Antistres božićni shopping vodič
ISTRAŽI

Domaći arhitekti, dizajneri i fotografi savjetuju: Kako osigurati da se vaša nekretnina uspješno renta

26.02.2024. | AUTOR: Hana Bartolović

Život prije 5 | Ljudi u biznisu
#uređenje interijera | #turizam

Hrvatska, zemlja izvanredne ljepote i bogate kulturne baštine, privlači sve veći broj turista iz cijelog svijeta. No, unatoč svojim prirodnim darovima i turističkom potencijalu, postoji golemi prostor za poboljšanje u pružanju kvalitetnog iskustva gostima, posebice u području obiteljskog turizma.

Na nedavnom Zimmer Frei Forumu u Zagrebu, istaknuto je kako je podizanje kvalitete obiteljskog smještaja, produljenje turističke sezone te prilagodba suvremenim očekivanjima gostiju ključno za daljnji razvoj turizma u zemlji. Prema zaključcima tog foruma, postavljeni su strateški prioriteti koji uključuju podizanje kvalitete obiteljskog smještaja i prilagodbu digitalizaciji kako bi se bolje ispunila očekivanja gostiju.

Iako Hrvatska ima ukupno 1,8 milijuna ležajeva, tek 18% smještaja može se smatrati višom ili visokom kvalitetom, što ukazuje na potrebu za daljnjim unaprjeđenjem. S obzirom na globalne trendove, poput ranijeg bukiranja koje postaje sve češća praksa, kao i rastuću privlačnost Hrvatske za turiste iz SAD-a, postoji prilika za brže ostvarenje ciljeva u turističkom sektoru. Na forumu su istaknute konkretne mjere i alati koji mogu pomoći u podizanju kvalitete obiteljskog smještaja te njegovog ekosustava, što je detaljno razmatrano kroz više od 15 panela s preko 40 govornika.

Tomislav Zovko (Irundo, Zimmer Frei Forum), Vladimir Mikić (Intera), Kate Marunica (Studio NFO), Marko Mihaljević (Fab Studio)

Jedan od panela, „Umjetnost stvaranja atraktivnog smještaja“, okupio je neke od najvećih profesionalaca na domaćoj sceni, kada je u pitanju stvaranje, uređivanje, a zatim i plasiranje smještaja koji iskače iz prosjeka. Ovi govornici znaju tko je i što želi premium gost današnjice te isto tako dobro znaju da je iskustvo ono što donosi prevagu pri odabiru destinacije i lokacije. Na zajedničkom panelu bavili su se estetikom, izgledom i vanjskim atributima privlačnost smještaja i svaki u svom području djelovanja istaknuli kako su pronašli sveti gral uspješnog uređenja koje vlasnika određenog smještaja ističe u mnoštvu.

Oni su redom Kate Marunica, arhitektica Studija NFO, Boris Ružić, dizajner i vlasnik studija BR design, Vladimir Mikić, inženjer arhitekture i vlasnik trgovine namještajem Intera, fotograf Marko Mihaljević iz Fab studija i Marijana Vilić Ivanković, marketing menadžerica tvrtke LG Electronics. Sa svakim od njih pričali smo o tome što danas, iz njihovog kuta gledanja i područja djelovanja, čini kvalitetan smještaj.

Tomislav Zovko (Irundo, Zimmer Frei Forum), Vladimir Mikić (Intera), Kate Marunica (Studio NFO), Marko Mihaljević (Fab Studio)

Kate Marunica, Studio NFO

U moru sličnoga upravo kvalitetna arhitektura i dizajn mogu biti faktor razlike, smatra Kate Marunica, arhitektica Studija NFO.

Možda bi trebalo potaknuti investitore da izađu iz okvira rutinizirane arhitekture koja replicira forme primjerice fenomena “tradicionalne istarske ville”, koja već u samom imenu nosi niz kontradiktornosti, što je u konačnici vidljivo i u samim materijalizacijama. Naravno, i izgradnja suvremenog izričaja nije lišena zamki generičkog oblikovanja. Zasićenje takvim i sličnim formama ostavlja značajan trag prostoru koji je teško nadoknadiv resurs na kojem leži cijela industrija turizma“, ističe Kate.

