuće, kroz desetak dana pa ćemo kroz naredni tjedan vidjeti hoće li paket zbilja stići kako je navedeno.

Dotad, istražila sam Temu malo više i svoja saznanja dijelim s vama u nastavku.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Temu Official (@temu)

Što je Temu i kako funkcionira?

Opisuju se kao tvrtka za e-trgovinu koja povezuje potrošače s milijunima trgovačkih partnera, proizvođača i brendova. Temu je vrlo mlada firma, osnovana 2022., a kažu kako nude pristupačne, kvalitetne proizvode. Dio o pristupačnim cijenama mogu potvrditi jer se nakit prodaje po svega par eura, torbe se mogu pronaći za desetak, a i dodaci za dom dostupni su za nekoliko eura. U dio vezan za kvalitetu proizvoda tek mi preostaje uvjeriti se.

Kažu kako surađuju s dostavnim službama UPS, FedEx i USPS kako bi osigurali da sve narudžbe brzo i sigurno dođu do kupaca, a u Hrvatskoj ih preuzima DPD. Navedeno je kako je dostava besplatna za sve narudžbe, a ne bude li isporučena u navedenom roku, kupac dobiva 5 eura kredita unutar 48 sati koje potom može iskoristiti na stranici.

Čini mi se kako je algoritam prilično dobro posložen jer su mi brzo počeli izlaziti proizvodi koje sam i sama pretraživala te slični prijedlozi iz istih kategorija. A njih je, zbilja, mnogo pa ću izdvojiti samo neke:

  • ženska i muška odjeća
  • ženska i muška obuća
  • dječja moda
  • nakit i dodaci
  • beauty i zdravlje
  • dom
  • sport
  • igračke i igre
  • oprema za ljubimce
  • elektronika
  • glazbeni instrumenti
  • alati za vrt
  • arts & crafts
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Temu Official (@temu)

The Times piše kako Temu koristi kombinaciju agresivnog oglašavanja putem društvenih mreža, referral ponuda i stalnih popusta kako bi privukao korisnike na svoju platformu. Moguće je kupovati registracijom putem web stranice ili preko aplikacije koja je dostupna na iOS-u i Androidu. Temu također korisnicima pruža mogućnost zarade “kredita” koji se onda mogu iskoristiti za buduću kupovinu, zajedno s poklonima. Ako ste registrirani, pogledajte odjeljak “Games” kako biste vidjeli dostupnu ponudu. Dakle, zahvaljujući izuzetno niskim cijenama i napadnoj marketinškoj praksi, Temu je postao izuzetno popularan. Recimo, u Velikoj Britaniji je najskidanija shopping aplikacija, dok u SAD-u ima više od 100 milijuna korisnika (prema podacima iz siječnja 2024.)

Zašto je Temu tako jeftin?

The Time je postavio pitanje zašto je Temu tako jeftin. Piše kako se pristupačnost može pripisati njegovom poslovnom modelu u kojem prodavači šalju proizvode izravno iz Kine kupcima diljem svijeta, eliminirajući potrebu za posrednicima koji uzimaju dio profita i time povećavaju troškove koji se prenose na potrošače. Kina je poznata po svojim niskim troškovima proizvodnje, u usporedbi s Europom. Kupujući većinom od kineskih prodavača, kupci u Europi mogu proći znatno jeftinije, po bitno nižim cijenama od onih na koje smo navikli. Poslovni model funkcionira jer privlači mnogo kupaca: iako je marža manja, broj prodaja je dovoljno visok da i dalje ostvare profit.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Temu Official (@temu)

Preporučuje se, prije naručivanja, detaljno pročitati opis proizvoda. Ipak, već smo čuli i par iskustava prema kojima su predmeti došli manji nego što je navedeno u opisu. Iz tog razloga, dobro je znati kako funkcionira povrat, poželite li ga napraviti. Prema Temuu, neželjene je proizvode moguće vratiti unutar 90 dana i dobiti puni povrat novca. Ako narudžba uopće ne stigne, kupac može kontaktirati Temu i zatražiti povrat novca, koji može potrajati i do 30 dana.

Još je jedna caka glede volumena, odnosno cijene narudžbe, o čemu me izvijestila kolegica koja je već nekoliko puta naručila. Naime, narudžbe s ukupnim iznosom manjim od 10 eura neće biti poslane, pri čemu vas sustav obaviještava da Temu ima minimalnu narudžbu od 10 eura, kako bi mogao nastaviti pružati više artikala s nižom cijenom, budući da su troškovi isporuke znatno veći za malene narudžbe.

PC piše kako je Temu legitimna web stranica, no treba biti oprezan kod ponuda s popustima koji obećavaju dodatne uštede. Temu je, naime, potpuno gemificirao svoju stranicu pretvorivši je u igru. Prozori s kotačima za okretanje radi popusta te tokenima za skupljanje bodova i odbrojavanjem stvaraju osjećaj da će ponuda brzo isteći, no namjerno su dizajnirani kako bi potaknuli kupce na kupovinu. Nadalje, dodaju i kako prodavači na platformi nerijetko kradu tuđi dizajn kako ne bi morali plaćati razvoj vlastitog intelektualnog vlasništva. Kažu da Temu nudi niz generičkih proizvoda, ali i priličan broj krivotvorina koji neodoljivo podsjećaju na poznatije brendove i dizajnerske komade.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Temu Official (@temu)

I još par stvari koje je dobro znati…

Iako su iskustva kupovine većinom pozitivna, The Times piše kako sigurnost korištenja Temu aplikacije još uvijek nije potpuno jasna. Naime, Grizzly Research optužio je Temu da unutar aplikacije skriva razne malware i spyware koji bi mogli omogućiti pristup podacima na mobilnom telefonu. Ako brinete o tome, a želite i dalje kupovati na platformi, preporučuje se koristiti web preglednik umjesto preuzimanja aplikacije jer se optužbe Grizzly Researcha odnose isključivo na aplikaciju.

Za narudžbu, potrebni su ime, prezime, adresa i podaci o plaćanju pa ako ne želite riskirati te podatke, onda je bolje izbjegavati platformu, s obzirom na optužbe protiv Temua vezane za praksu pohrane podataka. S druge strane, predstavnik Temua tvrdi da ne prodaju podatke kupaca, iako je matična tvrtka, kineska internetska trgovina Pinduoduo, uklonjena iz Google App Storea zbog prisutnosti malwarea, piše The Times. Imaju i par savjeta kojih se dobro držati ako planirate kupovini na platformi Temu:

  • Želite li pravu povoljnu kupovinu, nemojte da vas zavaraju nevjerojatno niske cijene i popusti
  • Razmislite što biste učinili ako kupnja ne ide po planu
  • Pročitajte dispute policy prije nego se odlučite za kupnju
  • Uvijek provjerite Contact us odjeljak kako biste pronašli broj telefona ili e-mail adresu koju možete kontaktirati
  • Napravite kvalitetno istraživanje prije nego naručite, kako biste bili sigurni da je ponuda uistinu dobra

FOTOGRAFIJE: Instagram, Temu

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5