U svijetu parfema (ali i u modnom), sve što je prije bilo cool, sada postaje ponovno aktualno. Kada je u pitanju mirisna industrija, čak se i najapstraktniji, najneobičniji i najnoviji mirisi referiraju na neke parfeme iz prošlosti, piše High Snobiety i time sugerira kako su retro parfemi u fokusu za cijelu ovu godinu. U znaku kojih mirisnih nota će biti proljeće pred nama, kao i ostatak godine? Osjećamo lavandu, smirnu, med, vosak…
Retro parfemi u modernom ruhu
Parfemski nas svijet iz sezone u sezonu osvaja (nerijetko i iznenađuje) novim mirisnim kreacijama. I taman onda kada pomislimo da smo osjetili sve, dočeka nas nova mješavina nota pa one već poznate osjetimo na novi, specifičan način. Upravo se to događa i s aromama koje znamo iz nekih kultnih parfema, poput YSL Opiuma, Chanelovih uspješnica, Diorovog J’adorea… Retro parfemi ponovno su u fokusu, točnije već poznate “starinske” note sada dolaze u modernijim izdanjima te djeluju jako poželjno.
LAVANDA
Note lavande obično se povezuju s aromaterapijom i ručno izrađenim sapunima pa njezin spomen najčešće evocira prekrasna ljubičasta polja, a ne klasičnu sliku luksuznih parfema. Međutim, High Snobiety piše kako lavanda doživljava sve veću popularnost pa će novi retro parfemi biti i u njezinom znaku. Parfumeri su zauzeli novi pristup prema toj noti, pri čemu su izišli iz stereotipnog “sapunastog” obrasca lavande i predstavili je u elegantnijem ruhu. Ono što su nekada bili parfemi Caron Pour Un Homme i Dana Love’s Baby Soft, sada su Le Labo Lavande 31, Andrea Maack Subernova, Maison D’Etto Noisette i Celine Rimbaud.
SMIRNA
U 2023. godini, Coca-Cola je poslužila kao inspiracija u lansiranju čak osam različitih parfema. Nota koja je svima zajednička? Smirna, smola čiji miris leži negdje između gorke kave, melase i sasafrasa. Upotreba smirne u parfemima datira još od drvenog Egipta, a navodno je bila jedan od glavnih sastojaka u Kleopatrinom parfemu. Iako se smirna često koristi kao bazna nota kako bi “učvrstila” neke istaknutije sastojke, High Snobiety predviđa kako će preuzeti glavnu ulogu u parfemskim lansiranjima ove godine. Novi retro parfemi u kojima vlada smirna su Creed Carmina, Tom Ford Myrrhe Mystère, Le Labo Myrrhe 55, Headspace Myrrhe, dok su nekad to bili YSL Opium, Aramis, Chanel…
MED I VOSAK
Još smo ranije najavili kako će 2024. biti u znaku nekonvencionalnih gurmanskih mirisa, među koje se med izvrsno uklapa. Odlično se pozicionirao da postane jedna od glavnih aroma u nadolazećim lansiranjima parfema. Med može naginjati prema šećernom i sirupastom, cvjetnom i zelenom ili čak razuzdanom karakteru. Čaroliju duguje upravo svojoj nepredvidljivosti. Parfemski prethodnici u kojima je med vodio glavnu riječ bili su Dior Poison, YSL Kouros, Lancôme Magie Noire, Serge Lutens Un Bois Vanille, a parfemi s retro prizvukom na koje naglasak stavljamo ove godine su Beyoncé Cé Noir, Guerlain Tobacco Honey, Kilian Can’t Stop Loving You, Giardini di Toscana Bianco Latte…
FREZIJA
Ono što su nekad bili Gap Dream, Ralph Cool, Bath & Body Works Freesia Body Splash, J’adore Dior, sada su La Perla Possibilities ili Versace Pour Femme Dylan Purple. Svima je zajednička nota frezije čiji cvjetovi mirišu poput mješavine bijelog čaja i jagode. Posljednjih smo desetljeća imali prilike vidjeti brojne mirise koji sadrže neznatan postotak frezije pa parfemski entuzijasti žude za tzv. frezija solifloreom, što je termin za miris koji imitira aromu jednog cvijeta.
BRESKVA
Prema Pantoneu, boja za 2024. godinu je Peach Fuzz pa je sasvim prikladno (možda i očekivano) da se breskva vraća i u parfemskom svijetu. High Snobiety predviđa da ćemo je viđati istaknutu na neočekivane i dekadentne načine, recimo u stilu starog Hollywooda. Prethodnici današnjih breskvastih mirisa bili su Guerlain Mitsouko, Lancôme Trésor, Robert Piguet Fracas, Femme Rochas, a retro parfemi koji nam donose breskvaste arome su L’Artisan A Fleur De Pêche, Maison Crivelli Patchouli Magnetik, Gritti Gossip Night.
FOTOGRAFIJE: Unsplash, Cult Beauty, Sephora, parfumerija Lana, Martimex