10 je, ali radi u Šanavali?

13.03.2025. | AUTOR: Iva Kordić

Život prije 5 | Ljudi u biznisu
#Šanavala

S pisanjem sam odugovlačila nekoliko dana jer sam tražila kako riječima prenijeti atmosferu iz Šanavalinog ureda gdje smo krajem prošlog tjedna, kada je tempo radnog dijela tjedna već malo usporio, imali zakazano snimanje. No, onda su stigle fotografije Lucije Drače, prave fotografske “čarobnice”, i na analogan način zaokružile ono što sam htjela dočarati uvodom u razgovor.

Smješten u centru grada u Amruševoj ulici, ured agencije Šanavala je poput male galerije, gdje uređenje odražava kreativnost ljudi koji u njoj rade. Osnovali su je Ivan Tanić, Ivan Pavičić i Nebojša Cvetković. Ovaj trojac, sa Stipom Bačićem na poziciji account direktora te još četvero kolega iz dizajna, copywritinga i project managementa, čini tim s dugogodišnjim iskustvom u advertisingu.

šanavala, agencija šanavala
Stipe Bačić, Ivan Tanić, Nebojša Cvetković, Ivan Pavičić
šanavala, agencija šanavala
šanavala, agencija šanavala
šanavala, agencija šanavala

Reklamna agencija Šanavala

Za sebe kažu kako su “istovremeno i više i manje od reklamne agencije” – agilni, fokusirani na strategiju, dizajn i produkciju svih vrsta. Ako ćemo školski i formalno, Šanavala je mjesto stvaranja hrabrih i glasnih ideja koje potiču razvoj poslovanja klijenata i nastoje doprinijeti popularnoj kulturi. No, ako ćemo u praksi, Šanavala potpis vidimo svuda oko sebe: Pun okusa za Frondi, Štedi prste za Likvi, Tope se samo u ustima za PreKrašne štrudlice, Jedino za izgled ne možemo garantirati za Dolcelu, otvorenje Muzeja iluzija u Manchesteru, Vratimo grad u formu za Grad Zagreb, Djed Božićnjak ne postoji za Hrvatski Crveni Križ

Izdvojila sam ih tek nekoliko, ali svima je zajedničko jedno – glasne su na papiru, a još glasnije kad zažive, što je prepoznala i struka. Šanavalini projekti nagrađivani su brojnim lokalnim, regionalnim i međunarodnim priznanjima, među kojima su D&AD, The Dieline i Cresta. No, da bismo ih upoznali, prepustili smo im da nas sami provedu kroz jedan agencijski dan – projekte na kojima su radili, balansiranje između analitike i kreative, vlastiti merch… A sve je popraćeno prepoznatljivim vizualnim potpisom Lucije Drače koja je atmosferu sjajno ulovila i prenijela.

šanavala, agencija šanavala

Kako izgleda jedan dan u Šanavali?

Niti jedan dan nije isti, tako da nam ga je nemoguće opisati. Jedina konstanta su koordinacije, puš pauze i kave. Ponekad prođe i nekoliko dana da se ni ne vidimo u uredu – sve ovisi o dnevnim obavezama, prezentacijama, sastancima i produkcijama, a sve više i o obiteljskim obavezama.

Na kakvim ste projektima dosad radili,

možete li nam izdvojiti neke posebne, izazovne, najdraže…?

Ima ih puno. Baš puno. Neki dan smo bili na prezentaciji kod potencijalnog klijenta i zajedno pregledavali našu posljednju credentials prezentaciju. Čak smo i sami ostali iznenađeni njezinim obujmom i kvalitetom. U ovih skoro 5 godina napravili smo desetke spotova, OOH kampanja, brandinga – svega. Toliko projekata i kampanja da se nekih jedva mutno sjećamo. Nakon prezentacije ostao je samo upitnik nad glavom – kako to da smo napravili toliko kampanja, a još uvijek nismo milijunaši. Disu pare?

šanavala, agencija šanavala
Ivan Pavičić
šanavala, agencija šanavala
Nebojša Cvetković
šanavala, agencija šanavala
Ivan Tanić
šanavala, agencija šanavala
Stipe Bačić

Neki brendovi igraju na sigurno, drugi riskiraju –

kako prepoznati koji ima potencijal za nešto drugačije, a koji ostaje u zoni komfora?

Za politički korektan odgovor, najbolje je ovo pitanje postaviti AI-u. Evo što kaže:

“U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, prepoznavanje brendova koji imaju potencijal za inovacije u odnosu na one koji se drže zone komfora može biti ključno. Prvo, obratimo pažnju na strategiju brenda – oni s jasnom vizijom i ambicijom za promjenom često su skloniji eksperimentiranju. Također, brendovi koji redovno uvode nove proizvode i koriste kreativne marketinške pristupe, često pokazuju hrabrost i želju za inovacijama.”

