Kako se bliži službeni početak ljetnog salea, tako je Zara sniženje tema koje se sve češće ‘povlači’ u razgovorima s prijateljicama i kolegicama, a i pretražuje i čita u jednoj našoj ranijoj temi. Sale u španjolskom modnom gigantu, kao i u ostatku Inditex grupacije, obično bi počeo u zadnjoj trećini lipnja. Ove godine na web shopu i u aplikaciji kreće 21. lipnja u večernjim satima (najčešće od 20 ili 21 h), a u fizičkim trgovinama jutro poslije, odnosno 22. lipnja.
Ljetno Zara sniženje 2023.
No, prije nego nas i ljetno Zara sniženje (ali i svako drugo ove sezone) potakne da napunimo košarice, dobro je ipak malo ‘stati na loptu’ i podsjetiti se kako pametno kupovati na sniženjima. Sezonske rasprodaje dobra su prilika da u ormar dodamo neki komad kojeg dugo ‘škicamo’, a nismo bili spremni platiti punu cijenu.
Vrijeme rasprodaja također je i dobar period za uloviti neke modne klasike, što dizajnerske, što high street. To su komadi nosivi mnogo duže od samo jedne sezone, oni koji pripadaju sferi smart shoppinga jer ih nismo kupili zbog trendovske pomame, nego jer znamo da ćemo ih nositi i pametno kombinirati s ostatkom ormara.
Prije nego se bacimo na konkretne savjete, želim reći zašto je fokus pao baš na Zara sniženje, a ne ono brendova Mango, Stradivarius, H&M… Iako na svaki od tih saleova zavirimo, čini se kako efekt ogromnog hypea oko sniženja postiže samo Zara. O tome smo pisali za vrijeme zimskog sezonskog sniženja, što možete pročitati ovdje, a u nastavku prenosimo samo dio teksta:
“Stvaran uspjeh i magija Zare leže u proizvodnji u malim serijama, neumornom praćenju ključnih trendova, stalnom lansiranju novih kolekcija i pristupačnim cijenama. S ova 4 faktora sve počinje i završava, i riječ je o Zarinom poslovnom modelu kojeg trenutno ne može nadmašiti nitko drugi, premda pokušavaju i iako je Shein na jako dobrom putu.“
Što je dobro znati prije nego krene ljetno Zara sniženje?
Prije nego u košaricu dodamo neke favorite s wishliste, ususret sniženjima odlučili smo složiti svojevrsni vodič koji nam svima može poslužiti kao podsjetnik za pametniji shopping i kupnju onih artikala koji nam zbilja trebaju, a ne jer smo se pomamili za crvenom etiketom i cijenom nižom 30, 40 ili 50%. Za početak, prikupili smo par hackova koji se odnose na Zara sniženje, a pronašli smo ih u britanskom izdanju magazina Marie Claire.
- Konkretan datum početka salea nikad nije unaprijed poznat pa je najbolje prijaviti se na newsletter i tako biti u toku.
- Prije početka sniženja, dobra ideja je prijaviti se i kreirati svoj račun te spremiti neke favorite jer ćete tako lakše pratiti jesu li i koliko sniženi, umjesto da surfate po webu ili aplikaciji jednom kada Zara sniženje krene.
- Želite li veće sniženje, vrijedi biti strpljiv. Gledajući u prošlost, sniženje najčešće počne s porukom ‘do 40% popusta’, no nisu svi artikli toliko sniženi. Pričekajte tjedan ili dva; rasprodaji će biti dodani neki novi proizvodi, a i popusti će se povećati. Treba ipak naglasiti kako tako riskirate da neki komadi budu rasprodani, no zalihe se katkad i nadopunjuju.
- Kada nije razdoblje sniženja, u Zari je dostupna kategorija ‘Special Prices’ u kojoj se kroz cijelu godinu mogu pronaći atraktivni komadi, po cijeni nižoj i do 60%.
Par pitanja koje si možemo postaviti
prije nego krene Zara sniženje, ali i svako drugo…
Nakon par savjeta koji se odnose na Zara sniženje, ali i neke druge brendove iz Inditexove grupacije, prebacit ćemo se na konkretne savjete vezane općenito za rasprodaju. Dok sam razmišljala kako sastaviti ovakav vodič i tražila najbolje savjete koji će biti smjernica meni kao autorici teksta, a zatim svakome tko ga čita, naišla sam na vodič Harper’s Bazaara s deset pitanja koja si je dobro postaviti prilikom kupovine u sezoni sniženja. Prenosimo ih u nastavku, a ako i sami imate kakav savjet za smart shopping, uvijek je dobrodošao!
Je li ovo brend koji mi se sviđa?
Obično, kada kupujemo, gledamo kolekcije omiljenih brendova i trgovina zbog njihove estetike, kvalitete i krojeva. Međutim, iz nekog razloga, rasprodaja nas navodi da zanemarimo uobičajen shopping pristup i zavirimo u trgovine koje inače ‘preskačemo’. U takvim se situacijama treba oduprijeti iskušenju jer, ako smo dosljedni brendovima koje inače pratimo, veća je vjerojatnost da ćemo u ormaru završiti s komadom koji nam se zbilja sviđa.
Imam li već ovaj predmet u ormaru?
