Nedavno je domaća kreativna agencija Señor predstavila neobičan koncept, Fussnotu, prvi niche parfem za stopala na svijetu. Iako je cijela priča zanimljiva, posebno me zainteresirao brend s kojim su mjesecima razvijali miris – Sortilège Olfactive Arts. Riječ je o neovisnoj artizanskoj parfemskoj kući nastaloj u Vinkovcima, iza koje stoji bračni par, Barbara i Tomislav Kordić. Brend je, kako ga sami opisuju, neobičan spoj naizgled nespojivih afiniteta – znanosti, umjetnosti i fantasy izričaja – koji se s vremenom kristalizirao u želju da svoja iskustva i priče mirisno oslikaju, a protom prezentiraju u obliku stvarnog brenda.
Sortilège Olfactive Arts, niche parfemski brend iz Vinkovaca
I s tom je vizijom nastao Sortilège Olfactive Arts. Tomislav je parfemski kreator, “nos” koji stoji iza stvaranja parfema i ukupnog vizualnog identiteta, a Barbara, inače inženjerka za istraživanje i razvoj u prehrambenoj industriji, zadužena je za tehnički dio cijele priče, u čemu je posebno vrijedno njezino stručno iskustvo vezano za procedure i propise u labosu i proizvodnji. Barbara je ujedno i vlasnica te kreativna direktorica brenda.

Ideja je nastala iz zajedničke fascinacije putovanjima i istraživanjem života u svim pojavnim oblicima. Motiviralo nas je to što smo željeli ljudima ispričati svoju priču i što smo vjerovali da imamo što ponuditi publici zasićenoj generičkim radovima bez duše i identiteta. Željeli smo pokazati da iz ovog dijela Hrvatske ne dolaze samo negativne priče i narativ kako se ništa ne isplati započinjati i kako ne treba ni pokušavati.
Sortilège Olfactive Arts priča započela je pet godina prije formalnog osnivanja brenda, iz znatiželje i potrebe za stvaranjem – bez ambicija za nečim većim. Međutim, s vremenom su uvidjeli da uistinu imaju nešto posebno i da žele to podijeliti s publikom.
“Kada smo se odlučili na osnivanje brenda u Hrvatskoj, započeo je dugotrajan, skup i naporan put koji nas je u više navrata destimulirao i dijelom ugasio inicijalnu ambiciju. Izazovi poput izostanka jasnih informacija kako, što, gdje i koliko, jer ne postoji neka krovna institucija koja te može usmjeriti i sl. Ali, nismo tip ljudi koji odustaje lako pa smo to ipak uspjeli izgurati van na radost naših fanova”, govore Barbara i Tomislav.


Mirisna serija koja prati fantasy sagu
Što se tiče publike, ona ima svoje favorite – dva se parfema izmjenjuju ovisno o sezoni, a iz Sortilège Olfactive Arts kažu kako bi se priča mogla još malo zakomplicirati, zbog jednog mirisnog noviteta. Sve su pojasnili.
“Naša izdanja prate unaprijed osmišljen koncept, temeljen na šestodijelnoj fantasy sagi nazvanoj Moriko. U njoj glavni lik kreće na putovanje kako bi pronašao izgubljeni unutarnji mir i djetinju bezbrižnost. Svaki parfem prate stihovi i ilustracije, a svaki nosi ime i kompoziciju koja odgovara jednom poglavlju tog putovanja. Trenutačno su izdana tri, to su Melodies of June, Sielulintu i Tinukai’i.”
- Melodies of June prvi je parfem koji evocira ljetnu noć na livadi uz rub šume, koja glavnom liku vraća sjećanja na bezbrižnost djetinjstva, uz grm crnog ribiza, crnogoričnu šumu, sijeno, lavandu, list rajčice, vaniliju i cedar.
- Sielulintu, drugi parfem, inspiriran je pticom duše iz finske mitologije koja čuva ljude kad su najranjiviji. Kada dolaze na svijet, i kada odlaze s njega, kao i u snu. Iskričava toplina naranče, pčelinjeg voska, mošusa, irisa i cedra.
- Tinukai’i je najnoviji miris i dolazi iz djela fantasy pisca Tada Williamsa Sjećanje, Trn i Tuga. Mirisno oslikava dolazak u drevni vilinski grad u srcu Stare Šume… Mirisne smole, listovi duhana, propolis, šumski pod, drvene škrinje i magija…

