Zanimanje virtualnog asistenta doživjelo je pravu malu revoluciju u Hrvatskoj. Od potpunog nepoznavanja pojma virtualni asistent ne tako davne 2020. godine, do cijele jedne industrije ljudi koji pružaju poslovne usluge na daljinu, koristeći svoju opremu i radeći od doma.
Virtualni asistenti u Hrvatskoj danas surađuju s domaćim poduzetnicima kojima najčešće pomažu oko zadataka iz područja administracije, operative, organizacije i marketinga. Mahom su to visokoobrazovane žene koje imaju prethodno radno iskustvo iz srodnih područja, a sada svoje usluge nude samostalno putem vlastitih obrta ili tvrtki.
100 novih virtualnih asistenata u Hrvatskoj godišnje
Točan broj virtualnih asistenata koji svoje usluge pružaju u Hrvatskoj nemoguće je odrediti jer ne postoji službeni registar virtualnih asistenata, no rezultati istraživanja pokazuju da danas u Hrvatskoj ima oko 400 aktivnih virtualnih asistenata.
Brza i laka zarada nije glavni motiv za ulazak u ovaj posao
Prosječna cijena sata usluge virtualne asistencije u Hrvatskoj porasla je s 15,26 eura 2020. godine na 20,50 eura po satu 2023. godine. Ako računamo da virtualni asistent u prosjeku naplati 3 sata dnevno jer naplaćuju isključivo efektivne, tj. produktivne sate, dolazimo do prosječnih mjesečnih (bruto) prihoda od 1.230 eura (3 sata x 20 radnih dana x 20,50 EUR).
Kada taj bruto iznos usporedimo s prosječnom mjesečnom isplaćenom neto plaćom po zaposlenome u pravnim osobama u Hrvatskoj koja je za travanj 2023. godine iznosila 1.122 eura jasno je da se većina virtualnih asistenata neće brzo i lako obogatiti baveći se samo virtualnom asistencijom. Fleksibilnost radnog vremena, samostalnost prilikom odabira klijenata i poslova te mogućnost rada od doma su za većinu virtualnih asistenata razlozi zbog kojih odabiru raditi taj posao. Usprkos činjenici da se virtualnom asistencijom neće lako obogatiti, samostalnost i fleksibilnost ih čine jako zadovoljnima.
Strah od promjena i novih načina suradnje glavna kočnica rastu
Broj domaćih poduzetnika koji su spremni krenuti u suradnju s virtualnim asistentima stagnira usprkos sve većoj informiranosti. Iako im suradnja s virtualnim asistentima može donijeti znatne uštede i pomoći u rastu i razvoju poslovanja, većina će radije i dalje podnositi svakodnevnu preopterećenost na koju su navikli nego uvesti promjene i inovacije u svoje poslovanje.
Zato virtualnim asistentima ne preostaje drugo nego i dalje educirati domaće tržište, i to ne samo u smjeru informiranja o tome da virtualni asistenti postoje, već konkretnije u smjeru pomoći malim poduzetnicima da se ohrabre i nauče delegirati svakodnevne operativne zadatke.
Više informacija o virtualnim asistentima u Hrvatskoj pronađite u detaljnom istraživanju na poveznici.
FOTOGRAFIJE: Go2human Hub