Premium kvaliteta i 3 modna brenda koja sam otkrila posljednjih mjeseci

15.11.2025. | AUTOR: Iva Marušić

Modne i beauty priče | Modne priče
#modni brendovi | #moda

Kako sam se nedavno predstavila čitateljima After5, na njemu ću otkrivati stvari koje traju – iz modne industrije i šire – sve ono je premium kvaliteta i za što sam sigurna da vrijedi uložiti vrijeme, pažnju i novac. Stoga je najbolje krenuti od sebe i onoga što sam već otkrila, i u čemu već neko, određeno vrijeme, uživam.

Za mene je to otkrivanje manje poznatih, nezavisnih modnih brendova koji se, u moru brzorastuće industrije, izdvajaju posebnijim pristupom kreiranju i korištenjem isključivo kvalitetnih materijala. Naravno, ono što me prvo privuče jesu njihovi Instagram profili – mjesta na kojima pronalazim nepresušnu inspiraciju. Ono što me kod njih posebno oduševljava jest i činjenica da ne prodaju modu, već kulturu odijevanja. Ne radi se o kampanjama koje moraju biti još nešto neviđeno, već na njihovim fotografijama gledamo stvarne ljude koji nose stvarnu odjeću – nenametljivu, jednostavnu, a istovremeno savršeno skrojenu i izrađenu od najfinijih materijala.

Nedavno sam, u tekstu o brendu The Row i pismu jedne influencerice, pisala o tome kako budućnost luksuza više nije isključivo u rukama velikih modnih kuća, već kako je luksuz danas puno više od odjevnih predmeta i skupocjenih tkanina. Za mene je, dakle, premium kvaliteta (kad govorimo o modi) vezana za brendove koji su namijenjeni stvarnim pojedincima – oni koji se ne boje naplatiti ono što prodaju, ali pri tome nude nešto što je doista kvalitetno i što traje.

Što je to, doista, premium kvaliteta?

Danas, kad gotovo svaki brend koristi pojmove poput premium i vrhunska kvaliteta, pravo pitanje jest – što ti izrazi zapravo znače? Sve češće imam dojam da se iza njih skriva tek dobro ispričana priča, a ne nužno stvarna vrijednost odjevnih predmeta. Fotografije djeluju savršeno, tekstovi o komadima pažljivo su napisani, no iza toga se često krije proizvod koji nema ni približno onakvu vrijednost kakvu mu marketing pokušava pripisati. Upravo zbog toga, prosječnom je kupcu danas doista teško znati što zapravo kupuje i vrijedi li to što plaća. 

Za mene, brendovi premium kvalitete ne skrivaju procese proizvodnje niti preuveličavaju priču o ručnoj izradi, već iskreno prikazuju svoj pristup i ono što stoji iza svakog komada. Upravo u toj iskrenosti leži razlika između onih koji žele izgledati luksuzno i onih koji luksuz doista žive kroz svoj rad.

Njihov cjenovni rang možda jest viši, ali iza njega zaista stoji ono što premium kvaliteta u svom punom smislu znači, a to je dugotrajnost, promišljenost i iskrenost prema kupcu. Luksuz je, u tom smislu, stvarati komade u kojima će ljudi stvarno uživati – kroz osobne priče, pažljivo oblikovane vizuale i iskrenu, transparentnu komunikaciju, danas posebice na društvenim mrežama. U nastavku vam stoga pišem o tri modna brenda koja su me posljednjih mjeseci apsolutno osvojila, jer njeguju upravo takvu kulturu odijevanja: Rubato, P. Johnson i Atelier Saman Amel.

Rubato

Kad sam tražila brend koji uistinu odgovara ideji da je nešto premium kvaliteta, ubrzo sam naišla na Rubato. Brend su 2018. godine u Stockholmu osnovali Oliver Dannefalk i Carl Pers. Njihova misija je bila reinterpretirati klasičnu mušku odjeću (od 1920-ih do 1960-ih workwear i tailoring inspiracija) kroz moderan, no nenametljiv pristup. Tako na službenoj stranici brenda stoji da je Rubato “ukorijenjen u poštovanju prema klasičnoj muškoj odjeći… uravnotežujući naslijeđe s modernošću, umijeće izrade s karakterom.”

Kod brenda Rubato posebno cijenim to što je svaki korak izrade odjevnih predmeta transparentan; od izbora materijala preko konstrukcije do načina na koji brend komunicira da komadi nisu stvoreni za trendovske prilike, već za nositelja koji želi nešto što traje. U asortimanu brenda ćete tako pronaći iznimno profinjene komade, a istovremeno i prilično jednostavne; kapute, veste, traperice i košulje, komade koji su toliko svestrani da ih mogu odijevati i muškarci i žene. Cijene potvrđuju izvrsnost svakog komada i tako ćete za komade brenda morati izdvojiti minimalno 500 eura, dok ćete pojedine modele platiti i nekoliko tisuća eura.