Već je iz opisa ova tri parfema jasno kako je priča iza Sortilège Olfactive Arts iznimno zanimljiva i inspirativna. Upravo iz inspiracije kreće cijeli proces. A inspiracija, govore mi moji prezimenjaci iz Vinkovaca, može biti doživljaj prošlosti, slika, glazba, osoba, gotovo sve… Zatim kreće proces samog kreiranja koji nema pravila – može trajati tri mjeseca, tri ili 30 godina, nitko ne može predvidjeti. Nakon što se usuglase s kojom formulom idu van, slijedi ispunjavanje svih preduvjeta definiranih propisima i zakonima unutar EU.
“Najdraži nam je moment kada vidimo da naši radovi izazivaju iskrenu emociju kod ljudi i da nas preporučuju drugima, promoviraju iz čiste ljubavi prema brendu. U današnjem svijetu, koji se vrti oko plaćenih promocija, plaćenih emocija i ambalaže bez sadržaja, to je uistinu rijetkost.“
Zanimalo me i kako biraju sirovine za Sortilège Olfactive Arts i s kojim materijalima najradije rade. One su, kažu mi, beskrajna paleta nijansi svih boja pa istraživanju nikada nema kraja. S jedne strane, postoje sirovine nužne u svakom ozbiljnom parfemskom “organu” te, s druge strane, one koje ciljano nabavljaju prema potrebama. Uz to, vole raditi s raznim vrstama crnogoričnih materijala i općenito drvenim notama. Barbara kao omiljene note izdvaja frangipani, osmantus, mimosu, arapski jasmin i božur, a Tomislav kaže da je sklon herbalnim notama poput sijena, liatrisa, čaja, zatim raznim smolama poput labdanuma, tamjana, ouda te drvenim notama.
Suradnja sa Señorom i prvi niche parfem za stopala na svijetu
Iako se parfemska industrija na prvi pogled može činiti kao prostor slobodne kreativnosti, iza svake mirisne kompozicije stoje tehnička preciznost, poznavanje procesa i poštivanje regulativa – od sigurnosti do sastojaka. Svoje sam sugovornike pitala kako to izgleda u “praksi”, odnosno koliko se u poslovanju moraju voditi tehničkom stranom, a koliko im je dopušteno osloniti se na intuitivnost i kreativnost? Tomislav objašnjava:
“U nekim drugim oblicima umjetnosti moguće je s minimumom tehničkog znanja izraziti se na vrlo zanimljiv način. Sviram gitaru preko 25 godina pa, ako gledam kroz prizmu toga, npr. čitav opus Ramonesa može se savladati u prva tri, četiri mjeseca sviranja. U kreiranju parfemske kompozicije, nažalost ili na sreću, nema Ramonesa. Parfumeristika je jedan žanr gdje samom kreativom, a bez tehničke potkovanosti i puno rada, ne možete stići daleko.”

Kao što sam spomenula u uvodu, sa Señorom su razvili Fussnotu, niche parfem za stopala. Kažu kako je ova nagrađivana kreativna agencija poznata po svježim, inovativnim idejama i odstupanju od zadanih formi. Sortilège Olfactive Arts se opredijelio ostati u okvirima niche artisan svijeta pa samim time odstupaju od mainstream razmišljanja i obrazaca rada. Tako je simbioza bila neizbježna i prirodna:
“Señor je razvio simpatičan, originalan i pomaknut koncept koji smo objeručke prihvatili i razvili im tri različite kreacije od kojih je svaka korespondirala s temom. Bilo nam je drago čuti da im nije bilo lako odabrati samo jednu :).”
Gdje kupiti Sortilège Olfactive Arts mirise?
Sortilège Olfactive Arts mirisi mogu se kupiti u Zagrebu u Mémoire niche parfumeriji, butiku Gušt, direktno od brenda putem Etsyja, maila info@sortilegeolfactivearts.hr ili preko Instagrama.
FOTOGRAFIJE: Sortilège Olfactive Arts