Pomno odabrane preporuke za sigurnije sunčanje
SAZNAJTE VIŠE

U moru jeftine i brze mode, postoje ljetni komadi koji će trajati generacijama

29.06.2025. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče
#dizajnerski komadi

U jednoj potrazi za ljetnim haljinama, naišla sam na američki brend DÔEN koji me odmah kupio modelima, ali i estetikom generalno. Krenula sam više istraživati, a onda naišla i na modnu priču koja me zaintrigirala. Iza brenda stoje sestre Margaret i Katherine Kleveland, zajedno s kolektivom žena iz kreativnog i poslovnog sektora. Od samih početaka, brend djeluje kao kolektivno vlasništvo u kojem svaka članica ima udio, a DÔEN se odlikuje jedinstvenim poslovnim modelom u kojem su ženske vrijednosti, suradnja i međusobna podrška u središtu djelovanja. Osnovale su ga iz potrebe da se stvori pristupačna, iskrena i estetski privlačna modna priča koja istinski komunicira sa ženama; ne samo kroz proizvode, već i kroz zajedničke vrijednosti.

DÔEN
DÔEN

Kalifornijski brend DÔEN

DÔEN estetski identitet crpi iz kalifornijskih krajolika prošlog stoljeća: maslinika, voćnjaka i nijansi oceana koje su obilježile djetinjstvo osnivačica. Kolekcije slave ženstvenost u svim njezinim oblicima, i to kroz odjeću koja je nježna, prozračna, ali i kvalitetna, izrađena s namjerom da se nosi dugo, čak i prenosi generacijama. Od samog početka odbacuju klasičan maloprodajni model i razvijaju izravnu vezu s kupcima putem digitalnih kanala. Njihova online prisutnost pažljivo je osmišljena kako bi ponudila emocionalno iskustvo, slično istraživanju rukotvorina na živopisnim tržnicama. Osim modnog izričaja, brend njeguje kulturu zajedništva i dijeljenja – u timu, s klijentima i kroz suradnju s dobavljačima.

U skladu s tom filozofijom, 2020. godine u kolektiv vlasnika brenda ušli su i dugogodišnji dobavljači i vlasnici jedne od najprogresivnijih tvornica s kojima surađuju. Ova odluka predstavlja pomak prema pravednijoj raspodjeli rizika i dobiti unutar modne industrije te dodatno potvrđuje predanost partnerstvima koja vrednuju ljude i zanat, a ne isključivo profit. Pristup je feministički, utemeljen na uključivosti, pravima radnika, socijalnoj jednakosti, ali i brizi za okoliš. Tako je brend posebno usmjeren na suradnje s tvornicama u kojima su žene na vodećim i vlasničkim pozicijama. Njihova misija uključuje i aktivno zagovaranje zdravstvene zaštite, obrazovanja i reproduktivnih prava žena, kako u vlastitoj zajednici, tako i u zemljama u kojima se proizvode DÔEN kolekcije.

DÔEN
DÔEN kolektiv

Iz brenda kažu kako postoje da bi slavili povezanost među ženama, prijateljicama, suradnicama i onima koje biraju živjeti u DÔEN komadima. Svaka je kolekcija osmišljena da bi naglasila ljepotu i najjednostavnijih i najintenzivnijih životnih trenutaka te ponudila dugotrajnu modnu alternativu. Što se tiče asortimana, kroz svoje kolekcije DÔEN njeguje bezvremensku, suptilnu i romantičnu estetiku. Ponudom dominiraju haljine, bluze, topovi i pletivo, a svaki komad spoj je nostalgičnog duha kalifornijskog krajolika s modernim pristupom usmjerenim prema kvaliteti i održivosti. Siluete su opuštene, materijali prirodni, a svaki je komad dizajniran tako da traje, kako u smislu izrade, tako i stilski.

Heirloom kolekcija

Kao što sam spomenula nekoliko puta, DÔEN crpi inspiraciju iz nostalgije: od čipkastih posteljina pronađenih na pariškim buvljacima do lepršavih, bogato vezenih haljina iz boemskih ’70-ih. U tom duhu nastala je i posebna Heirloom linija, kolekcija izuzetno pažljivo izrađenih komada koji su zamišljeni kao nasljedni predmeti. Zbog zahtjevnih tehnika izrade i ograničenih količina, svaki komad nosi posebnu oznaku Heirloom te je osmišljen da traje generacijama. To su odjevni predmeti koji pričaju priče, poput ručno šivanih pokrivača od ostataka tkanine ili obiteljskog nakita koji se prenosi s generacije na generaciju.

Katherine Kleveland je izjavila:

DÔEN Heirloom kolekcija osmišljena je, razvijena i proizvedena s namjerom da svaki komad postane dragocjena uspomena. Ovi modeli odražavaju dodatnu pažnju u svakom detalju – prekrasnu ručnu izradu, vrhunske materijale i dizajn koji će odoljeti vremenu.
DÔEN
DÔEN
DÔEN

Hand me DÔEN

Brend je pokrenuo i program Hand Me Dôen, platformu za razmjenu i kupnju već nošenih DÔEN komada. Cilj je produljiti vijek odjeće, potaknuti kružni način razmišljanja i omogućiti zajednici emocionalnu i financijsku vrijednost kroz ponovno korištenje odjevnih predmeta. Korisnici mogu predati nošene komade u izvrsnom stanju putem online prijave. Nakon provjere autentičnosti i očuvanosti, artikli se preprodaju, a korisnik dobiva darovnu karticu u vrijednosti 50% od buduće prodajne cijene.

DÔEN navodi kako ne prihvaća artikle s vidljivim oštećenjima ni kategorije poput dječje odjeće, donjeg rublja, kupaćih kostima i obuće. Nadalje, u slučaju da komad ne zadovolji kriterije, neće biti prodan niti odbačen; brend se obvezuje na odgovornu preradu unutar SAD-a, bez izvoza, spaljivanja ili slanja na odlagališta, u skladu s filozofijom održivosti. Program Hand Me Dôen nije samo praksa reciklaže, već nastavak misije brenda: stvarati odjeću koja ima smisao, trajnost i emocionalnu vrijednost.

DÔEN

DÔEN dostava u Hrvatsku

Sve narudžbe iz skladišta u Los Angelesu trude se obraditi i poslati u roku od 1 do 3 radna dana od primitka (ne računajući vikende i praznike). Tijekom razdoblja sezonskih sniženja i lansiranja novih kolekcija, obrada može potrajati dodatnih 12 radnih dana. Za međunarodne narudžbe koriste e-commerce platformu i međunarodne narudžbe šalju putem DHL Expressa. Svi DÔEN artikli naručeni putem njihove međunarodne platforme dolaze s uključenim carinskim pristojbama i porezima, što znači da nema dodatnih troškova pri preuzimanju paketa, kažu iz brenda. Uz to, svi paketi šalju se besplatnom ekspresnom dostavom.

DÔEN
DÔEN

FOTOGRAFIJE: DÔEN

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5