šanavala, agencija šanavala

Kada radite na kreativnom konceptu, kako balansirate

analitiku i planiranje s kreativom?

Kreativnost se temelji na istraživanju, spontanosti i prije svega preuzimanju rizika, dok se analitičko razmišljanje oslanja na strukturu, logiku i preciznost. Kreativnost je zapravo hrabrost, a analitika je sigurnost. U ovom poslu, ali i u životu, potrebno je balansirati između analitičnosti i kreativnosti. To često zahtijeva fleksibilnost, samosvijest, a najvažnije spremnost da se prihvati nesavršenost i racionalni kompromis.

Usklađivanje kreativne i analitičke strane, osobito kada se pomiješa s perfekcionizmom, doista može biti teško, ali čak je i to ponekad izvedivo uz puno prakse.

 A što na dane kada je nema, kako se nosite s kreativnim blokadama?

Već dugo se ne stresiramo kad nemamo ideja, jer znamo da ih možda nećemo imati ni sutra. Dobro poznajemo sami sebe pa znamo da ako ne dođemo do izvodljive ideje unutar dan-dva, taj projekt nije perfect fit. No, čak i tada ne odustajemo. Tada postajemo profesionalni i okrenemo se zanatu. Takve projekte odradimo zanatski, na visokom nivou, a često se dogodi da nitko ni ne primijeti da nismo imali pravu ideju na prvu.

Kada radite s klijentom, koliko je važna priča iza njega? Može li, recimo, dobar dizajn “nadoknaditi” lošiju priču i obrnuto?

Može, sve može, iskreno – ali ne mora. Ovaj posao nije egzaktan, često nema jednog najboljeg rješenja i jako je subjektivan. Mi to shvaćamo, zato u svom radu primjenjujemo onu narodnu: advertajzing je umijeće mogućega.

šanavala, agencija šanavala

Kreativna scena u Hrvatskoj… Vaša ocjena? Tko ili što vas trenutno najviše inspirira?

Kreativna, agencijska scena u Hrvatskoj je jako dobra – ako dobro razumijemo što to zapravo znači. U Hrvatskoj postoje desetci agencija, ali u stvarnosti tu scenu danas čini najviše šest reklamnih agencija. Ako to prihvatimo, onda možemo biti zadovoljni scenom kao takvom. Što se tiče inspiracije – inspirira nas svašta. Glazba, dobra hrana, politika, Farfetch, nogomet, popusti… Svakodnevni život i naše okruženje zapravo su najveća inspiracija.

Koji biste savjet dali mladim kreativcima koji tek ulaze u ovaj svijet?

Ne postoje marketinške agencije, postoje samo reklamne agencije. Bježite od svake firme koja sebe naziva marketinškom agencijom.

šanavala, agencija šanavala
šanavala, agencija šanavala
šanavala, agencija šanavala

Postoji li projekt na koji ste najponosniji?

Najponosniji smo na projekte koji nikad nisu objavljeni. Film koji smo radili za  našeg klijenta Muzej iluzija stoji u ladici već dvije godine – nadamo se da će se jednoga dana ipak ugledati svijetlo. Ponosni smo na mnogo projekta, a većinu ih možete u miru pogledati na linku.

Osmislili ste i vlastiti merch. Kako je došlo do toga?

Naši proizvodi su nam neka vrsta oduška. Radimo ih prije svega za sebe, prijatelje i klijente – majice, torbe, balaklave, merch svih formata. Čak i Šanpanjac. To su stvari u malim serijama i količinama koje nas vesele. Stvorili smo dobar krug ljudi i vanjskih partnera koji nam pomažu proizvesti sve te stvari pa im ovim putem i zahvaljujemo.

šanavala, agencija šanavala
šanavala, agencija šanavala
šanavala, agencija šanavala
šanavala, agencija šanavala

Postoji li projekt koji biste voljeli raditi, ali još nije bilo prilike?

Tko bira, ne profitira – radimo sve.

Društvene mreže su potpuno promijenile način na koji brendovi komuniciraju.

Kako je danas graditi identitet izvan Instagrama i TikToka?

Društvene mreže promijenile su mehaniku komunikacija i još će je promijeniti. Ono što je bitno – suština reklamne industrije nije se puno promijenila u zadnjih sto godina. Smisli dobru ideju pa je kači gdje god želiš! Problem s društvenim mrežama je što omogućuju poplavu loših ideja pa ruše prosjek i standarde.

 Što je zajedničko svim projektima koji izlaze iz Šanavale?

Postoji li neki prepoznatljiv “potpis”?

Šanavala.

FOTOGRAFIJE: Lucija Drača

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5