Brunu Gataru sam upoznala prije nekoliko mjeseci na jednoj poslovnoj kavi/sastanku u Wespa Spaces. Svaka iz svojeg života, odvojile smo sat vremena da se predstavimo jedna drugoj i kažemo si sve što je potrebno, ali na kraju je to ispao jedan od onih sastanaka na kojima ostanete sjediti tri sata i koji vam definitivno ostanu u sjećanju. S osobom ste očigledno kliknuli, a onda kako se raspliće priča o poslu, shvatite da imate i mnogo toga zajedničkog, raznih poslovnih situacija koje ste prošli od fakulteta nadalje pa do građenja vlastitog puta u svijetu poduzetništva.
Poduzetništvo je ono što nas danas obje veže, a dok smo radile za druge tvrtke, prije nekoliko godina posredno smo i surađivale. Znala sam da je Bruna ekspert u području suplementacije i dodataka prehrani, da je strastvena oko toga što radi i da se redovito informira, educira i produbljuje svoje znanje o tome što sve suplementi mogu dobrog učiniti za nas moderne ljude koji su stalno u pokretu. Zato, vjerujem, nije bilo bolje osobe od nje da na domaće tržište dovede spermidineLIFE®, austrijski brend dodataka prehrani koji nam pomaže na putu do dugovječnosti, a nastao je kao rezultat istraživanja na Medical University of Graz, što znači da ima snažno znanstveno uporište.
No, prije nego uronimo u suplementaciju potencijalno komičnog imena, ali i visoko učinkovitog djelovanja, s Brunom sam pretresla brojne teme – naročito me zanimalo kakvo je iskustvo dovoditi novi brend na naše tržište, ali i je li joj ovo „prvi rodeo“ u svijetu poduzetništva.
„Poduzetništvo mi nije novost, jer sam s partnerima 2017. pokrenula distribuciju u kategoriji prehrane. Međutim, cijelo vrijeme sam paralelno radila i za nekog drugog jer je naša tvrtka bila jako mala i trebalo je živjeti od nečega te osloboditi sredstva kako bismo mogli zaposliti ljude. Shvatila sam da se ubijam na više radnih mjesta, guram stvari oko kojih nisam nimalo strastvena, da me to u konačnici ni na koji način ne veseli i da cijeli vikend imam grč u želucu od nadolazećeg tjedna“, priča mi Bruna.
S obzirom na to koliko se danas naše poslovno prelijeva na naše osobno, i Bruna je iskusila u kojoj mjeri nezadovoljstvo može utjecati na zdravlje i privatne odnose. Budući da je već radila u kategoriji dodataka prehrani, u slobodno je vrijeme mnogo istraživala što se događa na svjetskom tržištu, koji su noviteti i u kojem se smjeru razvija well-being segment, a to je definitivno pomoglo u njenoj odluci da zakorači u vlastiti biznis s dodacima prehrani.
„Od odluke da ću pokrenuti tvrtku početkom prosinca 2023. do prve isporuke robe je prošlo dva i pol mjeseca, što je zapravo jako brzo. Inače se nikad ne bih odlučila da sam imala vremena previše razmišljati. Da bih pokrenula posao, nisam imala financijskih sredstava i morao se dići kredit, zatvoriti oči i skočiti. Pitaj me za dvije do tri godine koliko je to bilo pametno“, smije se Bruna.
Ulazak u biznis je rizik, ali i prilika da napraviš stvari na svoj način, a za Brunu je komparativna prednost to da vrlo dobro poznaje sektor koji „napada“. Što nam može danas reći o tome, koliko su uopće prihvaćeni dodaci prehrani u Hrvatskoj?
„Sama kategorija kod nas kao i u svijetu raste, međutim mi generalno kaskamo za vanjskim tržištima jedno dvije ili tri godine. Ljudi kod nas i jesu i nisu educirani. Vrlo često imate potrošače koji čitaju apsolutno sve, ali zapravo ne razumiju to što su pročitali i interpretiraju na svoj način. Osobno mislim da dodaci prehrani mogu zaista poboljšati kvalitetu života i doprinijeti našem općenitom zdravlju te su oni prvenstveno neka, recimo to, ‘preventiva’. No, isto tako mislim da neki potrošači suplementiraju u organizmu i što treba i što ne treba, a neki imaju stav da će sve dobiti iz hrane jer misle da se zdravo hrane. Istina je naravno negdje u sredini i vrlo individualna“, pojašnjava Bruna.
U svom istraživanju toga čime bi se voljela baviti u području well-beinga i longevityja, poduzetnica je u jednom od razgovora s poslovnim partnerom doznala za spermidineLIFE®, a on joj je sugerirao da kontaktira proizvođača.
„Imala sam nekoliko točaka koje su morale biti zadovoljene, jer nisam htjela raditi kompromise zbog kojih noćima neću spavati. Dakle, brend koji sam tražila je morao biti znanstveno dokazan, morao je imati potvrđene kliničke studije, iza proizvoda je morala stajati ekipa koja zaista ima stručno znanje i koja ima za cilj prvenstveno unapređenje zdravlja i „well ageinga“. Kad sam sjela za računalo pogledati o čemu se radi, oduševila sam se“, priča mi Bruna.
