Već neko vrijeme na Instagramu pratim sadržaj kojeg kreira Mateja Novaković, Splićanka s adresom u Londonu, gdje živi više od dvije godine. Tamo je izgradila karijeru kao content creatorica i to za – nokte. Njezin Instagram profil @matejanova privukao je pozornost brojnih modnih časopisa i portala, a i nekoliko svjetskih celebrityja!
Mateja Novaković, nail artistica i content creatorica
Još od ranog djetinjstva, kaže nam Mateja Novaković, obožavala je lakirati nokte. Magistrirala je na Umjetničkoj akademiji u Splitu pa ljubav prema kreativnom izražavanju za nju nije bila nešto novo. No, jedno je vrijeme kreativnost stavila na pauzu, sve dok 2021. nije dobila ideju za business i u tome se odlučila okušati:
“Trenutačno radim kao samostalna artistica, stvarajući content za razne brendove nakita, lakova i gelova za nokte te njegu ruku. Dok sam radila s klijentima, bila sam dio predivnog DryBy tima u Londonu. Uistinu sam voljela raditi s klijentima, ali nakon nekog vremena, sloboda, fleksibilnost i kreativnost content creatinga ipak su prevagnuli pa sam odlučila puno radno vrijeme raditi za društvene mreže.”
Zanimalo nas je kako je započela karijeru kao kreatorica sadržaja za brendove. U 2021., tijekom lockdowna, Mateja je radila u uredu i taj je posao nije potpuno ispunjavao. Okušala se u novom hobiju pa je većinu dana nakon posla radila nokte s UV lampom s Amazona. Sada je, kaže, nakon edukacije ne preporuča svima, no u tom joj je trenutku uvelike pomogla da spozna kako želi postati nail artistica.
“Karijeru kreatorice sadržaja nikada nisam planirala, možemo reći da se dogodila slučajno.“
“U isto vrijeme kada sam počela svoju karijeru manikuristice, počela sam i objavljivati fotografije manikura koje sam radila za klijente te fotografije vlastitih noktiju. Tako sam dobivala sve veći i veći broj novih klijenata (a i pratitelja na Instagramu). Za samo četiri mjeseca, ostavila sam svoj uredski posao, u prosincu 2021. Nedugo nakon toga, nekoliko je mojih fotografija postalo viralno i dobila sam tisuće novih pratitelja”, prisjeća se Mateja svojih početaka u svijetu stvaranja sadržaja za društvene mreže.
O masterclassu, izazovima i najznačajnijim trenucima
Matej Novaković drži i masterclass za Studio 74, edukacijsku platformu za manikuriste i ostale umjetnike iz beauty industrije. Dok je radila u poznatom DryBy salonu, vlasnica DryBya i osnivačica platforme Studio 74, Krisztina Van der Boom ju je kontaktirala i rekla kako bi htjela da održi masterclass na temu content stvaralaštva. U to vrijeme, Mateja je prikupila već više od 100 tisuća pratitelja te je uživala u vremenu koje je provodila kreirajući sadržaj za Instagram pa je ponudu rado prihvatila. Studio 74, uz masterclassove, donosi i brojne razgovore, tutorijale i rasprave o struci.
“Svi moji satovi su na temu content creatinga. Mislim da je to nešto o čemu mogu raspravljati satima, bez da se zasitim. Vrlo rado pomažem drugima iz struke da se educiraju na tom području.“
Budući da je freelancerica, sadržaj snima za razne brendove koji ga potom koriste u razne svrhe, od društvenih mreža pa do websiteova i časopisa. S druge strane, osobno ga stvara samo za Instagram jer je to nešto što preferira te je i van posla jedina društvena mreža koju koristi. Sviđa joj se, kaže nam, kako Instagram vizualno prezentira sadržaj, kao i tip te profil content creatora koje tamo pronalazi. Svatko tko stvara sadržaj, bilo vizualni, tekstualni i auditivni, zna kako kreiranje zahtijeva konstantnu kreativnost. Pitali smo Mateju odakle crpi inspiraciju:
“Prije, kada sam radila s klijentima, inspiraciju bih crpila iz njih samih – iz razgovora, njihovog stila, osobnosti, make upa… Sada kada stvaram sadržaj za Instagram, inspiraciju crpim iz samog proizvoda. Uvijek nastojim pokazati kako jednostavan milky ili nude lak može izgledati chic i moderno.”