Kuća KUNELI, foto: Bosnić+Dorotić

Kada se govori o maksimiziranju iskoristivosti prostora možda bi tu “iskoristivost” trebalo promatrati u mnogo širem aspektu, pojašnjava nam. Iskoristivost se često gleda u jednom vrlo uskom trenutku planiranja investicije i često se zaboravlja vremenska komponenta jer se ne radi o proizvodu s kratkim vijekom trajanja, već o stalnim strukturama sa snažnim utjecajem na našu okolinu. U tom kontekstu, Kate smatra da dobra arhitektura, osim odgovora na zadani projektni program, ima ulogu prepoznavanja konteksta u kojem se nalazi, s ciljem pronalaska balansa između gradnje i ambijenta u kojem je.

„Pažljivijim pristupom izgradnji, poštujući ambijente i prostorne resurse moguće je ostvariti prostore koji će duži niz godina odgovarati turističkim zahtjevima, nudeći gostu autentično iskustvo boravka (koliko je to moguće) u nekom odredištu bez da se utopi u moru generičke izgradnje. To ponekad znači jaku arhitektonsku gestu ali nekad može značiti i susprezanje od individualnog izričaja i uklapanje u postojeće strukture“, zaključuje.

Kuća KUNELI, foto: Bosnić+Dorotić
Kuća KUNELI, foto: Bosnić+Dorotić

Posebno naglašava važnost projektnog programa za planiranu gradnju. Vrlo često se radi o tipiziranim programima koji jednako tako utječu na vrlo tipiziranu gradnju. Rad na projektnom programu i viziji onoga što se želi postići u prostoru jednako je važan kao i sam proces projektiranja.

Najviše volimo kada imamo mogućnost zajednički s invesititorom i ostalim sudionicima u projektu razvijati projektni program.

Također, osim ulaganja u individualne investicije bitno je osvrnuti se i na razvoj lokalne zajednice u kojoj se takvi projekti razvijaju, kako bi turistički proizvodi bili komplementarni te se međusobno nadopunjavali, što opet pridonosi održivosti cijelog turističkog sustava.

Mugeba Houses, foto: Luka Radek

Kakva su Katina iskustva s uređenjem smještajnih kapaciteta za rentanje?

Iskustvo je vrlo šaroliko, o čemu svjedoči i trenutna ponuda turističkih kapaciteta za iznajmljivanje, govori nam. Arhitekti u turizmu trenutno rade na projektima vrlo različitih mjerila: od velikih hotela do interijera soba za najam u privatnom smještaju. Sukladno tome, potražnja za arhitektonskim uslugama u turizmu je značajna, naravno Jadran prednjači, ali mogu se naći vrlo zanimljive prilike i na kontinentu.

Intrigiraju nas projekti koji mogu dati dodatnu vrijednost prostoru u kojem se nalaze. To može biti vrlo širok pojam, od inspirativnih ambijenata, postojećih struktura kojima treba udahnuti novi život do urbanističkih gesti koje utječu na globalnu percepciju nekog prostora.
Mugeba Houses, foto: Luka Radek

Boris Ružić, BR design

Boris Ružić podijelio je svoje misli o važnosti arhitekture i dizajna interijera te kako oni mogu reinterpretirati tradiciju na suvremen način, stvarajući prostor koji je funkcionalan, udoban i estetski privlačan za goste obiteljskog smještaja. Kroz svoj rad, Boris nastoji ispričati priču o prošlosti za budućnost, koristeći autohtonu arhitekturu i tradiciju Mediterana, to jest autohtonu Istru i Dalmaciju kao polazišnu točku.

Putuje kroz prošlost istražujući elemente tradicionalne arhitekture obale i otoka, te se vraća materijalima, teksturama, bojama i dizajnu, uvijek s ciljem stvaranja inovativnih i modernih projekata koji ostavljaju trajan utjecaj. Naglasak stavlja na maštu kao ključni sastojak uspjeha u stvaranju savršenog spoja umjetnosti i dizajna s tradicijom i nasljeđem.

View this post on Instagram

A post shared by Boris Ruzic (@borisruzic)

Smatra da je mašta poput snježne lavine koja se može oteti kontroli, ali uz urođeni talent, stečeno znanje i dizajnerski stil, moguće je izbjeći zamke generičkog dizajna. Boris ističe važnost ravnoteže između prirode i čovjeka u svom radu, te svoj pristup usmjerava na stvaranje uravnoteženog kontrasta između njih. Kao primjer takvog rada, spominje projekt istarskog San Canziana, gdje je povezao tradicionalne elemente s modernim dizajnom, stvarajući prostor koji nudi autentično iskustvo boravka gostima.

