Kada “ne voliš” piti vodu, zaboravljaš na nju i čini ti se da bez nje možeš cijeli dan, jako je teško razviti rutinu redovite hidracije koje ćeš se držati na dulje staze. Isprobala sam svašta, uključujući podsjetnike na mobitelu koji me u vremenskim intervalima podsjećaju na to da popijem vodu ili aplikacije koje me opominju da nisam popila dovoljno čaša vode u danu, no jedina stvar koja je doista upalila zapravo je vrlo banalna: bočica za vodu nadohvat ruke.
Još uvijek se volim prisjetiti jedne kolegice koja je na radnom mjestu sjedila do mene i, u svojoj vrlo discipliniranoj i organiziranoj maniri, uvijek je kraj sebe imala bočicu za vodu. Ta bočica od cca pola litre bi se za radnog vremena punila barem dva do tri puta, i to onda kada je kolegici bilo najzgodnije: trenutak dolaska na posao i kuhanja prve kave, odlazak na wc, gablec… Kraj nje sam, dakle, sjedila ja, koja nikad zapravo nisam ni osjećala potrebu za vodom kroz dan, no svjesna važnosti redovite hidracije za organizam, tjerala sam se na razne načine – nekad uspješno, a nekad posve neuspješno. Dinamika odnosa nas dvije bila je odlična: osim što smo sjajno surađivale na poslu koji smo radile, ona je bila još jedan moj alarm u glavi i podsjetnik za piti vodu.
S vremenom sam zaključila da mi jedino ta bočica ima smisla, jer osim što je u vidnom polju kraj kompjutera i doista me potiče da za njom posežem i ispijam vodu, također je mogu nositi baš svuda sa sobom. Nađe se sa mnom u autu gdje imam fiksno mjesto za nju, nosim je u torbi na dane kada znam da sam cijeli dan po gradu na sastancima, tu dozu od pola litre obavezno unaprijed pripremam i za sat vremena dug trening, a također je spremam u ruksak kada je u pitanju šetnja na Sljeme, skijanje ili neko općenito putovanje autom.
Za mene, koja sam teški kampanjac, ova metoda prilično dobro funkcionira, pa ako se prepoznajete u mom slučaju ili s konzumacijom vode nemate problema, ali želite cool bočicu koja će biti uz vas u svim trenucima užurbane svakodnevice, u nastavku sam izdvojila nekoliko modela za koje često čujem pohvale – neke od njih posjedujem i sama i mogu preporučiti.
EQUA
EQUA svoje boce za vodu reklamira kao savjesni odabir. Njihovim korištenjem poziva na smanjenje upotrebe jednokratne plastike, na podršku lokalnim brendovima i održivoj, etičkoj proizvodnji te na odabir dugotrajnih boca za višestruku uporabu. Podatak s web stranice brenda kaže da jedna EQUA boca godišnje može zamijeniti do čak 217 plastičnih boca za jednokratnu uporabu. Ovaj nam je brend, čini mi se, nekako najdostupniji i najzastupljeniji na tržištu, a ja sam iz njegove ponude izdvojila Pistachio model, čija je cijena 23 EUR, a zapremnina 750 mililitara. Boca je napravljena od najkvalitetnijeg borosilikatnog stakla i istovremeno služi kao podsjetnik za hidraciju i modni dodatak.
Materia
Ova lagana boca za vodu, izrađena od Tritana™, dolazi s potpisom domaćeg well-being brenda Materia, koji po meni prodaje najbolju matchu na našem tržištu. Dizajnirana je da ju možete ponjeti svuda sa sobom, bilo u teretanu, ured ili na plažu. S kapacitetom od 750 ml tekućine, bit će moderan, ali funkcionalan podsjetnik da se hidrirate, a dobro je spomenuti i to da je materijal Tritan otporan na mrlje, što znači da se okus prethodnih pića neće zadržati. Ovaj inovativni materijal pruža održivost bez žrtvovanja kvalitete i 100% je bez BPA.
Chilly’s
Chilly’s je još jedan brend koji je itekako zastupljen na našem tržištu: osim kroz web shop za Hrvatsku, njegove bočice imamo priliku kupovati u mnogim manjim concept storeovima po Zagrebu i Hrvatskoj. Misija brenda je akcelerirati usvajanje i svakodnevno korištenje proizvoda za ponovnu uporabu, a nastoje to postići stvaranjem proizvoda za aktivan i urban stil života, sa savršenom ravnotežom između stila i performansi. Chilly’s su 2010. godine osnovali James Butterfield i Tim Bouscarle, pružajući mogućnost svojim kupcima da uvijek imaju hladnu vodu dok su u pokretu, a da ne moraju kupovati jednokratne plastične boce za vodu. Bočica s printom koju vidite nastala je suradnjom s ikoničnim britanskim brendom Liberty, ima zapremninu od 500 mililitara i vakuumsku izolaciju s dvojnom stijenkom, što pojednostavljeno znači da čuva tekućinu hladnom čak 24 sata.
LARQ
Priču nastavljam s najskupljom bočicom (109 EUR) i moram priznati da sam se i sama zapitala u čemu je fora. LARQ je brend boca za vodu koje se same čiste, a čiste i vodu koju pijemo iz njih. LARQ je započeo s jednostavnom vizijom u kojoj se inovativna tehnologija može kombinirati s inspirativnim dizajnom kako bi se pomoglo ljudima da lako i održivo pristupe netaknutoj pitkoj vodi. Zahvaljujući svojoj inovaciji, brend je dosad dobio vrijedne investicije, višestruko je nagrađivan i, imam priliku čitati, prilično je popularan izbor u Hollywoodu. LARQ Bottle PureVis™ je prva svjetska samočisteća boca za vodu i ujedno predstavlja sustav za pročišćavanje vode. Koristi tehnologiju PureVis za uklanjanje do 99%* biokontaminanata (kao što je E. coli) iz naše vode i boce, a vodu pritom zadržava hladnom 24 sata.
Lund London
I za kraj, meni osobno najzabavnija boca dizajnom, a potpisuje ju brend Lund London. On prema vlastitom priznanju nije započeo svoje putovanje kao robna marka usmjerena na okoliš, ali kako je u timu rasla svijest o utjecaju bačene plastike na planet, odlučili su upotrijebiti svoje dizajnerske vještine kako bi stvorili dopadljive, ponovno upotrebljive i prihvatljive proizvode koje će kupci voljeti koristiti svakog dana. Započeli su ovo putovanje 2019. sa svojom legendarnom Skittle bocom u obliku čunja, koja je promišljeno dizajnirana, izdržljiva i višekratna alternativa plastičnim bocama. Izrađena je od nehrđajućeg čelika (dakle ne sadrži BPA, PVC i ftalate), zapremnine je 500 mililitara i meni fora podatak: u nju stanu i klasične kocke leda.
FOTOGRAFIJE: LARQ, Lund London, Chilly’s, EQUA, Materia