Nastao iz putovanja, susreta i ljubavi prema ljudima koji stvaraju rukama, Sessùn je francuski brend iz Marseillea koji već gotovo 30 godina spaja profinjen osjećaj za estetiku, zanatsku tradiciju i suvremenu ženstvenost. Na prvi nas je pogled podsjetio na Sézane jer ima isti onaj nenametljivi francuski šarm, ali s južnjačkim, mediteranskim prizvukom. Osnovala ga je Emma François, bivša studentica antropologije iz Montpelliera, koja je mogla završiti u istraživačkim ekspedicijama ili arheološkim iskopinama. Međutim, njezina se životna avantura odvila drugačije, a započela je u Latinskoj Americi, tijekom putovanja u Gvatemalu.
Upoznajte francuski brend Sessùn
Tamo je upoznala žene i muškarce koji tkanjem, vezenjem i ručnim radom stvaraju odjeću i predmete s dušom. Taj susret označio je početak priče koja spaja lokalno umijeće i street style duh u jedinstvenu modnu kolekciju. Bila je 1996. godina kad je rođen Sessùn. Već nekoliko godina od osnivanja, Sessùn postaje relevantno ime u modnom svijetu. Maison Mode Méditerranée dodjeljuje Emmi François nagradu za Mladog dizajnera godine, i to dvaput – 1999. i 2001. Prva trgovina otvorena je 2004. u Parizu, na Rue de Charonne, ulici koja je ubrzo postala sinonim za Sessùnov prepoznatljiv stil.
Sessùn je bezvremenska ljubavna priča u kojoj je stvaranje kolekcija samo izgovor za pričanje mnogih drugih životnih priča…

Od početka je predstavljao način života, art de vivre, koji spaja priče, materijale, teksture, osjećaje… Inspiriran vodom, svjetlom, glinom i korijenima, brend svoju estetiku gradi na spoju prirode i kulture. U središtu Sessùnova svijeta uvijek su obrtnici i umjetnici: keramičari, tkalci, fotografi, kipari, glazbenici, kuhari. To su ljudi koji pomiču granice stvaranja, a Sessùn ih podržava pružajući im prostor za izražavanje, kroz izložbe, radionice, razgovore i zajedničke projekte.
Sjedište u Marseilleu
Sjedište Sessùna u Marseilleu, udaljeno svega 300 metara od mora, uređeno je poput toplog doma. Na tri osunčana kata nalaze se prostori za timski rad, kutci za koncentraciju, zajednička kuhinja, garaža za bicikle, terasa, soba za jogu i mjesto za zajedničke doručke. Svaki detalj, od namještaja do umjetnina, odabran je s pažnjom, kako bi odrazio filozofiju brenda: ravnotežu između estetike, održivosti, s velikom dozom topline. Za uređenje su angažirani omiljeni umjetnici i obrtnici: Léa Bigot, autorica devet metara visokog totema za Sessùn, Marion Graux, Atelier Carlès Demarquet, Emmanuelle Roule, Lena Morelli i drugi.



Sessùn i danas ima vlastitu krojačku radionicu, u kojoj pet članova tima svakodnevno razvija prototipe, krojeve i detalje za nove kolekcije. Ovaj “made-to-measure” pristup omogućuje brendu potpunu slobodu u istraživanju materijala i oblikovanju, bez kompromisa u kvaliteti. Kao rezultat, svaka Sessùn haljina, bluza ili kaput nastaje s pažnjom i poštovanjem prema tekstilnoj tradiciji, kombinirajući ručnu izradu i suvremeni dizajn.
Sessùn Alma
2019. brend otvara Sessùn Almu u Marseilleu. Riječ je o konceptualnom prostoru koji spaja modu, umjetnost, obrtništvo i gastronomiju, mjestu gdje se osjeća sama duša Sessùna. Alma je zamišljena kao živo okupljalište kreativaca, prostor za izložbe, pop-up radionice i susrete umjetnika, dizajnera i posjetitelja. Na jednom mjestu ondje se mogu pronaći kolekcije Sessùna, unikatni ručno izrađeni predmeti, knjige, keramika i izbor lokalnih delicija, uz malu kantinu u kojoj se kuha sezonski i jednostavno.

