Kvalitetna košulja: Brendovi specijalizirani za izradu tog ultimativnog predmeta

12.11.2025. | AUTOR: Iva Marušić

Modne i beauty priče | Modne priče

Ako postoji odjevni predmet koji je jednako simbol klasične elegancije koliko i suvremenog minimalizma, to je košulja. Malo što u povijesti mode ima toliku moć jednostavnosti. Iako se njezini korijeni protežu stoljećima – prvotno dio muškog donjeg rublja, a danas središnji element gotovo svake garderobe – moderna košulja kakvu poznajemo zapravo je rođena krajem 19. stoljeća. U New Yorku ju je 1896. godine popularizirao brend Brooks Brothers, lansiranjem prve košulje s gumbima na ovratniku (button down shirt), inspirirane britanskim polo igračima. Ujedno, bio je to trenutak kad je košulja postala samostalni modni komad, nosiva, praktična i elegantna istovremeno.

Od tada do danas, košulja je ostala jedan od najsvestranijih komada u odijevanju. Malo koji odjevni predmet može tako lako prijeći iz poslovnog u ležeran kontekst: bijela košulja od popelina nošena uz odijelo uvijek djeluje profinjeno, dok ista ta košulja, uz nekoliko raskopčanih gumba, kombinirana uz traperice zrači samopouzdanjem i nenametljivim šarmom. Nosimo je u uredu, na večernjim svečanostima, na putovanju, pa čak i preko kupaćeg kostima. Upravo ta svestranost čini je neizostavnom – svojevrsnim temeljem osobnog stila, bez obzira na sezonu.

Košulja
FOTO: @charvet_official

Imati kvalitetnu košulju u ormaru znači imati komad koji čini osnovu garderobe. Kroj mora biti promišljen, tkanina kvalitetna, a izrada precizna. Doista, dobra košulja ne traži dodatne detalje da bi djelovala luksuzno. To je jedan od onih odjevnih predmeta koji s godinama postaju još bolji, omekšaju i poprime oblik tijela.

No u vremenu masovne proizvodnje, svega nekoliko kuća i dalje njeguje tradiciju ručne izrade te pažljivo razvijene tehnike šivanja. Stoga smo izdvojili nekoliko brendova – u Amsterdamu, Parizu, Napulju, Londonu, Hong Kongu i Rimu – koji danas definiraju što to zapravo je dobra košulja

100 Hands (Amsterdam)

U samom srcu Amsterdama, brend 100 Hands osnovali su supružnici, Akshat i Varvar Jain. Ime njihovog brenda nije tek metafora, jer svaka košulja prolazi kroz više od trideset pari ruku, gotovo stotinu, prije nego što je dovršena. Svaki šav, gumb i porub izrađuju majstori u njihovoj obiteljskoj radionici u Indiji, u kojoj se tradicija susreće s preciznosti suvremenog krojenja. Izrada jedne košulje može trajati i do 35 sati, a ručni detalji odaju rijetku predanost kvaliteti. Njihove košulje jednako su cijenjene među poznavateljima krojačkih vještina, kao i ljubiteljima klasičnih odjevnih komada, jer 100 Hands dokazuje da se pravi luksuz uvijek prepoznaje čak i onda kad je diskretan.

Košulja
FOTO: @100hands
Košulja
FOTO: @100hands

Charvet (Pariz)

Malo se imena može svrstati uz pojam kvalitetna košulja kao Charvet. Osnovan 1838. godine, ovaj pariški institut na adresi Place Vendôme 28 definira što znači prava majstorija u izradi košulja: pedantnost, diskrecija i svevremenska elegancija. Klijenti, od kraljeva do književnika, u ovaj dućan ne dolaze samo po košulju, već po čitav ritual izrade jedne košulje. Ući u Charvet znači zakoračiti u hram tihe profinjenosti, mjesto na kojem se nalaze tisuće različitih tkanina od kojih će nastati unikatni komadi. Košulje se kroje prema držanju i proporcijama nositelja te se šivaju ručno u radionicama koje se nisu promijenile desetljećima. Ovratnici su oblikovani poput skulptura, šavovi su gotovo nevidljivi, a pamuk često tkan isključivo za ovu kuću. Ono što možda i najviše imponira jest izbor bijele — u njihovoj pariškom dućanu možete odabrati između čak 400 različitih tkanina u bijeloj nijansi, kako biste kući odnijeli doista ekskluzivan primjerak.

Ono što je posljednjih tjedana osnažilo popularnost ovog kultnog pariškog brenda, zasigurno je činjenica da je Matthieu Blazy, novi kreativni direktor kuće Chanel, u svom debiju odlučio surađivati upravo s brendom Charvet. Zajedno su surađivali na tri ključne košulje koje su otvorile kolekciju proljeće/ljeto 2026. godine. Radi se o košuljama predimenzioniranog modela inspiriranog muškom večernjom odjećom, izrađenima prema Charvetovim uzorcima i tehnikama, s oznakom “Chanel – tissu et technique Charvet”.

