Erewhon: Supermarket koji je postao hotspot zahvaljujući inteligentnim marketinškim potezima

07.05.2024. | AUTOR: Iva Kordić

Život prije 5 | Očuvanje zdravlja
#zdravi obroci

Već su mi nekoliko puta na TIkToku prošli videozapisi u kojima ekipa u Kaliforniji uživa uz Strawberry Skin Glaze, smoothie čija je cijena 20 dolara, a nastao je u suradnji Hailey Bieber i trgovine Erewhon. Čini se kako je Erewhon postala nezaobilazna kalifornijska adresa, a tu pretpostavku potvrđuju i brojke koje donosi The Fast Company. Recimo, kada govorimo o spomenutom smoothieju s potpisom Bieber, Erewhon je prošle godine na njemu zaradio 10,6 milijuna dolara. Lansiran je 2022., a i dvije godine kasnije, prodaju ih približno 40 tisuća svaki mjesec.

Kako je Erewhon postao hit

Iza suradnje leži pametan poslovni model. Erewhonova strategija osmišljavanja smoothieja u suradnji s influencerima i celebrityjima – među kojima su pjevačica Olivia Rodrigo i slavni frizer Chris Appleton – utjecala je na popularnost trgovine, a korist je obostrana: celebrityji dobivaju dio prihoda od partnerstva, dok Erewhon profitira zbog njihove prepoznatljivosti i prisutnosti, odnosno utjecaja na društvenim mrežama.

2023. Erewhon je ostvario oko 171,4 milijuna dolara profita, što je prilično impresivno za lanac trgovina sa samo 10 prodajnih lokacija, i pritom su sve u Los Angelesu. Osim suradnje sa slavnima, trgovina surađuje i s tvrtkama koje proizvode sirove namirnice, naplaćujući im naknadu kako bi ih naveli u opisu smoothieja, što znači da Erewhon zarađuje novac, čak i prije nego napitak lansiraju na tržište. Pojavili su se i na pisti, kada su modeli na Balenciaga reviji nosili Erewhon papirnate vrećice.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Hugo C. (@hugocmpn)

Iako se čini da je riječ o novijem brendu organskih trgovina/kafića, kakvih je po Los Angelesu budimo realni puno, Ewerhon posluje još od 1968. godine. Iz lanca trgovina kažu kako su od tada nepokolebljivi po pitanju pružanja proizvoda koji kupcima mijenjanju život. Dodaju i da su više od lokalne trgovine te se opisuju kao zajednica ujedinjena u ljubavi prema clean proizvodima koji štite zdravlje ljudi i zdravlje planeta. Kroz svoj rad podupiru lokalne proizvođače i održive poljoprivredne prakse, a vode se motom Provodimo istraživanja kako biste vi mogli kupovati s povjerenjem. U svojoj ponudi donose širok izbor organskih proizvoda, superfoods, svježe voće i povrće, vitaminske dodatke, smoothieje, prirodne kozmetičke proizvode… Također, Erewhon ima i odjel za pripremu hrane gdje je moguće kupiti gotove obroke poput salata i juha.

Vjerujemo da je prehrana ključna za izvrstan lifestyle. Nastojimo pružiti organske proizvode koji potiču donošenje dobrih odluka i stvaranje zdravijih zajednica. Ponosni smo što smo certificirani kao organski maloprodajni lanac.

The New York Times opisao je Erewhon kao trgovinu koja djeluje da je “stvorena po mjeri današnje influencer kulture”. Njegova pomno odabrana ponuda predstavlja nam namirnice osvijetljene kao u modnim editorijalima, koje su kombinacija organskog, bezglutenskog, biodinamičkog i veganskog. Dio privlačnosti dućana leži i u tome što se besprijekorno uklapa u razne žanrove sadržaja na društvenim mrežama; od videozapisa o nabavci hrane do “what I eat in a day” TikTokova. Tu su i šale na račun cijena proizvoda te na račun redova koji se stvaraju ispred i unutar trgovine. Jason Widener, potpredsjednik Erewhona za The New York Times je rekao kako je paradoks da je trgovina zdrave hrane postala cool. Cijelo desetljeće prati kako se trgovina razvija od jedne lokacije pa do malog carstva:

“Ne znam je li danas još uvijek cool u ruci imati Bud Light i skakati s litice. Cool je imati zeleni sok u ruci i skakati s litice!”

Yuval Chiprut, chief development office, rekao je kako u svakoj trgovini zapošljavaju lokalno stanovništvo jer smatraju da, ako ne budu dovoljno autentični – propadaju. Interijer svakog dućana usredotočen je na prirodne, sirove materijale, kao poziv na takav izbor i po pitanju hrane. Široki prolazi stvaraju osjećaj prozračnosti i otvorenosti, a svaka je trgovina nadopunjena i terasom za jelo i druženje, idealno za opuštanje uz, recimo, smoothie, što se pokazalo posebno praktičnim izborom u pandemijskom razdoblju.