Premium kvaliteta

Ono što Rubato razlikuje jest i način na koji komunicira – kampanje prikazuju stvarne ljude, komade koji izgledaju prirodno u svakodnevnim situacijama, a ne isforsirane modne vizuale. Time Rubato odgovara mom kriteriju: brend koji ne prodaje isključivo modu, nego kulturu odijevanja.

P. Johnson

Brend P. Johnson nastao je u Sydneyju gdje ga je 2008. godine pokrenuo krojač i dizajner Patrick Johnson. Johnson je odlučio preuzeti klasičnu mušku odjeću i reinterpretirati je za modernog klijenta. Ono što P. Johnson čini posebnim je činjenica da većina odjevnih predmeta nastaje u talijanskom ateljeu u Toskani, u kombinaciji s klasičnim tehnikama izrade, čime se postiže lagana struktura i udobnost te premium kvaliteta.

Kad razmišljam zašto P. Johnson smatram jednim od brendova koji zaista ispunjavaju kriterij premium kvalitete, evo nekoliko elemenata: prvenstveno zato što se koriste vrhunske tkanine iz Europe i Japana, što se vidi u njihovim kolekcijama gdje se tailoring tradicija spaja s modernošću. Nadalje, ne radi se o masovnoj proizvodnji komada, već o manjim serijama odjevnih predmeta koji kombiniraju klasičan stil s opuštenom elegancijom. U konačnici, ono što me se još iznimno dojmilo kod ovog brenda je to što svojim klijentima nudi iskustvo; showroomi u Sydneyju, Melbourneu, New Yorku i Londonu pokazuju koliko je brend orijentiran klijentima koji traže dugoročno i promišljeno ulaganje u ormar.

Komadi su izrađeni od prirodnih materijala poput svile, lana, fine vune i pamuka, s posebnom pažnjom na teksturu i osjećaj koji materijal ostavlja na koži, dok su siluete čiste, ali nikad stroge i balansiraju između opuštenog i elegantnog stila.

Ženska linija P. Johnson nastala je kao logičan nastavak filozofije brenda, s jednakim naglaskom na lakoću, jednostavnost i nenametljivu profinjenost.

Upravo ta lakoća čini razliku između luksuza koji se vidi i onog koji se osjeća. P. Johnson u ženskoj kolekciji ne pokušava imitirati ono što se već smatra premium, nego redefinira pojam kroz udobnost, jednostavnost i potpunu iskrenost prema materijalu. Cijene se kreću u višem rangu – od oko 400 eura za košulju do 1500 eura za kaput – ali ono što kupujete iz asortimana ovog brenda je definitivno ono što ćete nositi godinama, pa i prenositi generacijama.

Saman Amel

Atelier Saman Amel nastao je u Stockholmu 2015. godine, kad su Saman Amel i Dag Granath odlučili prenijeti svoje dugogodišnje iskustvo krojenja i zanata u nešto što traje. Od samog početka brend se vodi idejom da moda ne mora biti sezonska, da komadi mogu imati smisao i značaj koji nadilazi trenutačne trendove. Doista, u prekrasnim vizualima koje sam zamijetila na Instagramu, takav se pristup odmah osjeti; svaki komad, svaki detalj, nosi pažnju i promišljenost, bez ikakve potrebe za predstavljanjem nečega novoga, ono što je inače norma u modnoj industriji.

Jednako tako, ono što me posebno privuklo je način na koji rade s materijalima i izrada. Većina komada nastaje u ograničenim količinama, često rukom u talijanskim ateljeima, a ženska linija razvija taj isti princip na način koji prati ritam svakodnevnog života. Cijene odaju ozbiljnost brenda: kaputi od vune i kašmira stoje oko četiri tisuće eura, dok su košulje i sakoi u rasponu od gotovo tisuću eura nadalje.

Atelier Saman Amel je još jedan od brendova koje sam otkrila na Instagramu upravo zbog posebnog pristupa – nenametljivo, stvarno, s fokusom na svevremenost. Modna industrija današnjice doista se može pohvaliti s brojnim brendovima koji njeguju pristup industriji kao što se nekad radilo, no bez nostalgije, već sa željom da podsjete kupce koliko je kvaliteta važna, a i koliko nam je svega nekoliko komada potrebno u ormaru koje žemo obožavati sezonama.

Svaki od navedenih brendova: Rubato, P. Johnson i Saman Amel dostavljaju svoje odjevne predmete i modne dodatke u Hrvatsku. Međutim, radi se o brendovima čije dućane valja posjetiti, kako biste doživjeli posebno iskustvo. Stoga, ako uskoro planirate putovanje u London ili Stockholm, svakako ih stavite na listu mjesta koja ćete posjetiti.

FOTOGRAFIJE: Instagram, Rubato, P. Johnson, Saman Amel

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5