Važno je osvijestiti što nam u ormaru nedostaje i u što treba uložiti. Kada nam za oko zapne neki komad, dobra je ideja vidjeti imamo li u ormaru već nešto slično što ima istu namjenu. Prije kupovine, treba napraviti pregled ormara, zapisati što nam treba i držati se popisa. Tako ćemo izbjeći impulzivnu kupovinu zbog koje (nerijetko) i zažalimo. Nakon inventure ormara, odjeća koja u proteklih godinu dana nije nošena može se odvojiti (za donaciju, darovanje ili prodaju) i tada je jasno što garderobi stvarno nedostaje.
Pristaje li mom obliku tijela?
Iako i dalje istražujem, uglavnom znam kakvi mi krojevi pristaju i u kojim se bojama i uzorcima osjećam ugodno. No, zna se dogoditi da zalutam pa zbog trenda ili iz impulzivnosti kupim artikl koji ne pristaje mom stilu, ne odgovara mi veličinom ni bojom, a ni materijal mi nije baš po volji. Zato prije shoppinga treba znati što tražimo. Stručnjaci kažu, a s mišljenjem se potpuno slažem, da raste osjećaj samopouzdanja i ugode kada biramo one komade oko kojih smo pomno razmislili i koji odgovaraju našem stilu, obliku tijela i materijalima koje preferiramo.
Bi li artikl završio u mojoj košarici da nije snižen?
Kupovinom na sniženjima lako se zanijeti i možda vam je i samima glavom prošla pomisao kako kupnjom sniženih komada na neki način i štedite. Međutim, artikli koji su i maksimalno sniženi, nisu nimalo povoljni ako ih nećete nositi nego će stajati u ormaru. Dobro je voditi se filozofijom da, ako ne biste kupili predmet po punoj cijeni, onda nije vrijedno trošiti na njega, čak i onda kada je upola snižen. Vrijedi zapamtiti kako se najbolje ponude odnose samo na odjeću koju zbilja planiramo nositi, a ne na onu koja ostaje stajati u ormaru.
Odgovara li mi artikl s rasprodaje?
Ako ste ‘zapikirali’ određeni predmet, a on se ne nalazi na rasprodaji, nemojte se odlučiti za istu stvar u drugoj boji ili – još važnije – u drugoj veličini. Svi smo, vrlo vjerojatno, barem jednom kupili traperice, suknju ili haljinu koja čeka da ju nosimo, no i dalje nije došla na red, i to s razlogom, jer nije to to. Takav komad u garderobi može poslužiti kao izvrstan primjer zašto kupovati isključivo stvari koje su za nas perfect fit.
Sviđa li mi se za stvarno?
Ovo je pitanje možda i ključno. Kupovina nečeg novog trebala bi pružiti osjećaj zadovoljstva jer nema smisla kupovati ako vas opterećuje ili stvara brigu. To vrijedi i za kupovinu reda radi, odnosno jer su počela sniženja, a zapravo nemamo stvarnu potrebu za shoppingom. Shopping bi nas trebao razveseliti i izmamiti osmijeh na lice.
Hoće li ubrzo biti out?
Izbjegavajte artikle koji su vođeni najvećim trendovima sezone: koliko brzo dođu, toliko brzo i prođu. Umjesto toga, držite se investicijskih komada koji su poslije nosivi godinama. Znamo iz vlastitog iskustva da je trendovima ponekad teško odoljeti, no velika je šansa da će već sljedeće sezone djelovati out. Kada se u njemu dobro osjećamo, nije važno je li in ili out, no ako trend kupujemo zbog trenda, bolje je preskočiti takvu kupovinu i birati klasične komade koji neće tako brzo zastarjeti. Pisali smo vam nedavno o ljetnoj kapsula garderobi koja donosi svevremenske komade pa taj članak može poslužiti kao dobar vodič s konkretnim komadima.
Mogu li ga zamisliti s još bar tri komada iz svog ormara?
Stručnjaci kažu – ne kupujte ništa što zahtijeva kupovinu drugih, dodatnih artikala. Ako je komad pravi, automatski bi se trebao uklopiti s postojećim komadima u garderobi. Inače, velika je vjerojatnost da će završiti neiskorišten u ormaru.
Je li riječ o ‘paničnoj’ kupovini?
U nedostatku bolje riječi, nazvat ću taj osjećaj ‘razočaranjem’. Znate li situaciju kada dođete u trgovinu sa željom kupnje, no ne uspijete pronaći ono što želite? Tada može doći do nečeg što Harper’s Bazaar zove ‘paničnom kupovinom’. Naglašavaju kako rasprodaje nisu posljednji shopping događaj ikad pa, ako i ne uspijemo pronaći ono što želimo, treba pričekati iduću priliku. Ne treba kupovati frenetično samo jer je nešto na rasprodaji, bolje je pričekati pravi trenutak i ono što nam se stvarno sviđa.
Jesam li napravio/napravila istraživanje?
Istražite unaprijed jer većina brendova unaprijed otkrije što će biti na rasprodaji. Recimo, brendovi Inditex grupacije dan ili dva prije početka salea objave koji će artikli biti sniženi i koliko će iznositi popust. To je važno i kod kupnje dizajnerskih komada koji su dostupni u različitim trgovinama, odnosno shopping platformama pa dobar research može uštedjeti velike iznose. Prijavite se na newslettere omiljenih brendova i trgovina kako biste na vrijeme bili informirani o novostima.
FOTOGRAFIJE: Zara, Mango, Massimo Dutti, & Other Stories, Net a Porter