Villa Giuseppe, Bale, BR design, foto: Koridor 27
U jedan od meni omiljenih projektnih primjera takvog rada i dizajna, svakako spada istarski village & hotel San Canzian u Krasici blizu grada Buje. Ruralni brežuljkasti krajobraz omeđen je starim zuhozidovima koji čuvaju stare vinograde i maslinike, s pogledom preko šuma čiji se vrhovi krošnja stapaju s morskim horizontom u daljini.
San Canzian Village & Hotel, Buje, BR design, foto: Hrvoje Serdar

“Pitoreskno selo na obronku u čijem je nizu nastao ovaj hotel, čisti je vizualni uspjeh povezivanja prirode, prošlosti, ljudi i nove arhitekture i dizajna uopće, na ovoj lokaciji i u ovom projektu”, pojašnjava Boris.

Njegova filozofija uključuje odgovornost prema projektima koje stvara, nastojeći očuvati prirodnu vizuru mjesta i interpolirati dizajn interijera s eksterijerom. Ističe važnost kompatibilnosti s klijentima i uvjerenje da je ponekad teško objasniti zašto određeni projekti nisu prihvatljivi. Boris Ružić smatra da je njegov dizajnerski stil rezultat njegove osobnosti i autohtone istarske inspiracije te da je gotov projekt najbolji pokazatelj njegove kreativne vizije i ideja.

Villa Vizzani, Labin, BR design

Vladimir Mikić, Intera

Kako odabrati namještaj koji je funkcionalan, estetski privlačan i istovremeno izdržljiv? Odgovor na to pitanje najbolje zna Vladimir Mikić, vlasnik trgovine namještajem Intera, u čije prostore dolaze svi oni koji od dizajna, ali i kvalitete namještaja i detalja za uređenje smještaja žele najbolje.

Intera Zagreb

U visokofrekventnim prostorima kao što su apartmani za iznajmljivanje, namještaj u prvom redu mora biti stabilan i konstuktivno čvrst. To se posebno odnosi na namještaj koji se najviše koristi kao npr. krevet, stol, stolice i sofa, pogotovo ako se radi o modelu na razvlačenje. Kaže se da je bolje učiti na tuđim greškama, a da se najbolje uči na vlastitim. Tako sam prije nešto više od dvadesetak godina imao vrlo negativno iskustvo vezano za opremanje jednog hotela, gdje smo za terase soba izbrali konstruktivno potpuno krivu sklopivu polufoteljicu. Bila je izrazito niska, vrlo krhke, gracilne konstrukcije i vrlo brzo se u upotrebi pokazala kao potpuno krivi odabir. Dok vlastiti stambeni prostor koriste ljudi istih ili sličnih životnih navika, u apartman ili sobu dolaze ljudi potpuno različitih navika, dobnih skupina, različite težine i tjelesne građe. Foteljice su ubrzo počele pucati, jer se ispostavilo da se zbog niskog sjedišta gosti doslovce bacaju u njih, što krhka konstrukcija nažalost nije izdržala. Tako je za vrijeme jamstvenog roka u razdoblju dvije godine više od 20% isporučenih foteljica moralo biti zamijenjeno, što je vrlo visok postotak reklamacije“, priča nam svoje iskustvo Vladimir.

Intera Zagreb

Ističe da završni materijali moraju biti lakoperivi i jednostavni za održavanje, pa primjerice za kuhinjsku ploču ne bi preporučio često skup i površinski porozan prirodni kamen, koji je pritom vrlo krhak, već npr. kompakt-laminat koji je dosta povoljniji, izdržljiviji te se lako čisti i održava. Što se tiče tapeciranog namještaja, poželjno je da tkanine budu lako održive, jednostavne za čišćenje, po mogućnosti da se mogu skidati i prati. Danas na tržištu postoje sintetičke tkanine vrlo ugodne optike i taktilnosti, korektnih cijena, površinski impregnirane za lakše održavanje.

