Snaga ženskog poduzetništva – Ivona vodi kultnu pizzeriu, Julijana omiljeni bistro zdrave hrane

08.03.2024. | AUTOR: After5

Život prije 5 | Ljudi u biznisu
#Wolt

Povodom Međunarodnog dana žena o biznisu, poduzetničkim izazovima, vizijama i planovima, razgovarali smo s poduzetnicama čiji restorani ruše sve rekorde poslovanja na platformi Wolt.

Pizzeria Calypso i bistro Veg iz Splita dva su potpuno različita restorana. Prvi je kultno ime u gradu pod Marjanom, otvoren još davne 1983. godine, te je s vremenom postao sinonim za domaću pizzu, ali i odlične dnevne gablece. Drugi lokal je orijentiran isključivo na zdravu i vegetarijansku prehranu te je Splićanima otvorio vrata prema jednom drugačijem konceptu prehrane koji kupi sve više simpatija.

Julijana Kovačević, vlasnica restorana Bistro Veg i Ivona Jukić, vlasnica restorana Calypso

Iako se nalaze na različitim polovima kulinarskog spektra, dijele jednu vrlo važnu poveznicu – iza oba restorana stoje žene.

Kultni restoran Calypso otvorila je prije više od 40 godina obitelj Jukić, Milan i njegova supruga Ana dva desetljeća su naporno radili, a onda su posao preuzele mlađe snage, sin Tonči i supruga Ivona, aktualna vlasnica.

Bistro Veg je malo novijeg datuma – otvorila ga je 2019. godine Julijana Kovačević, majka troje djece koja je nakon 25 godina kao suvlasnica obrta odlučila da želi ostvariti svoj san o restoranu sa zdravom prehranom.

Obje danas vode uspješne lokale koji su neizostavni dio splitske gastro karte, no svaka od njih je prošla svoj dio izazova i prepreka kako bi prometnule, odnosno zadržale ime svog restorana u vrhu. Popričali smo s njima ususret Međunarodnom danu žena i saznali kako je izgledao njihov put do uspjeha.

Neizbrisiv trag ženske ruke

Krenimo s obitelji Jukić. Kao što smo rekli, restoran Calypso otvoren je 1983. godine i u to su vrijeme postojale tek dvije pizzerie u cijelom Splitu. Prema tome, mnogi su Splićani svoju prvu pizzu u životu probali upravo na adresi Ruđera Boškovića 27. Sadašnja vlasnica Ivona kaže nam kako brojni ljudi dolaze k njima jer ih njihova pizza vraća natrag u djetinjstvo. Stoga misli da je upravo u tome i tajna njihova uspjeha, što su kroz dugi niz godina zadržali kvalitetu, isti princip rada i odnos prema gostu.

Standarde su pritom postavili prvi vlasnici, Milan i Ana, te su ih potom preuzeli njihov sin Tonči i njegova supruga Ivona. Tijekom sva četiri desetljeća rada se može osjetiti snažna prisutnost ženske ruke, što nam potvrđuje i Ivona. Njena svekrva je nedavno preminula, ali je, kaže, iza sebe ostavila neizbrisiv trag.

Svaki čovjek i žena bi mogli od nje naučiti što znači biti predan onome što voliš. Bila je izuzetno vrijedna, obavljala bi nabavu u ranim jutarnjim satima, uskočila kuharima i pizza majstorima kad god je zatrebalo. Stizala bi do svakog gosta i svakom bi se posvetila. Bila je puna empatije, pomagala je kome je god trebalo. Upravo na tome sam joj najviše zahvalna, što me naučila da je u životu važnije davati nego primati, a svoju dobrotu je prenijela na svog sina, mog muža“, priča Ivona.

Oni su restoran preuzeli spletom okolnosti i nisu ni znali da će im Calypso postati drugi dom. No, kako se kaže, ništa u životu nije slučajno, ni bez razloga, pa tako ni njihova priča. Oboje su, naime, djeca roditelja koji su zajedno radili, tako da je u njima usađena ravnopravna poslovna suradnja između žene i muža.