“Nastojim se previše ne zamarati trendovima! Moj signature look su čisti, njegovani, kratki nokti, s nekom vrstom nude manikure. Mislim da to nikad neće izaći iz mode. Ako se nađe trend koji mi se sviđa, poput lipgloss manikure, red nail theoryja ili tankog french tipa, rado ga uklopim u svoj svijet.“
Kroz razgovor s Matejom, dotaknuli smo se i najznačajnih trenutaka u njezinoj karijeri, ali i najvećih izazova.
“Bilo je neopisivo kada je prvih par fotografija na Instagramu doživjelo viralni, globalni uspjeh. Svakako bih izdvojila i trenutak kada sam postala dio tima svjetski poznatog DryBya. Još jedan veliki trenutan u mojoj karijeri bio je kada sam bila na British Vogue panelu, gdje sam razgovarala s urednicama Voguea i spisateljicom Roxie Nafousi o manifestaciji uspjeha”, govori nam Mateja, a dotiče se i nekoliko izazova s kojima se susrela:
“Prvi najveći izazov dogodio se upravo u početku moje karijere. Bilo je teško odvažiti se na ovaj pothvat, jer su prisutne i određene predrasude koje ponekad, nažalost, dolaze s izborom ove struke, a zatim kasnije dokazati svima da možemo izgraditi veliku karijeru iz nečeg naizgled ‘malog’. Kasnije u karijeri (ali i dalje) susrela sam se s izazovima pregovaranja i usklađivanja ideja s brendovima. Ponekad se jako teško dogovoriti i krenuti u istom smjeru s idejama pojedinih brendova.”
Par vrijednih savjeta i malo o trendovima za kraj
Budući da je Mateja istinska profesionalka u svom području, zamolili smo je da podijeli pokoji savjet za one koji se također žele okušati u njezinom području:
“Mislim da je jako važno pronaći najbolju i najkvalitetniju profesionalnu edukaciju, smatram da je to osnova za savršenu manikuru. Za društvene mreže je jako važno imati svoj ‘niche’, nešto što nas razlikuje od drugih i po čemu smo posebni. To je razlog zašto nas pratitelji počnu pratiti, ta prepoznatljivost looka i stila.”
“Kada vide moju ruku/manikuru bilo gdje na Pinterestu bez taga, moji pratitelji odmah mogu prepoznati da je to moja ruka! To je nešto što nam nitko ne može oduzeti. “
A kada spominjemo manikure, nismo mogli ne pitati Mateju kako izgleda njezina savršena.
“Za mene je savršena manikura ona koja najbolje pristaje rukama/koži/stilu osobe. To će se uvelike razlikovati od osobe do osobe i u tome je ljepota savršene manikure: definicija je drugačija za svakoga. Što se tiče manikure koju nikad ne bih nosila – nikad ne reci nikad pa mislim da ne postoji nail trend kojeg ne bih isprobala. Jako dugi nokti nešto su što nikad nisam nosila, ali tko zna što me čeka u budućnosti, s obzirom na to da ih često volim vidjeti na drugima”, kaže Mateja.
Za kraj smo ostavili i jedno “nezaobilazno” pitanje, ono o nail trendovima za proljeće i ljeto.
“Mislim da svake godine, ako ne i sezone, manikura u prozirnim, poluprozirnim ili mliječnim rozim i bež nijansama postane trend. Prvo smo je zvali ‘nude’ pa ‘clean girl aesthetic’, zatim ‘lipgloss manicure’, a sada je zovu ‘soap nails’. Svakako očekujem da će se preimenovati i lansirati još jednom u sezoni proljeće i ljeto 2024. Radeći s brendovima i pripremajući sadržaj za nadolazeću sezonu, viđam i jako puno zelene – u svim varijacijama”, najavila je Mateja Novaković što nas čeka na noktima u toploj sezoni.
FOTOGRAFIJE: Rebecca Munroe za Studio 74, Instagram @matejanova