A što je s estetikom? Vladimir preporučuje odabir neutralnih, prirodnih tonova, bez podlijeganja trenutnim trendovima, a onda se lako nekim detaljima kao što su npr. deka, jastučići, vaza, cvijeće, slika, stvara atmosfera i unosi živost u prostor.

Intera Zagreb, foto: Marko Mihaljević
Slijepo praćenje trendova je vrlo kratkoročno i brzo dosadi, tako da na kraju nije isplativo, jer se trendovi sve brže mijenjaju. Puno oportunije je stvoriti neutralan, bezvremenski kostur, a onda detaljima s vremena na vrijeme mijenjati i osvježiti atmosferu prostora.

„Određenim tipom uređenja interijera teško je zadovoljiti baš svačiji ukus, ali u globalu kad potencijalni gost vidi fotografiju apartmana mora osjetiti ugodu, privlačnost, zadovoljstvo, želju za dolaskom, ukratko prostor mora imati takozvani faktor ”X”. Ako određenim tipom interijera uspijete privući svoje pleme, onda ste dobro odradili svoj posao“, smatra.

Kopiranjem s Pinteresta gubimo autentičnost i vlastiti identitet, što je ključno za izdvajanje i odmak od mase istih prostora u ponudi.

„Mi danas na tržištu imamo hrpu istih, bezličnih, uniformiranih interijera koji izgledaju kao preneseni postav iz nekog trgovačkog centra. Pri odabiru između mora istih apartmana, gost će izabrati onaj koji je jeftiniji i tu onda dolazimo do borbe niskih cijena od koje iznajmljivači na kraju imaju najmanje koristi“, ističe vlasnik Intere.

Intera Zagreb

Kako su na tržištu već skoro 30 godina, kupci koji dolaze u Interu uglavnom znaju što ih očekuje. Bilo da se radi samo o savjetu ili kompletnom idejnom rješenju i opremanju objekta, u Interi će naći moderne klasike uz odličan omjer cijene i kvalitete.

„Rekao bih da najviše vjeruju samoj Interi, jer bez obzira na brend znaju da nudimo moderan dizajn srednje do visoke cjenovne kategorije i da ćemo za svaki zadatak naći rješenje po mjeri i potrebi kupca“, smatra Vladimir. Što se tiče opremanja apartmana, ističe tri danska brenda koja najčešće koriste – Bolia, HAY i Innovation Living. Radi se o brendovima s jasnim skandinavskim korijenima, ali pod očitim utjecajem internacionalnog dizajna. Dok su Bolia i HAY široke kolekcije koje nude sav mobilan namještaj, rasvjetu, tepihe i asesoare, Innovation Living je brend specijaliziran samo za sofe i naslonjače s funkcijom spavanja, što je vrlo interesantno upravo za apartmane.

Marijana Vilić Ivanković, LG Electronics Hrvatska

Marijana Vilić Ivanković, LG Electronics Hrvatska

„Danas su potrebe i očekivanja gostiju drugačiji nego prije deset godina, što je logično s obzirom na ubrzani način življenja. Dojma sam kako sve više turista želi da im godišnji odmor bude u nekom lijepom apartmanu umjesto u hotelu, radi privatnosti i dodatnog komfora, no postaje nužno da se radi o prostoru koji djeluje kao opuštajuća oaza s uključenim smart rješenjima“, ističe Marijana.

Jako je mala target skupina gostiju koja još uvijek zažmiri na stari namještaj, loš hladnjak ili stari TV koji nema smart operativni sustav. LG je tome doskočio kroz cijeli paket smart rješenja – smart monitori koji imaju webOS sustav u sebi idealni su za manje smještajne jedinice jer imaju webOS u sebi, perilice rublja s Turbo Wash programom koji traje samo 39 minuta, ThinQ aplikacija koja omogućava povezivanje svih kućanskih uređaja – klima, perilica, TV, hladnjak… s jednom aplikacijom s kojom gost lako upravlja, Gallery klime koje izgledaju kao dizajnerski, umjetnički komad u smještaju, soundbarovi koji omogućavaju super kino ugođaj, TVi sa savršenom slikom i gejming performansama za one koji svoj godišnji ne mogu zamisliti bez takvih pravih „tehnoloških poslastica“ koje im omogućuju nezaboravno korisničko iskustvo.