Naravno, zanimljivo ime brenda poslužilo je kao dobra zezancija za njezinu obitelj i prijatelje, no ako stavimo to po strani, proizvod koji je dovela na naše tržište je zaista jedinstven. Spermidin je inače prirodni poliamin koji se nalazi u svim stanicama tijela i, naravno, kao što to biva sa starenjem organizma, on počne opadati nakon 25. godine života. Ono što spermidin čini specifičnim je to da potiče autofagiju. Danas svi pričaju o postu i suzdržavanju od jela 16 sati, međutim ne znaju svi da se taj post radi upravo zato da bi se potaknula autofagija u tijelu, to jest da bi se potaknula regeneracija organizma na staničnom nivou.
Ovaj brend iz mase izdvaja mnogo stvari, no prvenstveno to da iza njega stoje kliničke studije, i to ne jedna do dvije, već zaista velik broj studija iz raznih područja: od neurodegenerativnih i kardiovaskularnih bolesti, preko metaboličkih procesa, pa do kože i kose, što znači da postoji i taj anti-age učinak.
„Iza ovog proizvoda su stali istraživački studiji kao što su Oxford, Stanford, klinike kao što je Charité u Berlinu i mnogi renomirani znanstvenici. Longevity labs koji proizvodi spermidineLIFE® dodatke prehrani ima jedinstveno savjetodavno tijelo u kojem se nalaze neki od najcitiranijih znanstvenika u svijetu iz područja genetike. Sam proizvod je nastao na medicinskom sveučilištu u Grazu, i to kao rezultat istraživanja, nakon što je jedan drugi znanstvenik na sveučilištu u Tokiju dobio Nobelovu nagradu za medicinu kada je otkrio kako zapravo autofagija radi“, objašnjava Bruna.
Brend ima 7 proizvoda i svima je baza spermidin, odnosno CelVio komplex koji jedini ima Novelty food certifikat. Što to znači? Da na tržištu postoje i drugi proizvodi sa spermidinom, ali iz sintetskih izvora i bez sigurnosnih provjera koje ovaj proizvod prolazi.
Već na prvu i iz imena tih 7 proizvoda, jasno je da brend prati ritam i potrebe modernog čovjeka, pa su tako tu:
- SpermidineLIFE Esencial+ (za zdravo starenje)
- SpermidineLIFE Original 365+ (za kosu, kožu, nokte i metabolizam)
- SpermidineLIFE Memory+ (pojava neurodegenerativnih bolesti / studenti (koncentracija) / menadžeri / osobe
pod velikim pritiskom) - SpermidineLIFE Immunity+ (oporavak nakon COVID, gripe, prehlade / rizične skupine u proljeće, jesen i zimu)
- SpermidinLIFE Boost+ (kardiovaskularne bolesti / muškarci koji se bore s neplodnošću / perimenopauza i menopauza, jači boost organizmu i poticanje autofagije)
- SpermidinLIFE Pro+ (depresivna stanja / starije osobe 45+ / oporavak organizma nakon ozbiljnijih bolesti i raznih zahvata / autoimune bolesti / 2 x godišnje jaki push za regeneraciju organizma)
- NadLIFE Energy+ (žene koje pokušavaju zatrudnjeti / osobe pod velikim stresom / sportaši / dodatan boost energije/ perimenopauza i menopauza / aktivacija stanica (spermidine čisti stanice, a NAD daje energiju)
S čime se sve danas zapravo nosimo, gdje nam spermidineLIFE® dodaci prehrani mogu biti dobra podrška?
„Osobno ne poznajem ni jednu ženu od 30. do 60. godine života, pa i kasnije, koja nije pod stresom (isto je i s muškarcima, ali ja ipak mogu najviše pričati o ženskoj strani). Postaju majke sve kasnije pa se u isto vrijeme bave i djecom i poslom jer je to najproduktivnije vrijeme za razvoj karijere za one koje to zanima. Tu je onda i briga o partneru, domaćinstvu (još uvijek je to primarno „ženski posao“), a vrijeme je to i kada su naši roditelji već stariji pa se velik broj brine i za njih. Ne pomažu ni konstantna neizvjesnost i grozne vijesti koje svakodnevno gledamo i slušamo i, naravno, zadnja osoba na koju se fokusiramo smo mi sami. Nažalost, hrana danas nema iste vrijednosti koje je imala prije 20, 30 i više godina pa da barem damo našem tijelu gorivo i pomoć koje treba da bi izdržalo sve te pritiske. Tu ulaze dodaci prehrani koji mogu pomoći da barem nešto napravite za sebe i zapravo uložite u svoju budućnost. Ne želim jurcati po cijele dane da bih imala „mirnu“ starost u kojoj sam onda bolesna i nemoćna“, zaključuje Bruna.
