Moja današnja sugovornica Barbara Budić i ja upoznale smo se dok smo obje još bile u velikim medijskim kućama. Dok sam ja radila kao novinarka, Barbara je bila dio social media tima u “susjednoj” redakciji. Sretale bismo se na kavama, a nakon njezinog odlaska u agencijski svijet, ostale smo povezane preko zajedničkih prijatelja i kolega.
Njezin karijerni put pratila sam na LinkedInu i brzo se uvjerila koliko joj tzv. “agency life” dobro leži. Gledala bih njezine storyje s Ultre, gdje je bila poslom, i svaki put pomislila: “Wow, za ovo zbilja treba energije”. Nedavno je preuzela ulogu izvršne direktorice u agenciji envy, što nam je bio i izvrstan povod da je ugostimo u temi “Ulovljeni na izlasku iz ureda”.

Barbara Budić
Za one koji će te tek otkriti, podijeli s nama par rečenica o sebi!
Može – prije svega, hvala na pozivu za intervju, pratim ovu rubriku već dugo vremena (čak mislim od početka?) i baš sam sretna što ste me odlučili pozvati. Ja sam Barbara, rodila sam se prije 31 godinu u Novoj Gradišci, a od 2011. godine i dolaska na fakultet, živim u Zagrebu. Svoju strast pronašla sam u digitalnom marketingu, a osim toga sam kći, sestra, unuka, djevojka i prijateljica jednoj divnoj grupici ljudi.
Izvršna si direktorica u agenciji envy – opiši nam svoju poziciju.
Kao što sam ranije rekla, oko svega čega se ozbiljno uhvatim sam strastvena, pa je tako bilo i s profesionalnim razvojem. Danas je definicija moje pozicije također upravo to – svakodnevna i neprestana težnja za boljim, većim, jačim, jer znam da postoji i da je to moguće dostići. Ponekad imam osjećaj da ova uloga nema svoj početak ni kraj, zna se dogoditi da mi dan ode u potpuno neplaniranom smjeru, ali trudim se i u tome pronaći ljepotu i rasti.
“Jako je dinamično jer mi je posao mix financija, odnosa s klijentima, managementa ljudi unutar agencije, kreativnih i nekih manje kreativnih projekata, praćenja industrije i trendova te svega ostalog što je envyju svakodnevno potrebno. “


Inače brojimo 15 zaposlenika i brinemo se o društvenim mrežama i oglašivačkim kampanjama za više od 20 klijenata, a u zadnje vrijeme puno projekata radimo u foto i video produkciji; za razne brendove, evente, festivale, hotele i turističke zajednice, od HTZ-a do nekih lokalnih. Nije nam stran ni web design, a uz sestrinsku firmu MPG često sudjelujemo i u organizaciji evenata, dok nam naš ured u Frankfurtu s kojim također surađujemo na projektima, daje dodatno iskustvo i pristup europskim trendovima iz prve ruke.
Karijeru si započela u medijima, sada si u agenciji – reci nam više o prijelazu iz jedne branše u drugu, kako si se odlučila za tu promjenu i našla u agencijskom svijetu?
Tako je, još za vrijeme studija novinarstva i odnosa s javnošću, a mastera u digitalnim medijima započela sam s full-time poslom u novinskoj redakciji. Doduše, bilo je usko vezano uz društvene mreže i digitalni marketing općenito, pa je nama kao timu tih godina bilo izazovno uklopiti se u već funkcionalnu redakciju tradicionalnog medija. Tamo sam upoznala najveći raspon različitih ljudi u dotadašnjem životu koji su me puno toga naučili, na čemu sam jako zahvalna.
Kada sam osjetila da je vrijeme za promjenu, to sam i napravila i prelazak u envy je za mene bio veliko osvježenje. Dugo sam zazirala od agencija općenito jer ih kod nas često prati glas kaotičnog lifestylea bez dobrog work and life balancea, ali envy i ljudi u envyju su mi pokazali da to ne mora biti tako. Od kada sam tu dinamiku rada i zadovoljstvo po završetku projekata osjetila, nije mi dugo trebalo da se full zaljubim u agency life, što definitvno nije tempo za svakoga, ali tu sam se pronašla.

Što te najviše ispunjava u tvom poslu?
Definitivno trenuci kada shvatim da sam, ili sama ili kao dio tima, prešla granicu koja nam je do tada bila normala ili unutar koje je klijent očekivao rješenje. Unatrag par mjeseci također me ispunjava timski duh koji se jako aktivira kada je to najpotrebnije. I prije je bio prisutan, ali često ga nisam doživljavala jer zadovoljstvo ljudi unutar agencije nije bila moja direktna briga. Danas me to jako veseli i ispunjava. Isto tako, uvijek je osvježenje otkriti da si poslovni fit s jako uspješnim ljudima unutar naše branše, kako kod sklapanja novih poslova, tako i kod proširivanja već postojećih suradnji.
Koji su ti manje omiljeni trenuci u poslu?
Najmanje mi je drago kada se pojave nepredviđeni izazovi tijekom projekta, vrlo često last-minute, što vjerujem da nitko ne voli, ali se događa. Često je teško ostati fokusiran u takvim trenucima, ali što dalje, to me iskustvo više drži smirenom i u takvim situacijama, kada se treba prilagoditi i donijeti neke odluke za nastavak. Isto tako, volim da je u timu red i mir, što većinom i je tako, ali s vremena na vrijeme je potrebno uskladiti različite karaktere i navike, to zna biti izazovno. Međutim, to su neke moje borbe koje vodim, za sada bih rekla – uspješno.

