Drop Co. torbe F, Ivoje Stepić, Drop Company, torbe, ruksak

Svaki put kada vidimo ove torbe uživo, oduševimo se dizajnom i kvalitetom

01.11.2023. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče | Ljudi u biznisu | Život prije 5
#hrvatski dizajneri | #hrvatski proizvodi

Uvijek volimo skrenuti pozornost na kvalitetan i jedinstven rad, pogotovo kada nosi hrvatski potpis pa smo znali i da želimo napraviti priču s Ivojem Stepićem koji stoji iza brenda Drop Co. Izrađuje torbe, ruksake i ostale modne dodatke, a nakon dugogodišnjeg rada izvan struke, napokon je odlučio baviti se stvarima koje voli i koje mu dozvoljavaju kreativno izražavanje. Danas tržištu nudi sjajne modele; one koji ne poznaju prolaznost trendova, naglasak stavljaju na ručni rad i nosivi su svaki dan.

Drop Co. torbe, ruksaci i modni dodaci

Rad s rukama Ivoju je uvijek bio bitan, od likovnih grupa i obrade drveta u osnovnoj školi pa do srednje tekstilne, gdje je završio krojački smjer. Drop Co. opisuje kao minimalistički brend torbi i modnih dodataka kojim se ujedno i ističe vrijednost ručnog rada.

“Interes za izradom modnih dodataka pojavio se prije osam godina kada sam odlučio napraviti prvi ruksak jer nigdje nisam mogao pronaći onakav kakav bi mi odgovarao. Naravno, taj je ruksak izgledao užasno pa sam odlučio napraviti još jedan “bolji”, pa još jedan… I tako je nastala moja opsesija koja još uvijek traje”, prisjeća se Ivoje početaka. Tada mu je Drop Co. bio više hobi uz posao. No, nakon nekog vremena svoje je radove počeo objavljivati na Instagramu i tako je sve polagano krenuo. Zadnje dvije godine bavi se full time izradom torbi i modnih dodataka.

Ivoje Stepić

Ivoje mi priča kako ne radi klasične kolekcije, već za cilj ima napraviti jednu kolekciju proizvoda. Želi stalno raditi na isprobavanju novih tehnika i unaprjeđivanju postojećih proizvoda, poput E24 torbe čiji je prvi uzorak napravio prije godinu i pol, a tek prije mjesec dana izbacio završnu verziju torbe.

“Proces izrade jedne torbe s vremenom se dosta mijenjao. Prije sam ručno crtao na milimetarskom papiru, dok danas sve krojeve radim u Ilustratoru. Nakon što ugrubo napravim kroj, isprintam ga i prvi sample torbe napravim od kartona kako bih mogao uštimati proporcije, ako je potrebno. Kada sam zadovoljan kartonskim uzorkom, drugi sample napravim od neke jeftinije kože kako bih vidio kakav je feeling torbe, funkcionalnost itd.”, pojasnio nam je Ivoje.

model E24

Ta bi faza, kaže nam, znala trajati i po mjesec dana jer bi gledao sample i preispitivao se ima li smisla što je napravio, treba li torba biti pet milimetara viša ili niža…

Dosta sam kritičan prema samome sebi i uvijek mislim da to što radim nije dovoljno dobro. Mislim da te takav stav može natjerati da odustaneš ili pogurati da se uvijek trudiš usavršiti zanat.

Nakon što uštima torbu na zadovoljavajuću razinu, na red dolazi finalni sample kojeg fotografira, objavi na Instagramu i čeka feedback. Kada ima završni kroj, za izradu jedne torbe potreban mu je približno jedan dan, dok veći komadi zahtijevaju i do tri dana.

Izbor materijala po najvišim standardima

Pri nabavi materijala za Drop Co. pazi da su sve sirovine proizvedene isključivo u Europskoj uniji. Najviše naručuje iz Italije i Francuske, a u zadnje vrijeme iz Nizozemske i Danske. Pojašnjava nam svoju odluku:

“Zakoni proizvodnje, zaštite okoliša i radnika najstroži su u Europi. Da, sirovine jesu skuplje, ali dobijem kožu s certifikatom za koju znam da je otpad iz mesne industrije, da radnici imaju humane uvjete, da su pošteno plaćeni za svoj rad i da sama tvornica ima cirkularni sistem pročišćavanja vode te ponovnog korištenja te iste vode. Time se maksimalno pazi na utjecaj na okoliš i potrošnju resursa.”

A kako izgleda rad s kožom? Ivoje kaže kako je prilično zahtjevno jer koža ne oprašta.

“Ako krivo zašiješ rupe, one ostaju i ne možeš ispraviti grešku, dok kada pogriješiš s tkaninom, isparaš i ponovno zašiješ. Rekao bih da je rad s kožom više kao obrada drveta. Oboje su prirodne sirovine, moraš nad njima dominirati da bi ih obradio, a istovremeno biti pažljiv”, priča nam osnivač brenda Drop Co.

Smatram da su identitet, funkcionalnost, kvaliteta i estetika primarni za bilo koji oblik dizajna jer jedno bez drugoga ne ide.

Publika koju je Drop Co. okupio oko sebe većinom je ženska, no pošto je raspon proizvoda od urbanih, vodootpornih rolltop ruksaka pa do finijih ženskih torbi, društvo obožavatelja je stvarno raznoliko. Ivoje je trenutno u završnoj fazi izrade dva nova modela novčanika koji izlaze za mjesec dana. Što bi izdvojio kao svoj omiljeni Drop Co. komad?

“Svi komadi su mi jednako dragi. U zadnje sam vrijeme nešto više fokusiran na izradu ženskih torbi tako da su mi mini crossbody i E24 bag trenutni favoriti”, zaključio je Ivoje Stepić.

Njegove torbe pronaći možete u webshopu ili mu se obratiti putem Instagrama.

FOTOGRAFIJE: Privatno vlasništvo

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5