„Sve su to tehnološki napredna korisnička rješenja koja dolaze iz LG-a te omogućuju da smještaj osim svojom estetikom odgovori na visoka očekivanja gostiju i u pogledu opremljenosti i tehnologije“, zaključuje Marijana.

Marko Mihaljević, Fab Studio

Marko Mihaljević naš je poznati fotograf arhitekture, interijera i eksterijera, čije ste radove posljednjih godina sigurno viđali na stranicama raznih medija, a da toga možda ni niste bili svjesni. Baš zato, izuzetno je zahvalan sugovornik na temu koliko fotografija smještaja može utjecati na percepciju potencijalnih gostiju i posljedični booking.

„U današnjem svijetu u kojem se nudi veliki izbor smještaja, a ujedno raspon pažnje postaje sve manji, prvi dojam je izuzetno bitan pri biranju smještaja. Vizualni sadržaj i dalje je primarni način prezentacije prostora, a fotografija je jako efikasan medij za isticanje ključnih i jedinstvenih elemenata prostora koje će privući gosta. Kvalitetna fotografija prikazuje jedinstvene aspekte smještaja i omogućuje gostu da sebe projicira u tom prostoru“, ističe Marko.

Foto: Marko Mihaljević
Što su bolje fotografije interijera, to će biti bolji rezultat, što će se vidjeti i u broju rezervacija.

Zanimalo nas je koji su ključni elementi ili detalji koje treba istaknuti prilikom fotografiranja smještaja kako bi se postigla maksimalna privlačnost i dočarala autentična atmosfera prostora.

Stvar je vrlo individualna, pa ono što će se fotografski istaknuti ovisi od objekta do objekta, smatra Marko. Ističe da je u procesu fotografiranja potrebno artikulirati sve strane nekog smještaja, ali i primarno istaknuti dobre strane.

Foto: Marko Mihaljević

„Na temelju mog iskustva, postoje neke ključne stvari koje gosti žele vidjeti – spavaću sobu, krevet, kupaonicu, saunu, itd. Kako bismo znali što se treba istaknuti o prostoru, osobe zadužene za oglašavanje smještaja moraju biti dobro upoznate s karakterom prostora i razumjeti na što njihovi gosti obraćaju pažnju – bilo da je to pogled, bazen, ili neki izvanredan dio interijera u kojem gost može zamisliti sebe. Ne postoji jedan odgovor za sve objekte, no generički pristup rezultirat će generičkim fotografijama. Generalna marketinška poruka nekog smještaja je „odaberite nas“, no ono što se treba istaknuti i fotografski prenijeti je „zašto baš nas““, pojašnjava Marko.

Foto: Marko Mihaljević

Kako bi se dočarala autentična atmosfera prostora mogu se koristiti fotografski jezik i različite razine prikaza kako bi se izdvojio prostor. Na primjer, ako smještaj ima bazen, ali i drugi smještaji u okolini imaju bazen, mogu se koristiti fotografski alati kao što je doba dana da bi se prostor prikazao na najbolji način – izgleda li bazen najbolje pod podnevnim suncem kada su boje intenzivne, ili predvečer kada su smirenije i toplije, ili izgleda najbolje po noći kada ima dinamičnu rasvjetu?

Foto: Marko Mihaljević

Ovo je prvi „as u rukavu“ renomiranog fotografa, a drugi je razina prikaza: prikazuje li se prazan prostor kakav će dočekati gosta? Unosi li se trag gosta u prostor stilizirajući ga? Ili se prikazuje jedan od načina korištenja prostora uvođenjem ljudi u prostor? Prikazom autentične atmosfere gostu se komunicira i ilustrira kako će se osjećati u prostoru. Fotografija je medij koji budi te osjećaje u klijentu.

„Strategija nekog prostora ili smještaja je oblikovan odgovor na pitanja: „Tko smo mi?“ i „Što ovaj smještaj predstavlja?“. Odgovori na ova pitanja i odluke vezana za ta pitanja donesena su ranije, ali će se reflektirati u fotografiji. Kao fotograf ono što ja u vidim kod dolaska u neki prostor je esenciju prostora koju se treba dosljedno prikazati. Smještaj daje strategiju fotografiji“, zaključuje Marko.

FOTOGRAFIJE: Nika Mokos, Koridor 27, Hrvoje Serdar, Bosnić + Dorotić, Luka Radek, Marko Mihaljević

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5