Najdraži projekt na kojem si radila posljednjih mjeseci?
Posljednjih nekoliko mjeseci prošla sam kroz svojevrsni roller coaster poslovnih situacija i emocija koje su mi došle samim preuzimanjem vodstva agencije. Sve su više nego pozitivne, ali bilo je jako puno posla i bit će ga još više. Koliko je posla s klijentima i za klijente, toliko ga je i “u kući”. Drago mi je da je cijeli tim izvrsno prihvatio tu svima nam veliku promjenu, jednako kao i svi klijenti, dodatno smo se ekipirali i spremni smo na sve što nam 2024. donosi. Posljednjih mjeseci tako sam se malo distancirala od operative, ali svakako mogu navesti da sam ponosna na sve naše kreativne kampanje za Philips, Valamar, Rehau, Samsung, K18 i naravno, Ultra Europe.
Envy je, kao digitalna agencija, partner na Ultri. Približi nam malo behind the scenes jednog takvog ogromnog projekta.
Tako je, proljeće je tu, što za nas znači finalne pripreme za event kojeg skupa s MPG Liveom pripremamo doslovno od posljednjeg dana prošlogodišnjeg festivala. Social media content i komunikacija, advertising kampanje koje idu worldwide i putem kojih dosežemo 95% svih naših posjetitelja, kreativne kampanje… Sve je to ukratko naš posao tijekom cijele godine.
Pred sam festival ekipiramo media team (photo&video) koji snima, producira i obrađuje sadržaj u real-timeu, da bi ga naš social media team odmah mogao objavljivati. Na festivalu nas nosi ogroman adrenalin jer nam je to prilika da u 3 dana u Splitu i 3 dana na otocima što bolje prenesemo atmosferu na društvene mreže, ali i napravimo content koji nam je potreban za novih 12 mjeseci komunikacije.
“Sve što mogu reći o svom timu koji radi na Ultri – da nisu tako strastveni i fokusirani oko toga što radimo, to jednostavno ne bi funkcioniralo. “

Kako ti je izgledao današnji radni dan?
Nakon jutarnjih sastanaka, zatvorila sam se u ured da odradim neke stvari za koje mi je potrebna full koncentracija, dok inače volim biti okružena ljudima i općenito sam fan open spacea. S ekipom koja je danas u uredu (inače radimo hibridno) sam ručala, a poslijepodne sam skupa s account teamom filtrirala kandidate koji su se prijavili na oglas za otvorenu poziciju kod nas. Dan sam završila nekim financijskim analizama, u čemu uživa ona mala štreberica u meni, za što me kolege znaju zezati.
Projekt uređenja kafića Boing na Šalati dugo je bio tvoj afterwork – sudjeluješ li i dalje aktivno u tome, ako da, kako kombiniraš s full time poslom?
Da, dugo je bio before & afterwork, i sada ponekad zna biti, ali zaručnik je obiteljski u tome poslu pa mi nije teško pomoći, što mi je često dobar odmak od agencijske svakodnevice i zanimacija vikendima kada tamo organiziramo evente. Zadovoljni smo i kako taj dio ide, s time da je ugostiteljstvo jako izazovan posao koji nikad ne staje, ali vjerujemo da uvijek može bolje i da svakako ima još mjesta za napredak. Ipak, trudim se biti blaga prema sebi jer sam po prirodi veliki people pleaser i znam se “pregrijati”, a suživot s poduzetnikom punim ideja bi me mogao lako odvesti na ne tako lijepo mjesto (smijeh).


Gdje ideš danas nakon posla?
Ovo će biti dosta specifičan odgovor, ali tako je kako je – u zlatarnu po vjenčano prstenje. Imamo svadbu za vikend pa smo u finalnim pripremama za to.
Imaš li hobi/omiljenu aktivnost za switchanje između radnog i slobodnog vremena?
Imam, nakon posla najviše volim šetati gradom sama s glazbom u slušalicama, a kad dođem kući, kuhati večeru. Još mi je draže kada nekoga ugostim, onda se posebno potrudim. Kad malo bolje razmislim, zvuči poprilično dosadno, ali često imam periode kada nema vremena ni za to, pa cijenim svako slobodno vrijeme kad “ne moram ništa”.
Galerija
Omiljena afterwork mjesta u gradu?
Osim u Boingu, jako volim piti kavu u Programu u Martićevoj ili u kvartu, u Cogitu Urania na Kvatriću. Kada smo gladni, zaručnik i ja često navratimo u Soi Fusion, a ako nešto slavimo i želimo se počastiti – biramo Dubravkin put. Osim toga, sve više su mi draga druženja u stanu s prijateljima, gdje si sami biramo glazbu, kuhamo ili naručimo hranu i uživamo u dugim razgovorima o svemu i svačemu. Često mi prijateljice kažu da sam social butterfly jer imam široki krug prijatelja i veliku obitelj pa mi je žao propustiti bilo kakvu priliku za druženje, iako osjećam da se u tridesetima to lagano počinje mijenjati.

Tvoj savršeni After5 – što, gdje i s kim?
Tijekom radnog tjedna to je šetnja sa psićem Bobom po gradu ili kvartu, usput uzmemo sladoled pa kući na večeru i Netflix. Vikendom volim sa zaručnikom otići u kino ili kazalište, inspirirati se dobrim filmom ili predstavom, a nije nam strano ni izaći u grad s društvom. Zapravo, rijetko kad planiramo aktivnosti, spontano je ionako uvijek najbolje.

FOTOGRAFIJE: Danko Šimunović