Krajem prošle godine boravila sam u Španjolskoj i, u tjedan dana obilaska Andaluzije, jedan mi je detalj posebno zapeo za oko. Na ulicama sam primijetila da žene nose specifične Mary-Jane balerinke, koje su me podsjetile na Furlane Slippers, ikonične venecijanske papuče koje su proslavili gondolijeri, a zatim ih prigrlila i modna zajednica. Drugačije, a klasične; udobne, a stylish. Ubrzo sam saznala da se radi o modelima brenda Flabelus, španjolskog proizvođača obuće koji posljednjih godina tiho, ali stabilno gradi reputaciju na međunarodnoj sceni.
Priča o brendu Flabelus
Flabelus je osnovan 2020. godine u Madridu, a iza brenda stoji Beatriz de los Mozos. Ideja je bila jednostavna: reinterpretirati klasične venecijanske papuče furlane kroz prizmu španjolske estetike i tradicionalne izrade espadrila. Rezultat su balerinke koje izgledaju luksuzno, ali su izrađene od održivih materijala i prilagođene svakodnevnom nošenju. Posebno su prepoznatljive po baršunastom gornjištu, ručno šivanom rubu i đonu od reciklirane gume. Pažnju privlače i izborom drugih materijala koji se koriste u proizvodnji, uzoraka i detalja pa svaka nova kolekcija donosi uzbudljive modele koji stalno iznova udahnjuju novi život cijeloj priči.
Brend nije postao poznat zahvaljujući velikim marketinškim kampanjama, već organskim putem. Među prvima koje su ih nosile bile su Tatiana Santo Domingo, Beatrice Borromeo i Alexandra od Hannovera, članice europskog plemstva poznate po nenametljivom, ali profinjenom stilu. U Tatianinom slučaju, balerinke su se savršeno uklopile u njezin prepoznatljiv boho-luksuzni stil i filozofiju održive mode, koju promovira i kroz vlastiti brend Muzungu Sisters.


Najpoznatiji model brenda svakako su Mary Jane balerinke, koje dolaze u raznim varijacijama: s baršunastim ili lanenim gornjištem, kontrastnim rubovima, decentnim remenčićem i lagano povišenim potplatom. I dok ih je lako svrstati u kategoriju klasične ravne obuće, u praksi su sve samo ne obične. Naime, osim prepoznatljivog izgleda, žene ih hvale i zbog udobnosti. Potplat izrađen od recikliranih guma bicikala ne samo da je ekološki prihvatljiv, već omogućuje stabilnost i amortizaciju na razini tenisica. Mnogi ih nose po cijeli dan, bez potrebe za rezervnom obućom.

Jedna od najtraženijih boja je duboka bordo nijansa modela Lucrecia, koju su obožavale modne urednice iz europskih magazina, a nosila ju je i Billie Eilish u jednoj od svojih Instagram objava. Iako brend ne koristi plaćene ambasadore, brojne javne osobe ih same biraju, što dodatno potvrđuje njihovu reputaciju proizvoda koji se prodaje karakterom, a ne kampanjama.
U 2024. godini Flabelus je utrostručio svoj prihod, dosegnuvši gotovo 16 milijuna eura, a kako bi podržali rast, odlučili su otvoriti vlastitu proizvodnju. Nova tvornica u Elcheu, španjolskoj prijestolnici obućarske industrije, omogućuje im godišnju proizvodnju od 600.000 pari obuće, uz strogu kontrolu kvalitete i razvoj dodatnih kolekcija.


Flabelus balerinke nose se u više od 50 zemalja, prisutne su u stotinama multibrend trgovina, a sve češće i u vlastitim prodajnim prostorima na najpoželjnijim modnim adresama, od madridske ulice Calle Serrano do njujorškog SoHoa gdje otvaraju ovog ljeta. Posluju i u Southamptonu, kao i u više gradova u Meksiku; Mexico Cityju, Guadalajari, Puebli… Cilj je do kraja godine imati više od 20 vlastitih trgovina, i to ne bilo gdje: Flabelus pažljivo bira lokacije s jakim kulturnim kapitalom i internacionalnom klijentelom. U Europi već posluju u Lisabonu, Londonu, Milanu i Parizu, gdje su otvorili dvije trgovine, jednu na ulici Bonaparte, a drugu tijekom Pariškog tjedna mode, u Marché Saint-Honoréu.

Iako su balerinke i dalje u središtu ponude, brend se ne zaustavlja samo na obući. U portfelj dodaju i odjeću, modne dodatke i proizvode za dom, uvijek s naglaskom na kvalitetu izrade, dugotrajnost i održivost. Online prodaja i dalje čini značajan dio prihoda, ali je fokus sve više na jačanju vlastitih prodajnih kanala i direktnog odnosa s kupcima.
Za razliku od mnogih brendova koji rast doživljavaju kao priliku za masovno širenje, Flabelus bira selektivnost. Sve je podređeno imidžu jer žele ostati brend koji se bira srcem i stilom, a ne zato što je „u trendu“.
Cijene modela inače se kreću od 100 EUR za one bazične do 255 EUR za posebnije stilove i dobra je vijest da brend upravo ima ljetno sniženje u sklopu kojeg možete ostvariti do 50% popusta. Dostavljaju i u Hrvatsku i ističu da je poštarina besplatna za sve narudžbe.
FOTOGRAFIJE: Flabelus