Rimowa, brend koji je definirao luksuznu prtljagu, sada ima i kožne torbe

09.10.2025. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče
#torba | #dizajnerske torbe

U skladu s jesenskim novitetima, i Rimowa je napravila zaokret predstavivši Groove kolekciju, liniju od četiri modela torbi od kože u različitim siluetama, od shopper torbe i hobo modela do dvije crossbody varijante. Kao i kod svih Rimowa proizvoda, i ovdje dominira arhitektonski pristup dizajnu, s ručkama i urezima koji podsjećaju na DNK brenda.

Rimowa Groove kolekcija

Groove kolekcija donosi tehniku utiskivanja kože na torbe koje su izrađene u Italiji i osmišljene s putovanjima na umu. U ponudi su prostrana shopping torba, idealna kao ručna prtljaga koja se jednostavno stavi na Rimowa kabinski kofer, ležerniji Hobo model, praktična crossbody torba te njezina manja verzija, idealna za putovnice, novčanike i druge sitnice. Kolekciju obilježavaju klasične Rimowa boje, crna i srebrna, dok je manja crossbody torba dostupna i u ružičastoj, bordo te zelenoj varijanti.

Rimova Groove kolekcija, Rimowa Groove, Rimowa Groove torbe

Groove kolekcija predstavlja velik iskorak za Rimowu, koja se prvi put jasno pozicionira u svijetu luksuznih modnih dodataka, rame uz rame s brendovima poput Louis Vuittona i Chanela. Rimowa je osnovana još 1898. u Kölnu, gdje se i danas odvija većina proizvodnje. Veći dio svoje povijesti brend je bio usmjeren na izradu funkcionalnih, izdržljivih i besprijekorno dizajniranih kofera koji su stekli kultni status među strastvenim putnicima.

No, posljednje desetljeće donijelo je snažnu transformaciju: 2016. godine preuzima je francuski luksuzni konglomerat LVMH, u čijem se portfelju nalaze brendovi poput Louis Vuittona, Tiffanyja i Diora. Pod vodstvom Alexandrea Arnaulta (sina osnivača LVMH-a Bernarda Arnaulta), koji je na čelu tvrtke bio od 2016. do 2021., Rimowa se postupno profilirala kao luksuzni brend s jasnim modnim identitetom. Suradnje s imenima poput Virgila Abloha, Supremea, Diora i Ricka Owensa dodatno su učvrstile tu transformaciju.

Rimova Groove kolekcija, Rimowa Groove, Rimowa Groove torbe
Rimova Groove kolekcija, Rimowa Groove, Rimowa Groove torbe

Brend se postupno počeo širiti izvan domene kofera te lansirati torbe i modne dodatke. Prošle je godine, primjerice, predstavljen aluminijski Original Bag, minijaturna verzija legendarnog kofera. Trenutačni CEO Hugues Bonnet-Masimbert u razgovoru za Fast Company je rekao kako im je fokus i dalje na putovanjima, no razmišljaju o mobilnosti u širem smislu i svim načinima na koje mogu primijeniti svoje znanje da stvore proizvode koji ljudima pomažu – bilo na dalekim putovanjima ili u svakodnevnom kretanju gradom.

Rimowa se upustila i u korištenje novih materijala pa su 2023. lansirali kofer presvučen kožom, vrijedan 3450 dolara. Kako ističe Bonnet-Masimbert, to nije bio malen izazov za tvrtku poznatu po radu s aluminijem i polikarbonatom. Dok se većina kofera proizvodi u Njemačkoj, Češkoj i Kanadi, za Groove kolekciju Rimowa je surađivala s talijanskim manufakturama specijaliziranima za kožu. Fast Company prenosi njegovu izjavu:

“Naši majstori u tvornicama godinama usavršavaju svoj zanat, a rad s kožom tražio je potpuno novi proces učenja. Čak ni ja, kao CEO, nisam mogao predvidjeti kada će kolekcija biti spremna. Majstori jednostavno nisu željeli krenuti dok nisu bili sigurni da su stvorili najizdržljivije kožne torbe.”

Rimova Groove kolekcija, Rimowa Groove, Rimowa Groove torbe
Rimova Groove kolekcija, Rimowa Groove, Rimowa Groove torbe

Lansiranjem Groove kolekcije, Rimowa se ravnopravno natječe i na tržištu luksuznih torbi, čak i s brendovima unutar iste LVMH “obitelji”, poput Louis Vuittona. No, njihovi su modeli ipak specifični: dok većina luksuznih kuća torbe oblikuje prvenstveno za žene, Rimowa donosi naglašeno rodno neutralan, čak pomalo muževan dizajn. Bonnet-Masimbert otkriva da ga je iznenadilo kada su nakon lansiranja Original Baga upravo muškarci bili ti koji su ga masovno kupovali. Kaže kako muškarci nemaju toliko opcija na tržištu kada su u pitanju torbe, no unatoč svemu, Bonnet-Masimbert ne smatra Rimowu klasičnim modnim brendom:

Naša je filozofija ukorijenjena u performansama i inženjeringu, a ne u modnim pistama. Ne zanima nas jurnjava za trendovima – nove proizvode predstavljamo isključivo kada osjećamo da imaju stvarnu svrhu.

FOTOGRAFIJE: Rimowa

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5