Kako su čupavi plišanci s pomalo zločestim osmijehom postali globalni street style hit

06.05.2025. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče
#modni dodaci

Trendovi dolaze i odlaze, o nekima se priča više, neki možda prođu ispod radara, no jedan mikro-trend izaziva rušenje web shopova i čekanje ispred trgovina: Labubu lutke. Pomalo su jezive i, zapravo, totalno neočekivane kao dizajnerski dodatak, no insajderi kažu: plišanci nadahnuti nordijskim bajkama nisu samo kolekcionarski, nego i modni hit. Priču o njima započet ćemo ćemo s najinteresantnijom činjenicom: dio kolekcije prodaje se u “blind box” pakiranjima, što znači da kupci ne znaju koju će lutku dobiti dok ne otvore kutiju – u tome i leži jedan od razloga njihove popularnosti među kolekcionarima.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Mrs Miyagi (@mrs.miyagi_au)

Što su Labubu lutke?

Morning Brew u svom newsletteru Labubu lutkice šaljivo naziva “najsigurnijim ulaganjem u nestabilnom gospodarstvu”. Prije deset godina osmislio ih je hongkonški umjetnik Lasing Lung, a od 2019. proizvode se isključivo u suradnji s kineskim lancem igračaka Pop Mart. Popularnost im je eksplodirala prošle godine, kada je K-pop zvijezda Lisa iz grupe Blackpink, viđena kako ih nosi. U međuvremenu su Labubu lutke u svoju kolekciju dodale i druge zvijezde, poput Rihanne i Due Lipe, a ove su se godine pojavile i kao modni detalj na luksuznim dizajnerskim torbama tijekom Paris Fashion Weeka.

Unatoč povećanju cijena carina za američke kupce, najnovija kolekcija Labubu lutaka prošlog je mjeseca rasprodana u svega nekoliko minuta. Jasno je kako se iza malih plišanca kriju velike “cifre” pa se uspjeh Pop Marta pokazao donekle otpornim na recesiju, navodi Bloomberg. Pop Mart je u 2024. godini prijavio prihod od 1,8 milijardi dolara – što je više od 100 posto rasta u odnosu na prethodnu godinu. Lutkice Labubu i njihova “The Monsters” družina donijele su čak 400 milijuna dolara prihoda, što predstavlja rast od 726% i učinile ih jednim od najprodavanijih proizvoda tvrtke.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli SonnyPop (@sonnypop.ae)

I Stuff piše kako su Labubu lutkice, čupavi plišanci s pomalo zločestim osmijehom, postale globalni street style hit. One su mnogo više od običnih plišanaca: opisuju ih kao kolekcionarski fetiš za odrasle koji i dalje vjeruju u čarolije, a izgledom su između zeca i vilenjaka. Kasing Lung, njihov kreator, odrastao je u Nizozemskoj i kao dijete je opsesivno crtao vilinska bića nadahnuta nordijskim bajkama. Njegov se dizajn 2015. iz mašte preselio u stvarnost pa su Labubu lutke “oživjele”. Osim što su omiljen dodatak na torbama celebrityja i među posjetiteljima Tjedna mode u Parizu, o njihovoj popularnosti najbolje govore i redovi ispred Pop Mart trgovina diljem svijeta.

Redovi za Labubu lutke

O čekanju ispred trgovina piše i The New York Times, čija novinarka svjedoči redu ispred Pop Marta u Los Angelesu: bilo je 4:45 ujutro, a stotine ljudi već su čekale. Neki su donijeli stolce na rasklapanje, drugi torbe pune grickalica, a svi su se okupili radi jednog plišanca, Labubu lutkica. Popularnost lutkica naglo je porasla prošle godine, kada su iz svijeta nišnih kolekcionarskih krugova prešle u mainstream.

Prošlog proljeća Lisa, spomenuta članica pop grupe Blackpink i jedna od glumica Whitea Lotusa, objavila je fotografiju svoje lutke kako visi s Louis Vuitton torbe. U intervjuu za Vanity Fair govorila je o opsesiji Pop Martom i ovim igračkama. U ožujku je Pop Mart otvorio pop-up trgovinu u britanskom luksuznom lancu Harrods, što je izazvalo redove obožavatelja, svi u nadi da će uloviti svoju Labubu lutku.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli LISANATIONS (@lisanations_)