View this post on Instagram

A post shared by Charvet (@charvet_official)

Bourrienne Paris (Pariz)

Bourrienne je brend koji je osnovao Charles Beigbeder i specijalizira se isključivo za bijele košulje. Njihovi modeli kombiniraju tradicionalne krojeve s modernim pristupom, od visokih ovratnika do precizno izrađenih manžeta. Svaka košulja krojena je s posebnom pažnjom na proporcije i detalje, od tkanine do završne obrade, kako bi bila funkcionalna i udobna, a istovremeno odražavala profinjen stil. Atelje brenda, smješten u neoklasičnoj zgradi na Place des Victoires, njeguje rad po mjeri i malu proizvodnju, a raznolik odabir tkanina osigurava savršeno usklađivanje boje i teksture. Uistinu, radi se o brendu koji je primjer francuskog zanatskog luksuza koji kombinira dosljednu kvalitetu s nenametljivom elegancijom.

Budd (London)

Budd Shirtmakers, smješten u arkadama Piccadillyja, odijeva londonske džentlmene još od 1910. godine. Radionica i danas funkcionira prema principima ručne izrade, od preciznog krojenja do savršeno oblikovanih ovratnika. Budd je sinonim za dosljednost i postojanost zanata, bez oslanjanja na prolazne trendove. Košulje se izrađuju u engleskom gradu Andover od najboljih engleskih i švicarskih pamuka, a krojevi zadržavaju strogu jednostavnost koja karakterizira britansku eleganciju. Unatoč tome što je ukorijenjen u tradiciji, brend se prilagođava modernim generacijama koje cijene diskretnu, nenametljivu sofisticiranost.

Luca Avitabile (Napulj)

Luca Avitabile utjelovljuje napuljski pristup krojenju, gdje se lakoća pokreta i preciznost izrade međusobno nadopunjuju. Košulje se izrađuju u Napulju, često po mjeri, a svaki je komad rezultat ručnog rada koji definira južnotalijansku školu krojenja – od ručno ušivenih ovratnika do blago zakrivljenih rukava i gumba od biserne školjke. Tkanine dolaze iz renomiranih talijanskih tkaonica, odabrane zbog prozračnosti, mekoće i prirodnog pada. Avitabile ne teži strogoj simetriji, već osjećaju ravnoteže i udobnosti: košulja treba pratiti tijelo, disati i s vremenom poprimiti osobnost svog nositelja.

With Nothing Underneath (London)

Britanski brend With Nothing Underneath osnovala je bivša modna urednica Voguea Pip Durell s jednostavnom idejom: stvoriti savršenu žensku košulju, jednako promišljenu kao i mušku. Njezin pristup temelji se na čistim linijama, opuštenim krojevima i upotrebi prirodnih materijala poput organskog pamuka, lana i flanela. Kolekcije odišu nenametljivom elegancijom i funkcionalnošću, osmišljenom za svakodnevno nošenje. WNU zagovara održivu proizvodnju i male serije, čime se suprotstavlja brzim modnim ciklusima. Unatoč tome što se ne radi o povijesnom brendu koji njeguje tradicionalne izrade, With Nothing Underneath nas je osvojio zbog toga što uz svoje kvalitetne materijale i svevremenost priziva modu nekog drugog vremena.

Ascot Chang (Hong Kong)

Već više od sedam desetljeća Ascot Chang utjelovljuje azijsko majstorstvo krojenja po mjeri. Brend je osnovan 1953. godine u Hong Kongu te je nastao iz vizije Ascota Changa, koji je šangajsku tradiciju ručne izrade spojio s kozmopolitskim duhom tadašnjeg grada. I danas se radi o brendu koji vodi obitelj, s radionicama koje opslužuju klijente od Hong Konga do New Yorka. Svaka se košulja kroji pojedinačno, ručno dovršava i izrađuje od najfinijih tkanina iz Italije i Engleske. Radi se o besprijekornim komadima koji spajaju preciznost, udobnost i suzdržanu eleganciju.

Battistoni (Rim)

Osnovan 1946. godine u srcu Rima, Battistoni spaja talijansku tradiciju i luksuznu izradu. Košulje ovog brenda nosili su Gregory Peck i Marcello Mastroianni, a butik na Via Condotti i danas zrači sofisticiranim, nenametljivim šarmom. Majstori brenda izrađuju košulje koje kombiniraju vrhunske materijale s mekom i udobnom talijanskom konstrukcijom. Rezovi su usmjereni na proporcije tijela; elegantni, ali ne ograničavajući, a tkanine su birane zbog kvalitete, teksture i blagog sjaja. Svaka košulja odražava profinjenost i diskretnu eleganciju, u kojoj luksuz proizlazi iz detalja i zanatske preciznosti, a ne iz pretencioznosti.

Tim tradicionalnim, gotovo povijesnim brendovima (osim With Nothing Underneath), pridružuju se i oni nove generacije, specijalizirani za izradu košulja. Nama omiljeni su londonski LEJ, koji vodi dizajner Luke Walker, a inspiraciju crpi iz radne i vojničke odjeće. Suprotno tome, dizajnerica Marie Marot iz Pariza gradi svoj svijet oko senzualnog minimalizma – lagano prevelike, raskopčane košulje muškog kroja, postaju sinonim francuske nonšalancije.

FOTOGRAFIJE: Instagram

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5