Alma je zapravo manifest brenda; spoj estetike, etike i svakodnevice, te pokazuje što Sessùn znači izvan mode: toplinu, sporiji ritam i jedinstven, originalan odnos prema stvaranju, bilo da je riječ o tkanini, tanjuru ili prostoru. Danas djeluje kao prava zajednica kreativaca; mjesto gdje se susreću moda, keramika, fotografija i gastronomija. Ondje se održavaju izložbe, pop-up radionice i večere koje spajaju lokalne umjetnike i posjetitelje iz cijelog svijeta.
Sessùn trgovina u Amsterdamu
Sessùn danas ima trgovine diljem Europe, od Londona, Barcelone i Madrida do Berlina, Bruxellesa i Palme de Mallorce, te više od 400 prodajnih mjesta širom svijeta.
Jedna od posljednjih trgovina otvorena je u Amsterdamu, a o njoj je pisao i Milk, rekavši kako njome brend Sessùn prenosi svoj mediteranski stil na sjever. Za svoju prvu amsterdamsku trgovinu, Sessùn je odabrao jedan od najtipičnijih kvartova – De 9 Straatjes, poznat po svojim šarmantnim uličicama i kanalima koji ih presijecaju. Unutra vladaju topli arhitektonski detalji: drvo, keramičke pločice na zidovima te totemsko oblikovane glinene skulpture u izlozima. Ipak, pravi središnji komad prostora je pult koji potpisuje nizozemska dizajnerica Marte Mei. Poznata po svojoj osjetljivosti prema ekologiji i očuvanju prirodnih resursa, dizajnerica koristi ostatke mramora koje spaja u suptilan patchwork, nježan i profinjen.
Vješto skrojeni komadi za svaki dan
Govoreći o odjeći, Sessùn stvara komade za žene koje su, kako sami kažu, slobodne, znatiželjne i kreativne. U njihovim se siluetama spajaju kontrasti: meko i strogo, vintage i suvremeno, ženstveno i muževno, a rezultat su kolekcije koje odišu profinjenošću i nepretencioznom elegancijom. Kolekcije nastaju u dva dijela: predkolekcija i glavna sezonska kolekcija, koje zajedno tvore dijalog između razdoblja Pre-Fall/Fall-Winter i Early Spring/Spring-Summer. Uz njih, tu je i posebna holiday kolekcija, Sessùnova elegantnija i svečanija verzija.
Sessùn u svojoj ponudi ima širok asortiman odjeće i modnih dodataka za žene. Kolekcije obuhvaćaju jakne, kapute, veste, džempere, košulje, bluze, hlače, traperice, suknje, haljine, kombinezone, majice i topove. Uz odjeću, brend nudi i razne modne dodatke poput torbi različitih veličina i oblika, kožnih novčanika, remenja, marama, šalova, kapa, rukavica i čarapa. U ponudi je i obuća, od gležnjača i čizama do sandala i natikača, izrađena od kvalitetnih materijala i u skladu s prepoznatljivom estetikom brenda.



Posebno mjesto zauzima Sessùn Oui, linija vjenčanica pokrenuta 2014. godine, opisana kao čista, poetična, delikatna reinterpretacija suvremene romantike. Za ljubitelje trapera, tu je Sessùn Blue, linija posvećena denimu, s modelima koji prizivaju duh osamdesetih, izrađenima od organskog pamuka.
Osim toga, 2020. godine Sessùn je pokrenuo liniju Recollection, posvećenu recikliranju, solidarnosti i ponovnoj upotrebi materijala. Ideja je jednostavna, ali snažna: stvarati iz onoga što bi inače bilo izgubljeno. Stari tekstil prikuplja se u trgovinama, sortira po boji i šalje partnerima u Francuskoj na “upcycling”. Na taj način brend smanjuje otpad, čuva resurse i podržava društveno i ekološki odgovorne inicijative. Danas čak 64 % materijala koje Sessùn koristi pripada skupini “lower impact” vlakana – onih s manjim utjecajem na okoliš.

Materijali su sastavni dio naše priče, dio onoga tko smo. Često upravo iz njih nastaje ideja, kroj ili čitava kolekcija. Oni govore o našem umijeću, ljubavi prema odjeći i želji da traje. Zato ih biramo s posebnom pažnjom, uvijek svjesni odgovornosti koju svaka odluka nosi. Prije nekoliko godina u potpunosti smo se posvetili korištenju odgovornijih, manje štetnih materijala – onih koji nastaju u uvjetima što više poštuju okoliš i ljude koji ih stvaraju.
Još malo o Sessùn trgovinama
Svaka trgovina je jedinstvena, topla i prožeta lokalnim karakterom grada u kojem se nalazi. Za osmišljavanje i opremanje interijera često su angažirani vrhunski majstori: staklopuhači iz Centra za staklenu umjetnost u Meisenthalu, istraživačica Lucile Viaud, te posljednji francuski proizvođači košara iz Villainesa i stolari iz Atelier Jean-Brieuc u Angersu. Svaki detalj u prostoru, od svjetiljki do tkanih instalacija, slavi umijeće ruku koje stvaraju.
Interijeri trgovina mogu se usporediti s pravim umjetničkim kompozicijama, gdje materijali, boje i konstrukcija pričaju priču: majstorski odabrana stolarija, različiti tipovi kamena, kablovi od prirodnih vlakana i zakrivljene linije stvaraju atmosferu koja je i topla i moderna. Za galeriju smo odabrali fotografije koje prikazuju raznovrsnost tih prostora: drvene elemente koji prizivaju obrtničku tradiciju, kamen i teksture koje podsjećaju na mediteransku arhitekturu te svjetlosni ugođaj koji prostoru daje osjećaj intimnosti, čime interijer postaje produžetak filozofije brenda.
trgovina u Londonu



trgovina u Parizu



trgovina u Barceloni



FOTOGRAFIJE: Sessùn


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 