Pauza za ručak: Vijesti tjedna, od businessa do kulture

20.09.2023. | AUTOR: Hana Bartolović

Život prije 5 | Novosti
#Pauza za ručak

Planirate li uz gablec ili marendu nabaciti koji scroll društvenim mrežama, možda baš naletite na našu Pauzu za ručak, za koju obećavamo da vam neće uzeti više od 2 minute dragocjenog vremena. U ovotjednom izdanju naše teme, vodimo vas kroz nekoliko vijesti koje obilježavaju tjedan.

Umjetna inteligencija pomaže u manje

štetnoj praksi izlova školjki

Ava Ocean, foto: Marius Fiskum

Norveška tvrtka Ava Ocean je pionir u ribolovnoj tehnologiji koja bi mogla pomoći u smanjenju devastacije okoliša uzrokovane izlovom jakobovih kapica s morskog dna. Tvrtka koristi metodu osmišljenu da zamijeni štetnu praksu jaružanja, u kojoj se većina jakobovih kapica inače bere povlačenjem kaveza po morskom dnu, hvatajući ne samo jakobove kapice, nego i sav morski svijet koji se nađe na putu.

Umjesto toga, oprema tvrtke Ava Ocean lebdi metar iznad morskog dna, nježno usisavajući pojedinačne školjke kroz cijevi. Koristeći podvodne kamere i umjetnu inteligenciju, jedinica zatim razvrstava ulov i vraća sve neželjene vrste odmah na dno oceana. Riječ je o petogodišnjem istraživačkom projektu koji prati dugoročni utjecaj ove tehnologije i ove vrste izlova na morski svijet.

Koykan uskoro otvara franšizu u Njemačkoj

Koykan

Nakon što je franšiza Surf’n’Fries osvojila Sjedinjene Američke Države, sve više uspješnih hrvatskih ugostitelja franšizira svoje poslovanje. To im omogućuje rast, a primateljima franšiza poznata robna marka i uhodan način rada olakšavaju put do uspjeha.

Niz je ugostiteljskih brendova koji se trenutačno šire Hrvatskom, a među onima koji će iskoračiti u inozemstvo, je Koykan. Taj će lanac fast-casual restorana uskoro otvoriti prvi restoran u Njemačkoj.

Stručnjaci se slažu da upravo ugostiteljske franšize iz Hrvatske na svjetskom tržištu imaju velik potencijal.

“Među našim je konkurentskim prednostima na svjetskom tržištu i naš mediteranski mentalitet. Volimo hranu! Naša fast food industrija ima fantastične sastojke! Sirovine su pripremljene i napravljene na hrvatskom tržištu, a naše se franšize trude i izvesti ih zajedno sa svojim brendom u inozemstvo”, izjavio je Igor Zlatar, organizator Sajma franšiza i poslovnih mogućnosti.

Novi đir Burberry balonera

Burberry

Predstavljanje druge kolekcije dizajnera Daniela Leeja za Burberry bila je jedna od najiščekivanijih revija London Fashion Weeka za sezonu proljeće/ljeto 2024. Ovaj modni wunderkind, koji je zaslužan za spektakularan revival kuće Bottega Veneta, u Burberryju je predstavio novi đir kultnog balonera.

Revija je započela s nekoliko crnih balonera, a na kraju je uslijedio onaj prepoznatljivi bež. Baloneri svakako izgledaju poznato, no istovremeno i drugačije. Trench coat s potpisom kuće Burberry iduće se sezone nosi u ravnom, opuštenijem kroju i ima prepoznatljivi dizajn sa spuštenim strukom.

Sex Education

Sex Education

Obožavatelji serije Sex Education odbrojavaju još malo. 21. rujna na Netflix stiže četvrtka i ujedno posljednja sezona ove obožavane, ali i visoko ocijenjene serije. Otis Milburn (Asa Butterfield) i Eric Effiong (Ncuti Gatwa) kreću u nove životne avanture na Cavendish Sixth Form Collegeu, koji obećava da će biti još promiskuitetniji od Moordalea.

Trailer nagovještava završetak priče između Otisa i Maeve Wiley (Emma Mackey), kao i nove statuse veza drugih likova iz serije. Gillian Anderson vraća se kao seksualna terapeutkinja dr. Jean Milburn, koja ima drugo dijete (ali nije sigurna tko je otac) i novi poslovni pothvat.

Jubilarni Zagreb Design Week na

Zagrebačkom velesajmu predstavlja

najbolji dizajn u Hrvatskoj

Nunc, Zagreb Design Week

Jubilarno 10. izdanje Zagreb Design Weeka koje će se na novoj središnjoj lokaciji, Zagrebačkom velesajmu, održati od 26. rujna do 1. listopada, obilježit će bogat, zanimljiv i raznovrstan program ispunjen izložbama, predavanjima, panelima, modnom revijom, tradicionalnom dodjelom ZGDW nagrada i, naravno, koncertima i partyjima. No, ono po čemu će dosad najveće izdanje festivala nedvojbeno ostati upamćeno je promocija dvadesetak pomno odabranih izlagača dizajnerskog namještaja iz Jugoistočne Europe koji će u paviljonu 8 Zagrebačkog velesajma predstaviti najnovije trendove u domeni dizajnerskog namještaja.

osim već renomiranih imena, na platformi Zagreb Design Weeka svjetskoj javnosti će se premijerno predstaviti i tri nove hrvatske marke Terrazza, Fjakka by Belina i Conture koje će svojim jedinstvenim dizajnom obogatiti najveće izdanje festivala.

FOTOGRAFIJE: PR, Netflix, Burberry, Ava Ocean

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5