Novo izvješće platforme “Working Not Working” otkrilo je da su zaposleni u kreativnim industrijama sve nezadovoljniji svojim poslodavcima i vlastitim radnim mjestom. Rješenje kojem se kreativci okreću? Tajno freelanceanje! Globalno nezadovoljstvo na poslovnom planu u ovom je trenu već naširoko poznato. Bilo da se radi o strahu od recesije, mogućnosti da umjetna inteligencija preuzme poslove ili lokalnim i globalnim političkim događanjima, mnogi se radnici osjećaju neinspirirano i nezainteresirano.
Inače, Working Not Working već više od 10 godina povezuje najinovativnije tvrtke s najkreativnijim pojedincima diljem svijeta, s misijom izgradnje budućnosti kreativnih prilika. U svojem istraživanju navode kako tvrtke sve manje pažnje posvećuju svojim zaposlenicima: često su iscrpljeni i neproduktivni pa su proveli i istraživanje čiji rezultati nisu bili ohrabrujući ni poticajni.
Stalno zaposleni kreativci vs. freelance
Jedna skupina koja posebno osjeća negativnost su stalno zaposleni kreativci — poput copywritera, dizajnera i video-urednika. U svom prvom godišnjem *Un*Happiness izvješću, Working Not Working otkrio je da se oko 75% zaposlenih u kreativnim industrijama osjeća između “meh” i mizernog kada razmišlja o svom trenutnom radnom mjestu i poslovnoj situaciji.
“Kreativci se jednostavno osjećaju kao roba”, rekao je Justin Gignac, suosnivač i direktor platforme Working Not Woking. Između pandemije, umjetne inteligencije, povratka u ured i sve napetije situacije na tržištu rada, rekao je da mnoge tvrtke nisu usklađene s vrijednostima i prioritetima koje dijele njihovi zaposlenici, posebno oni najbolji.
Istraživanje se osvrnulo na to kako se kreativci osjećaju vezano za svoje poslove, s fokusom na pet specifičnih područja:
- opću sreću
- kulturu tvrtke
- zadržavanje posla
- percipiranu vrijednost
- pogodnosti na poslu
Prema rezultatima istraživanja, 56% kreativaca izjavilo je da planira napustiti posao kroz sljedeću godinu. Postavlja se pitanje čemu se kreativci okreću usred takvog nezadovoljstva? Odgovor je: freelance radu. Gignac kaže da je nakon pandemije došlo do promjene kada su u pitanju stalni poslovi.
Nezadovoljni razinom kreativnosti
Manji budžeti, masovni otkazi i nezadovoljstvo poslodavcima doveli su do toga da se veliki broj kreativaca okreće freelance radu. Izvješće je pokazalo da 65% zaposlenih ujedno i freelancea izvan svog radnog vremena, dok 50% njih to krije od svojih poslodavaca na stalnom radnom mjestu.
Nicolina Jennings, potpredsjednica i izvršna direktorica platforme Working Not Working kaže kako mnogo toga proizlazi iz nepovjerenja. Dodaje i da mnogi kreativci osjećaju da tvrtka ne gleda njihove najbolje interese, a veliku prijetnju predstavlja im činjenica da svoje dobre ideje možda daju nekom drugom.
Međutim, stvar je u zadovoljavanju kreativnosti. Jennings kaže kako kreativci postaju sve više multidisciplinarni, posebno mlađa populacija:
“Freelance rad i isprobavanje novih vještina omogućuju im da osjete kako doprinose u svim aspektima koji ih čine kreativnima, što jedna tvrtka možda ne može u potpunosti razumjeti.”
Gignac je dodao:
“Ljudi slijede vlastitu znatiželju, to je jedan razlog. Drugi je taj da se neki, ovisno o disciplini, osjećaju pomalo prisiljeni od strane tržišta pronaći nešto drugo.”
FOTOGRAFIJE: Pexels