Spomenuli smo “blind box” pakiranje, o kojem piše The New York Times, što je jedan od načina na koji je Pop Mart potaknuo interes za Labubu lutkicama. Strategija distribucije u kojoj kupac ne zna koju će točno lutku dobiti održava interes fanova i stalno ih drži u napetosti, tvrdi Joshua Paul Dale, autor knjige Irresistible: How Cuteness Wired Our Brains and Conquered the World. Lutke su također hit i na second hand tržištu, a pojavila se i čitava mini industrija dizajnerske odjeće i torbi – krojenih upravo za njih. Na platformama poput Etsyja i AliExpressa se prodaju minijaturni outfiti krojeni posebno za ove lutkice, mini autosjedalice, čak i torbice koje mogu “nositi”.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli 𝕱𝖎𝖙𝖙𝖊𝖉𝕻𝖏𝖓𝖘 (@fittedpins)

Pomama za Labubu plišancima u prosincu je dovela do neobične situacije u zračnoj luci: Martin Andre Navarro Nibungco, 22-godišnji glazbenik, vraćao se iz Bangkoka u Los Angeles s čak 12 Labubu lutkica u koferu – planirao ih je pokloniti prijateljima. Prilikom presjedanja na domaći let u zračnoj luci San Francisco, tijekom sigurnosne kontrole, čak šest agenata Uprave za sigurnost prometa okružilo je njegovu prtljagu i izdvojilo ga na dodatnu provjeru. U intervjuu za The New York Times rekao je kako su svi željeli znati koje je lutke dobio, a agenti su čak jednu od kutija odlučili provući kroz skener – kako bi vidjeli koje se lutkice nalaze u misterioznoj kutiji.

Porast “kidult” kupaca

Ovo nije prvi put da igračke osvajaju odrasle potrošače: sjetimo se samo Pokémon Go ludila 2016. godine ili Barbiecore trenda 2023. Pritom, Labubu nije jedini hit iz sfere igračaka ovog trenutka. U londonskom Selfridgesu, brend plišanih igračaka Jellycat najbrže je rastući – tijekom blagdana 2024. prodavali su po jednu Jellycat igračku svakih 15 sekundi. U međuvremenu, i druge Pop Mart “blind box” igračke, poput Crybabyja i fantasy-inspiriranog Hirona, dobivaju na popularnosti i na Zapadu, piše Vogue Business.

Čini se kako jedna niša, Labubu – i cijela opsesija igračkama – govori mnogo o današnjem luksuznom potrošaču. Peter Shipman, direktor Pop Marta za Europu, kaže da, s obzirom na sve što se danas događa u svijetu i toliku razinu nesigurnosti, ljudi sve češće traže iskustva i predmete koji donose utjehu, sreću i osjećaj razigranosti:

Labubu i cijela Pop Mart ponuda pružaju jedan mali vid eskapizma – nešto šarmantno i ohrabrujuće što možete ponijeti sa sobom.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli John J. Lee (@johnjunglee)

U posljednje vrijeme zabilježen je neosporan porast “kidult” kupaca – odraslih s jasnom žudnjom za nostalgijom, radošću i možda jednostavnijim vremenima, objašnjava Kate Woodhead, voditeljica nabave igračaka u Harrodsu i kao primjer navodi utjecaj filmova poput Barbie ili Minecrafta, svi oni potječu iz kulture igara, a danas se obraćaju znatno široj odrasloj publici. S njom se slaže i Alison Bringé, direktorica marketinga tvrtke Launchmetrics, koja kaže:

“U vremenima nesigurnosti, nostalgija postaje snažan oblik bijega. Kad se svijet čini nepredvidivim, potrošači prirodno traže utjehu u poznatom. Više nego ikad, brendovi se okreću marketingu temeljenom na nostalgiji, i kad posegnu za kultnim klasicima, ne samo da bude uspomene – oni se izravno obraćaju publici koja je s tim likovima odrasla, dodatno jačajući emocionalnu povezanost.”

Cijene Labubu lutkica

Izvorna cijena Labubu lutkica varira o veličini i seriji. Standardne lutke u “blind box” pakiranjima obično koštaju između 30 i 40 američkih dolara. Međutim, na second hand tržištu cijene plišanaca u nekum slučajevima mogu značajno porasti, što vrijedi za rijetke ili ograničene edicije. Na platformi StockX, primjerice, “Pop Mart Labubu The Monsters Big into Energy Series” lutkice dosežu cijene od 284 dolara za set od šest “blind box” pakiranja. Neke pojedinačne rijetke lutke, poput “Pop Mart Labubu The Monsters Big into Energy Series ID (Secret Version)”, prodaju se za čak 395 dolara.

labubu lutke, labubu lutkice, labubu dolls, labubu igračke
labubu lutke, labubu lutkice, labubu dolls, labubu igračke
labubu lutke, labubu lutkice, labubu dolls, labubu igračke
labubu lutke, labubu lutkice, labubu dolls, labubu igračke

FOTOGRAFIJE: Instagram, Pop Mart

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5