“Barem nisam dosadan”, reći će za sebe Gustaf Westman, školovani švedski arhitekt koji je poslovnu sreću i zadovoljstvo pronašao u dizajnu. I to dizajnu namještaja i dekorativnih predmeta za dom, koji su u proteklih nekoliko godina obišli mnoge Instagram domove, ali što je još važnije, svoje mjesto pronašli i u onim “stvarnim” domovima koje ne viđamo na društvenim mrežama.
Gustaf je veliki uspjeh doživio i prije nego je proslavio 25. rođendan, a danas, sa svojih 26, dizajner je čiji se svaki kreativni korak prati s velikom pozornosti. U našem fokusu ovog su puta njegove šalice. Rekla bih, i ne toliko diskretne šalice, a neki će reći možda i ne toliko praktične… No, čini mi se da bi upravo s Gustaf Westman šalicama bilo zabavno uploviti u novu poslovnu sezonu i svakog se jutra iznova veseliti ritualu pripremanja kave ili čaja u njima!
Tko je Gustaf Westman?
Školovan kao arhitekt na Sveučilištu Chalmers u Göteborgu, Gustaf donosi potpuno novu definiciju skandinavskog dizajna, stvarajući svježe i razigrane komade koji utjelovljuju životni stil mlađe generacije. U svom radu, reći će i sam, inspiriran je sa Memphis Group, dizajnerskom i arhitektonskom grupom iz 80-ih, koja je u to vrijeme reagirala na strogost modernizma kroz hrabre boje, nekonvencionalne materijale i lukave uzorke. Djelujući danas, Gustaf djeluje na sličan način, pridonoseći novoj estetici koja se bori protiv elegantnog, “ukusnog” namještaja koji naposljetku uvijek izgleda isto.
“Namještaj iz tog razdoblja čini se manje tjeskobnim i osjetljivim na trendove. Čini se smjelijim. Dizajneri iz tih desetljeća nisu se bojali isprobavati nove stvari i cijenili su dizajn na drugoj razini. Trenutno se čini da sve slijedi šablonu i zadanu paletu boja, posebno ovdje u Skandinaviji! Blijedo, monotono i super dosadno”, bio je iskren u jednom intervjuu ovaj mladi dizajner.
Uspjeh u ranim 20-ima
Njegov najpopularniji komad, Curvy Mirror, primijećen je diljem Instagrama – od izložbenih salona, dnevnih soba influencera do domova dizajnera interijera. Može se naći u gotovo svim duginim bojama, a kao i ostatak njegove kolekcije, Gustafovo ogledalo donosi radosnu, osvježavajuću vibru u prostore. Dizajner ima svega 26 godina, a već je uspio uvjeriti mnoge da njegove neobične, cool, razigrane i odvažne predmete žele u svom domu.
Chunky Cup
Gustafov brend, koji je krenuo negdje tamo na počecima pandemije, ima još jedan bestseller – dizajn šalice nazvan Chunky Cup. Ova predimenzionirana šalica za kavu ili čaj dolazi s podjednako predimenzioniranim tanjurićem, i u moru minimalističkih šalica iz kojih se ispija jutarnji espresso doista izgleda kao šaka u oko. No, istovremeno, mnogi ju žele u svojoj kuhinjskoj kolekciji, a i sam Gustaf je rekao da mu je ovo dosad najdraži i najbolji predmet kojeg je dizajnirao. Svoju Chunky Cup opisuje kao jednostavan dizajn, stvoren za svakodnevnu upotrebu.
Naravno, ne moramo vam posebno napominjati da je, otkako je šalica obišla ključne profile na Instagramu, dizajn postao sold out na svim shopping platformama. Ipak, vrijedi pratiti web stranicu i web shop samog dizajnera, koji nam daje najbolje informacije. 17. rujna, tako, dolazi restock omiljene keramičke šalice u svim bojama, a tada se može nabaviti i Chunky Cup Mini model, za one kojima je originalni dizajn možda ipak malo predimenzioniran, nepraktičan ili zauzima previše prostora.
FOTOGRAFIJE: Gustaf Westman