Odlučili su podržati domaće proizvođače i otvorili mnogima omiljen kvartovski dućan

09.01.2023. | AUTOR: Hana Bartolović

Život prije 5 | Ljudi u biznisu | Gastronomija | Život iza 5
#hrvatski proizvodi

U danima u kojima se prilikom kupovine špeceraja gleda na svaku kunu, mnogi pribjegavaju kupovini cijenom pristupačnijih, mahom inozemnih proizvoda u supermarketima, no ne bismo trebali zaboraviti ni na produkte rada malih domaćih proizvođača, koji dostojno mogu konkurirati proizvodima atraktivnih cijena, i to provjerenom kvalitetom i porijeklom.

Iako se kupovne navike posljednjih mjeseci intenzivno mijenjaju, što je potvrdilo i istraživanje koje je provela Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA), a koje je pokazalo da je hrvatskim potrošačima u ovom trenutku najbitnija cijena, važno je naglasiti da su se za Hrvate u top 3 ključna faktora kod odabira hrane, uz cijenu, našli i sigurnost i podrijetlo hrane, što je vrlo bitno za domaću proizvodnju.

Sigurnost i podrijetlo, hrvatskim su kupcima čak i bitniji faktor no što je slučaj na razini europskog prosjeka, a povjerenje u poljoprivrednike i primarne proizvođače koje im poklanjamo kada se radi o informacijama o rizicima povezanima s hranom ima 73% Hrvata.

Agroklub koji prenosi ovo istraživanje ističe na kraju da “ovi rezultati pokazuju da u Hrvatskoj ima još mjesta za napredak kad je riječ o informiranju građana o sigurnosti hrane, vraćanju povjerenja u institucije, ali i poljoprivrednike i proizvođače hrane”, a nama je drago vidjeti da su se unatrag par godina po metropoli otvorile brojne male trgovine čija je misija informiranje i educiranje hrvatskog kupca o domaćim proizvodima, kao i približavanje plodova s hrvatskih polja na naše stolove.

Friškoteka

Jedna od omiljenih kvartovskih trgovina u Zagrebu koja se specijelizirala isključivo za hrvatski proizvod je Friškoteka. Otvorena krajem 2021. godine na Vrbanima, u kratkom roku osvojila je kupce svojim konceptom i dala nam vrlo kvalitetnu alternativu za uobičajenu kupovinu u supermarketima. Mali kvartovski dućani u primjetnom su porastu zadnjih godina i imaju brojne prednosti. Osim što omogućuju shopping namirnica bez previše gužve i buke, na ovim se adresama imamo priliku upoznati s onim najboljim od domaće proizvodnje i doznati za mnoge male OPG-ove do kojih inače nemamo priliku tako lako doći.

Friškoteka

Ako je i vama bitno porijeklo namirnica, onoga što jedete i unosite u organizam, s ciljem boljeg i zdravijeg života, Friškoteku biste mogli poželjeti posjetiti – ukoliko već niste. Projekt je to kojeg je pokrenuo mladi bračni par iz Zagreba, Petra i Nikola Boras, koji je u poduzetničku avanturu krenuo 1. prosinca 2021., na adresi Lopatinečka 4.

Ondje je otvoren jedan vizualno dojmljiv prodajni prostor, u kojem svaka namirnica, proizvod ili brend jasno dolaze do izražaja. “Naša misija je podržati male hrvatske proizvođače na način da im ponudimo prostor za prodaju jer znamo koliko je teško probiti se na tržište, čak i s jako kvalitetnim proizvodom. Istovremeno našim kupcima nudimo nekomercijalne, isključivo hrvatske domaće proizvode”, otkrili su nam Petra i Nikola.

U ponudi Friškoteke danas se mogu pronaći voće, povrće, mliječni proizvodi, suhomesnati proizvodi, svježe meso, smrznuto meso i riba, gotovi smrznuti pripravci, pekarski proizvodi, kolači, bezalkoholna i alkoholna pića, sladoledi, sezonsko rezano cvijeće, kozmetički proizvodi, svijeće, šalice, tegle pa čak i modni dodaci poput ruksaka.

Prema riječima Petre i Nikole, klijentela Friškoteke je raznolika. U najvećem postotku to su roditelji s manjom djecom, no kažu da im često dođu i umirovljenici koji cijene i prepoznaju domaće okuse i uvijek im je drago vratiti se okusima djetinjstva.

Nikola Boras

Koji su to najprodavaniji proizvodi po koje se vraćaju?

“Kupci obožavaju pekarske proizvode iz naše ponude koji uvijek planu, a izdvojili bismo i razne jedinstvene namaze koje nudimo (npr. od pistacije). Mliječni proizvodi i svježe meso također au nešto zbog čega kupci ciljano dolaze kod nas. Polica koja vrlo često isto ostane prazna je ona sa sokovima baš naše aronije”, govore Petra i Nikola.

Granolarama, Nutri Kulti, Coprnica, Pekarnica Nikl, Rusulica, Bohnec, Vedrine, Mljekara Marina, Kata, Đakovačke delikatese, Biomedis kozmetika, Mlin Pulanić, Gelati D’oro, Natalio, DOTI ceramics, Volim ljuto, Nutmaz, Breda&Pita, Iris&Branimir, Druid tjestenine, SMID, Aura destilerija, Luftbremzer, Primarijus pivovara, Pivovara Medvedgrad, samo su neki u nizu hrvatskih brendova zastupljenih u Friškoteci, no ako se nas pita, najbolje se zaputiti na lice mjesta i istražiti kompletnu ponudu – sasvim sigurno ćete otkriti još neki hrvatski brend koji će vas zainteresirati svojim proizvodima.

Friškoteka vas očekuje i online – za one kojima Vrbani možda nisu usput, ova trgovina svoje proizvode prodaje i putem Wolta.

FOTOGRAFIJE: Andrea Gržičić

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5