Ne samo da sve više osvještavamo da se moramo sačuvati za „stare dane“, već intenzivno pričamo i o dugovječnosti. Primjećujemo i kod nas na portalu, kroz teme koje obrađujemo, da je longevity jedan ogroman buzzword za koji postoji sve veći interes. Utoliko se i spermidineLIFE® pravovremeno pojavljuje na našoj sceni. Da je riječ o idealnom trenutku, primjećuje i Bruna:
„Na samom smo početku priče o longevityju, iako se o tome u SAD-u intenzivno govori već 3 ili 4 godine. Sve se više priča o dugovječnosti, zdravom starenju, ne možemo biti vječno mladi, ali ono što svi želimo je biti čim dulje funkcionalni, vitalni i zdravi. Danas u dermatologiji postoji zaista mnogo raznih terapija i neinvazivnih tretmana, jer je napokon trend da se ide na sve prirodniji izgled i težnja je izgledati najbolje za svoje godine. Međutim, kvaliteta kože ne ide samo izvana, dakle ako govorimo o mladolikom izgledu i u našim zrelijim godinama, onda to zaista dolazi iznutra. Još bitnije od kože su naravno vitalnost i funkcionalnost, nešto o čemu mnogi od nas počnu kasno razmišljati. E pa spermidineLIFE® je tu pionir i konstantno se rade dodatna istraživanja kako postići upravo dugovječnost, ali uz vitalnost i zdravlje, što se onda odražava i na izgledu.“
Svi se proizvodi mogu nabaviti u svim bolje opremljenim ljekarnama (prodaju samo u ljekarnama jer im je bitno da krajnji korisnik može dobiti točnu informaciju od educirane osobe) ali i preko web stranice genoaza.hr, koja funkcionira i kao webshop i kao platforma s korisnim informacijama vezanima za well-being, zdravlje i vitalnost.
„Već imam oko na nekim brendovima koji su kao i spermidineLIFE® nišni, ali u samom vrhu znanstvenih dostignuća, s dokazanom pozadinom. Ne želim raditi ništa zbog čega ću se pitati jesam li napravila više štete nego koristi s proizvodom koji prodajem. Mislim da se sve više ide prema biohackingu, tako da ćemo u budućnosti imati dodatke prehrani posebno dizajnirane za nas na individualnom nivou. Dotad ću se truditi dovesti na naše tržište najbolje što trenutno postoji u raznim kategorijama well-beinga“, pojašnjava mi Bruna koja je puna priča o tome kako je bilo upogoniti jedan ovakav brend na domaćem tržištu.
„Bilo je smiješnih anegdota, ali i suza i nezgoda. Prvi put kad sam osobno išla po robu kako bismo uštedili na autoprijevozniku, prijateljica i ja odlučile smo krenuti u 6 ujutro s parkirališta jednog shopping centra. U brzini i s dvije torbe na ramenu, poskliznula sam se i cijelom svojom dužinom završila u zemlji koja odvaja parking od ceste pa sam se tako fino natučena, raščupana i prljava, šepajući pojavila kod svojih novih partnera na skladištu, kao nova osoba koja će njihov premium brend predstaviti na hrvatskom tržištu. Ne znam koliko sam ostavila dojam da znam što radim“, smije se Bruna.
Poduzetništvo joj je donijelo priliku da radi ono što voli, i to o svom tempu. Svaki dan donosi nove zadatke i izazove, što njenom karakteru odgovara. Jedan dan nosi kutije i lijepi deklaracije, drugi dan prevodi tekstove, treći dan odlazi na sastanke i obilazi teren. No, sve u svom ritmu i s ljudima koje voli:
„Stresno je i neizvjesno jer smo na početku, ali uživam. Ono što me oduševilo je koliko su ljudi u mom okruženju stali iza mene i bodre me na svakom koraku, čak i poslovni partneri koje znam od prije i prijatelji koji su pružili ruku i konkretno pomogli. Oni svi znaju koji su i nikad im se neću moći odužiti, ali nadam se da ću sutra nekom drugom ja isto tako moći pružiti ruku kad bude na početku.“
Prepoznajem sebe dok mi Bruna govori o tome da je ušla u poslovni svijet vrlo rano, na samom početku 20-ih. Dok je većina njene generacije studirala duži niz godina, ona je već imala posao u korporaciji i skupljala znanje i iskustvo koje ju je pripremilo za današnji poduzetnički podvig. Kako gleda na prošlost i, u kontekstu toga, kakva poduzetnica teži biti, pitam ju za kraj:
„Prošla sam neke zaista divne šefove i kolege, ali i neke malo manje divne i sad u svojim 40-ima želim sama odrediti tempo, plan i okružiti se ljudima s kojima zaista uživam raditi. Možda netipično za poduzetnika, ali iako ću raditi i vikendom, otići po robu i slagati je u skladištu, lijepiti deklaracije, što god treba, ne želim da mi je posao život i ne želim da je ljudima koji rade sa mnom ili za mene posao život. Više doprinese jedan sretan zaposlenik, nego njih 10 koji su u grču.“
FOTOGRAFIJE: Tatjana Bukvić
LOKACIJA SNIMANJA: Wespa Spaces