Prije kojeg tjedna, čitala sam reportažu jedne modne urednice u Velikoj Britaniji koja je svojoj publici nastojala približiti možda i ne toliko poznate brendove na koje vrijedi obratiti pozornost. Među njima se našao i ukrajinski Coosh, čiji me vizual iz kolekcije privukao u dovoljnoj mjeri da odem pogledati web shop brenda. Dojam je bilo ugodno iznenađenje. Iako je autorica Coosh usporedila sa Zarom, ja bih još u miks dodala i obožavani The Frankie Shop. Brend koji me podsjetio na estetiku i modele ova dva brenda dostavlja i u Hrvatsku, a cijene su isto tu negdje; mrvicu iznad Zare i solidno ispod The Frankie Shopa.
Coosh


Coosh je kao brend specijaliziran za odjeću, obuću i modne dodatke osnovan 2017. godine. Pokrenuli su ga influencerica Alina Frendiy i njezin partner Petro Zastavnyi. Odmah od početka cilj je bio kreirati svakodnevne bazične komade za žene. Coosh je počeo kao mali showroom, da bi se s vremenom razvio u prepoznatljivu modnu marku koja svoje proizvodne pogone ima u Kijevu, Ternopilu, Lavovu i Odesi.
Alina za svoj brend brend kaže da se ističe skandinavskim minimalističkim stilom s naglašenim detaljima. Coosh za nju predstavlja integritet i zrelost jer na tržište plasira odjeću za one koji cijene bezvremenost, kvalitetu i autentičnost. Unutar Coosha postoji i premium linija pod nazivom Coosh Select. Ova se linija ističe svojim arhitektonskim i predimenzioniranim dizajnom, posebnim karakterom i filozofijom koja u potpunosti utjelovljuje viziju i stil Aline Frendiy.
Galerija
Zahvaljujući vlastitom procesu proizvodnje, Coosh jamči najvišu kvalitetu za svaki predmet. Ipak, kao što možemo zamisliti, u svojoj recentnoj povijesti brend je kao i većina drugih bio obilježen zbiljom rata u Ukrajini. Priča doduše ima čak i pozitivnu notu. Nakon što su veliki igrači kao što su Zara i H&M u 2022. godini napustili tržište, potražnja za ukrajinskim markama je porasla.
Zajedno s tim rastom došlo je do povećane konkurencije, što je dovelo do situacije u kojoj su svi igrači počeli izgledati isto. Svi su koristili iste modele, pristupe fotografiranju, sheme boja, kutove itd. Glavni izazov projekta bio je razumjeti kako se Coosh može istaknuti u odnosu na druge i kako prikazati tu različitost kroz sve komunikacijske kanale. Uz pomoć agencije Okay Monday, započeli su s intervjuima i anketama kako bi doprijeli do svoje publike i doznali što oni točno žele.
Galerija
U sklopu projekta, 2023. godine razvili su i kreativnu kampanju za podizanje svijesti o mentalnom zdravlju Ukrajinaca. Upravo ovu godinu vide kao prekretnicu za svoj brend jer su u poslovanje uveli društvenu misiju. Velika kampanja MENTAL SUPPORT SWEATER, nastala u suradnji s platformom Mindly, imala je za cilj promovirati brigu o sebi i mentalnu dobrobit. S vremenom je Coosh osnovao COOSH CLUB, zajednicu istomišljenika okupljenih estetikom, ali i vrijednostima brenda.
Jedna od najupečatljivijih inicijativa brenda bila je postavljanje fotokabine u srcu Kijeva za Valentinovo. Tisuće ljudi posjetilo je lokaciju kako bi snimili fotografije sa svojim voljenima, stvarajući drage uspomene.
Coosh nastavlja postavljati visoke standarde i pomicati granice inovativnim partnerstvima, a na kraju dana tu je i ova jako kvalitetna modna priča koju podržati možemo i mi iz Hrvatske. Brend, naime, dostavlja i kod nas. Poštarina je visoka (iznosi 33 eura) pa je dobra ideja udružiti se s još nekime u online shopping i podijeliti trošak.
Galerija
FOTOGRAFIJE: Coosh