Prvog dana Nove godine, dok je radio na Otvorenom radiju i u pauzama između pjesama malo scrollao po Instagramu, Janu Mihaljeviću je iskočila reklama za dubinsko čišćenje kaučeva i tepiha. Sasvim običan oglas, ali u pravom trenutku – jer je već dulje vrijeme razmišljao kako bi bilo dobro pronaći nekoga tko se time bavi. Bez puno razmišljanja, odmah je rezervirao termin.
Sljedeći dan, mladić koji je došao očistiti kauč u sat vremena zaradio je 75 eura.
“Pomislio sam ‘Okej, zašto se ja ovime ne bih bavio? Da treba uložiti i 5000 EUR (a ne treba ni približno), isplatit će se’. Dodatno, tata već godinama nema stabilan posao i prihode. Dva-tri ovakva termina dnevno mu ne bi bila naporna, a mogu se zaraditi lijepi novci. Nije bilo dvojbe, bacam se u istraživanje“, započinje priču Jan.

FlekOut.hr
Imao je olakotnu okolnost što je već imao obrt na svoje ime preko kojeg radi druge poslove pa je u njega samo ubacio djelatnosti koje imaju veze sa čišćenjem, no da je bio i potpuni početnik, otvaranje paušalnog obrta u Hrvatskoj je besplatno i može se obaviti u jednom danu.
„Tako da nema izgovora“, šaljivo ističe Jan, koji uz novi biznis koji je pokrenuo s ocem zapravo već ima pune ruke posla. Osim na radiju, radi i kao fitness trener i content kreator, a sva ova iskustva oblikovala su njegov stav da posla ima za one koji žele raditi. Zajedno s ocem pokrenuo je FlekOut.hr, svjestan činjenice da su ljudi koji imaju mnogo obaveza spremni platiti uslugu na koju ne mogu ili ne žele trošiti svoje vrijeme.
„Pokrenuli smo ovaj posao targetirajući upravo ljude koji žive užurbanim načinom života. Posao, djeca, kuhanje… Ponekad je teško pronaći vremena za sebe, a kamoli za dubinsko čišćenje kaučeva, madraca i ostalog namještaja. Postavlja se pitanje: ‘Ako WC školjku redovito čistimo, zašto to ne radimo sa primjerice kaučem?’ Neka istraživanja pokazuju da su kaučevi do 12x prljaviji upravo od WC školjke. Uz dubinsko čišćenje uklanjaju se mrtve stanice kože, grinje, bakterije, alergeni te površina ostaje ugodnog mirisa. Prljavština koju mokrim usisavanjem izvlačimo najviše šokira naše klijente i to je glavni pokazatelj koliko je zapravo bilo prljavo“, pojašnjava mi Jan.

Najprije je trebalo nabaviti opremu. Savjete za istu dobio je upravo od mladića koji je njemu kod kuće čistio. Ljubazno ga je savjetovao, što je dosta olakšalo proces. Uređaje je kupio u Bauhausu, a sredstvo od jednog dobavljača koji se specijalizira u području sredstava za car detailing i čišćenje tkanina.
Budući da je vješt u izradi TikTok videa i Reelsa, Jan je napravio TikTok, Instagram i Facebook profile FlekOut.hr-a i krenuo objavljivati sadržaj te ga repostati na svoje osobne profile.
“Od prije imam lijepu brojku pratitelja na svojim društvenim mrežama, pa mi je to bila još jedna olakotna okolnost.“
Vrlo brzo popunili su termine za prva dva tjedna. Nadaju se da će interes ostati na toj razini, a ukoliko to ne bude tako, ističe Jan, počet će s promoviranjem sadržaja da dođu do većeg broja ljudi.
Posao su podijelili tako da se sin bavi marketingom, društvenim mrežama, financijama, papirologijom, nabavom opreme za rad i dogovaranjem termina s klijentima. Tata radi na terenu, a Jan mu se uz svoje primarne poslove trudi pridružiti jedan do dvaput tjedno, pomoći mu i usput snimiti postupak čišćenja kako bi imali materijala za društvene mreže.


„Kakav je osjećaj bio dobiti prve povratne reakcije od klijenata? Predivan! Pozitivan feedback nam puno znači, jednako kao i negativan (zasad takvih srećom nije bilo). Osmijeh na lice nam izmamljuju reakcije klijenata koji budu šokirani količinom prljavštine na kojoj su boravili i spavali, te sada mogu bezbrižno nastaviti raditi isto, ali na sigurnoj površini za zdravlje svoje obitelji“, pojašnjava Jan.
Mladi poduzetnik s nama je ljubazno podijelio i cjenik usluga, a svi zainteresirani svoj termin mogu rezervirati putem Instagram stranice @flekouthr ili porukom/pozivom na broj 091 3103 200 (Jan). Najjednostavnije je da im pošaljete fotografije namještaja i površina koje želite dubinski očistiti, a oni će vam povratno javiti cijenu i prvi slobodan termin.

Iz jedne naoko obične i svakodnevne ideje rodio se mali biznis, a Jan Mihaljević tu je poruku podijelio i sa svojom publikom na društvenim mrežama. Pitali smo ga što bi poručio onima koji ideju imaju, ali se možda boje realizacije.
“Vrlo kratko – odvažite se jer onaj koji nikad nije probao, nije ni uspio. Možda ti neće uspjeti prva ideja, ali ćeš iz svakog propalog pokušaja naučiti u što i na koji način se više nećeš upuštati. Sretno!“
FOTOGRAFIJE: FlekOut.hr