Nas dvoje smo partneri u svemu, kako privatno tako i poslovno. Poznajemo jedno drugo u dušu, znamo jedno drugom sve vrline i mane i na taj način funkcioniramo. U vođenju restorana najbitnije je znati raditi sve jer jedino tako možete biti upućeni u svaki segment rada. Sve ima svoja pravila i postulate, tako da nama nije problem oprati suđe, pomoći kuharima ili konobariti. U ovom poslu je puno odricanja, nemate radno vrijeme, snosite odgovornost za radnike, obitelj, kvalitetu namirnica, a krajnji cilj je da svaki gost bude zadovoljan i da se ponovno vrati jer je to jedini ključ i mjerilo uspjeha“, ističe Ivona.

Strah je zamijenila želja i ambicija

Koliko daleko može dogurati ravnopravni poslovni odnos između supružnika dobro zna i Julijana. Ona je prije otvaranja restorana čak četvrt stoljeća vodila obrt zajedno sa svojim mužem. Išlo im je dobro, imali su stabilan posao, ali je ona došla do točke kada više nije imala ni želju ni ambiciju za nastavkom poslovanja, kao da je dala svoj maksimum. Tražila je novi izazov i pronašla ga u snu koji je dugo imala. Tako je i došla ideja o otvaranju bistroa zdrave i vegetarijanske hrane.

Uslijedilo je pet godina edukacija, seminara i doškolovanja. Iako je ona odmah sutra htjela otvoriti restoran, shvatila je da prije toga postoji niz pravila i prepreka koje je prvo morala svladati.

Stvari se ne odvijaju onda kad mi to želimo nego kad dođe pravo vrijeme za to. Ma koliko nama to u nekom trenutku bilo neprihvatljivo, zaista je tako. U mom slučaju, restoran je došao tek nakon tisuću prepreka, od otvaranja firme, pronalaska prostora, ishođenja dozvola pa do obaveza u obitelji. Sad kad se osvrnem iza sebe, čini se nemoguće, ali sam uspjela“, navodi Julijana.

Dan prije otvorenja bistroa Veg, kaže, u njoj nije bilo mjesta za strah, već samo želja i ambicija. Ispočetka je radila duple smjene, noću sistematizirala dnevne zadatke, nabave i račune. Prva je dolazila, zadnja odlazila, no, nakon tri godine rada, njen trud se isplatio. Tada je, naime, otvorila bistro BARAKOKULA plant based u srcu Dioklecijanove palače. Kako kaže, sada uživa u svakom danu i okusu koji stvara zajedno sa svojim zaposlenicima koji su joj sad već postali dio obitelji.

Dostavne službe – ključni faktor transformacije poslovanja

Na tom putu koji je trajao pet godina se, govori, samo ugostiteljstvo poprilično promijenilo. Ponajviše zbog pandemije virusa COVID-19 koja je tražila brzu prilagodbu na novi način poslovanja, a Julijana ističe da je ključni faktor transformacije odigrala dostavna služba.

Od početka surađujemo s Woltom, imamo odlične rezultate i njihovu podršku u svakom trenutku. Danas osim izvrsne ponude koju objekt mora imati, rekla bi od izuzetne važnosti je marketing i održavanje društvenih mreža na koje se prebacila komunikacija s kupcima. Sve su to izazovi koji se, uz pravi tim i pravilnu sistematizaciju poslovanja, odrađuju s guštom“, pojašnjava Julijana.

Wolt Hrvatska je i partner restorana Calypso, a osim što služi kao platforma za dostavu hrane i proizvoda, također pomaže restoranima u održavanju konkurentnosti na tržištu. Naime, Wolt u svom poslovanju promiče rodnu ravnopravnost među svim svojim dionicima na platformi, nevažno radi li se o korisnicima, partner dostavljačima ili vlasnicima restorana i trgovina.

U našoj misiji da stvaramo bolji svijet kroz inovativne usluge, duboko smo posvećeni osiguravanju jednakih prilika, poštovanju različitosti i uklanjanju svih oblika diskriminacije, uključujući i onu temeljenu na rodu. Wolt se ponosi svojom posvećenošću rodnoj ravnopravnosti, a mi smo spremni nastaviti djelovati kao agenti pozitivnih promjena u našem društvu. Veliko hvala svim našim partnericama – dostavljačicama, poduzetnicama, menadžericama restorana, voditeljicama prodaje… svim ženama koje rade s nama i svakodnevno stvaraju fantastične priče, te naravno našim korisnicama koje razbijaju predrasude onih koji pogrešno vjeruju kako ženama nije mjesto u businessu, na vodećim pozicijama“, poručio je Marin Šušnjar, generalni direktor Wolt Hrvatska.

FOTOGRAFIJE: Privatna arhiva

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5