Smoothieji, gotova hrana, linija odjeće i dodataka…

Nick Santiago i Matthew Hwang bili su toliko odani kupci da su prije nekoliko godina napravili trenirke s otisnutim imenom dućana. Inače, dvojac vodi marketinšku digitalnu agenciju te su ih prodavali po cijeni od 300 dolara po komadu. Dolaze u limitiranim količinama, često su rasprodane, a vole ih i influenceri te slavne osobe. Sve je počelo jer bi ušli u Erewhon i razmišljali kako bi željeli da trgovina ima i svoju liniju odjeće. Odlučili su je sami napraviti, a prijatelji i poznanici brzo su se zainteresirali pa je prodaja eksponencijalno rasla. Erewhon danas ima svoju liniju robe i dodataka, doduše malenu, no vrlo popularnu. Tako je prva serija uključivala hoodie od 160 dolara, trenirke od 150 dolara i masku za lice od 30 dolara.

CreatorIQ piše kako se ne može govoriti o Erewhonu, bez da se detaljno govori o njegovim smoothiejima. Spomenuli smo napitak nastao u suradnji s Hailey Bieber, a na račun njega u prošloj su godini generirali 2,5 milijuna dolara medijske vrijednosti, samo kroz objave na društvenim mrežama, u člancima, recenzijama… Ta popularnost smoothieja u skladu je s naklonošću prema wellnessu i svjesnosti o zdravom načinu života, koja se pojavila tijekom pandemije, no Hailey Bieber ipak odnosi najveće zasluge. Priča ide ovako: Bieber je objavila tipični smoothie koji obično naručuje u trgovini, a zatim je Erewhon prenio sastojke koja ona bira. Svi su željeli probati Haileyin smoothie, i žele to i dalje, jer prodaja ne staje; vraćamo se na brojku od 40 tisuća prodanih Strawberry Skin Glaze smoothieja – svakog mjeseca.

Najutjecajniji kreator prošle godine za Erewhon nije bila slavna osoba, već slavna kuharica – Brooke Baevsky, poznata kao Chef Bae, koja je poticala svoje pratitelje na društvenim mrežama da štede novac kuhajući doma, pritom koristeći namirnice kupljene, naravno, u Erewhonu. Jedna njezina objava postala je viralna, kada je napravila sladoledni kup sa sastojcima iz omiljenog lanca trgovina (među njima je bio i kavijar), a koštao je nešto više od 956 dolara. Erewhon je jedno od mjesta gdje se može sresti najviše slavnih: navodno je prva lokacija koja je otvorena na Beverly Hillsu primarni izbor Care Delevingne, Kaie Gerber, Eve Longorie, Owena Wilsona i Dakote Johnson. Tome sigurno pomaže i lokacija jer je trgovina smještena odmah pored CBS studija.

Jedna od stvari po kojoj se Erewhon ističe, kako s poslovnog, tako i sa stajališta kupca, je spremnost da olakšaju malim startupovima da postanu dobavljači. Lanac trgovina preferira manje istaknute, lokalne brendove, umjesto da police pune organskom kavom i ljutim umacima koji se mogu kupiti i u ostalim trgovinama. Prisutnost takvih jedinstvenih brendova stvara privlačnost koju su kupci spremni i platiti. Oslanjajući se na manje proizvođače, Erewhon im pruža mogućnost probijanja na tržište, a pritom se ne moraju obvezati na ogromne količine u proizvodnji, na koju se mali brendovi često i ne mogu obvezati. Ponekad je tako potrebno da jedan proizvod dospije u pravu trgovinu, bude popraćen viralnom objavom na društvenim mrežama – i brzo postaje hit u svakom domaćinstvu, piše Tasting Table.

Tasting Table piše i kako se Erewhon “ne ispričava” zbog toga kome se obraća: influencerima, slavnima i bogatima u Los Angelesu. Prodaju jedinstvene, luksuzne i trendi proizvode s fokusom na male i lokalne tvrtke. Očekivano, na TikToku se dio korisnika i pobunio zbog cijene od, recimo, 26 dolara za jogurt, pritom nazivajući takvu ponudu “nepotrebnom raskoši”, a cijelu ideju dućana “distopijskom”. No, bez obzira na tuđa mišljenja o cijenama, Erewhon je uspio stvoriti atmosferu u kojoj se čini da većina kupaca cijeni ono što nude.

FOTOGRAFIJE: Erewhon

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5