U moru oglasa koji se bore za našu pažnju, božićne reklame imaju poseban zadatak jer u nekoliko desetaka sekundi moraju prenijeti čaroliju. One najbolje nisu samo prodajne poruke, već male filmske priče koje nas nasmiju, rasplaču ili jednostavno podsjete zašto volimo ovo doba godine. Dio brendova već je pustio svoje božićne reklame 2025., a ono što dominira su toplina i realizam.
Umjesto glamura i blještavila, božićne reklame 2025. u centar pozornosti stavljaju stvarne ljude, emocije i naglasak na zajedništvo. Glazba je jedan od ključnih pokretača, a čarolija se stvara kroz jednostavne, iskrene geste. Primjetno je da brendovi ove godine više ulažu u emociju nego u produkcijski spektakl, a neki su se, poput Amazona, odlučili za povratak provjerenim formulama tako što su reprizirali stare božićne reklame.

Stigle su prve božićne reklame
Kako piše BBC, božićne reklame 2025. u fokus ne stavljaju savršenstvo, nego stvarne ljude. U godini obilježenoj ekonomskom neizvjesnošću i društvenim promjenama, brendovi kao što su John Lewis i Lidl biraju priče koje odražavaju svakodnevicu – obiteljske odnose, emocije i male geste. Božićne reklame 2025. prikazuju manje idealiziranih prizora i više trenutaka koji podsjećaju na stvarni život, pa čak i kad su ispričane kroz bajkovite scenarije.
Božićne reklame svake godine na svoj način odražavaju duh vremena i kolektivne emocije društva. Posljednjih pet godina kao da su pratile naše raspoloženje, piše Creative Boom: lockdown 2020. bio je obilježen tišinom i introspekcijom, 2021. donijela je optimizam, ali i dozu opreza, 2022. umirujuće tonove i potrebu za sigurnošću… Kao da svaka nova sezona blagdanskih reklama pokazuje tko smo i kako se osjećamo dok privodimo godinu kraju. Izdvojili smo božićne reklame koje su već ukrale našu pažnju, a vjerujemo da će se do prosinca pojaviti još poneka koja će nas podsjetiti zašto ih svake zime s nestrpljenjem iščekujemo.
Božićne reklame 2025.
Iako su božićne reklame tek počele stizati, a neke od najiščekivanijih favorita još čekamo, na globalnoj se razini već počinje izdvajati jedan naslov koji je pokrenuo lavinu emocija među gledateljima – John Lewis. Ovogodišnja reklama još jednom potvrđuje zašto se ovaj britanski lanac već godinama smatra majstorom emocije. Spot pod nazivom “Where Love Lives” donosi toplu priču o odnosu između oca i sina, ispričanu kroz glazbu i sjećanja.
Režiju potpisuje Saatchi & Saatchi, a soundtrack je modernizirana verzija klupskog klasika koju izvodi Labrinth. Estetika je prepoznatljivo “johnlewisovska”, s vidljivim generacijskim pomakom: u središtu je sjećanje onih koji su odrasli devedesetih. Publika ju već naziva jednom od najemotivnijih reklama sezone, a mnogi tvrde da je John Lewis ponovno uspio ono što drugi pokušavaju – u par minuta podsjetiti koliko znače male geste i neizgovorene riječi.

Hrvatski Telekom
Prva reklama koju sam “ulovila” je ona Hrvatskog Telekoma. Ovih su blagdana išli u smjeru jednostavne, ali snažne priče koja u prvi plan stavlja osjećaje. U reklami pod imenom “Nema teže poruke od one koju ne pošaljemo”, u pozadini se čuju prepoznatljivi stihovi Gibbonijeve pjesme “Oprosti”, dok pratimo mladu ženu koja, nakon vidljive unutarnje borbe, odlučuje poslati poruku majci: “Oprosti za zadnji put”. Mama odgovara kratko i toplo: “Oprošteno ❤️”, uz osmijeh koji govori sve. Taj mali digitalni trenutak prenosi veliku ljudsku emociju: težinu neizgovorenog i olakšanje pomirenja. Moto kampanje “Ovih blagdana povežimo se ponovno – s dragim ljudima, s lijepim trenucima i s onim što nas veseli” savršeno upotpunjuje poruku o bliskosti i oprostu.
Coca-Cola
Nastavljamo s jednim globalnim klasikom. Božićna sezona ne može započeti bez Coca-Cola božićne reklame i crvenog kamiona, no ove je godine brend izazvao burne reakcije. Nakon što je prošle zime prvi put koristio generativnu umjetnu inteligenciju za izradu blagdanskih reklama, Coca-Cola je ponovno posegnula za AI-jem, no rezultat je, prema mnogima, razočaravajući. Novi spot, u potpunosti kreiran pomoću umjetne inteligencije, pokušava izbjeći problem “neprirodnih” ljudskih likova tako što umjesto njih prikazuje niz životinja: polarne medvjede, pande, zečeve i ljenjivce. No stil se neprestano mijenja – od pokušaja realizma do gotovo karikaturalnog izgleda. Kritičari su ga nazvali “vizualno neujednačenim i nespretnim”, uz komentare da je čarolija koju Coca-Cola inače budi pretvorena u “jeftin AI eksperiment”, piše The Verge.
Amazon
Amazon je ove blagdane odlučio napraviti nešto što se u svijetu marketinga rijetko viđa – ništa novo. Umjesto nove božićne kampanje, ponovno su emitirali reklamu “Joy Ride” iz 2023., koja prikazuje tri starije prijateljice kako, nakon što putem Amazon aplikacije naruče jastučiće za sanjkanje, spontano odluče ponovno proživjeti čaroliju djetinjstva i spuštaju se niz snježnu padinu uz taktove Beatlesove pjesme In My Life, piše Ad Week. U toj jednostavnoj sceni spojeni su toplina, nostalgija i lakoća blagdanskog duha. Odluka da se ista reklama reprizira pokazala se strateški pametnom: riječ je o Amazonovoj najuspješnijoj božićnoj kampanji ikad, koja je ostvarila izniman emocionalni doseg i prepoznatljivost brenda.
Marks & Spencer
Dawn French pojavljuje se kao umorna putnica zaglavljena u božićnoj gužvi, dok u pozadini svira bezvremenski hit Driving Home for Christmas. Sve se mijenja kad se pojavi njezin vilinski alter ego i pretvori kaos u veselu M&S zabavu, s raskošnim stolom prepunim hrane po kojoj je brend poznat. Reklama je jednostavna, duhovita i životna. Prikazuje obilje, ali bez pretjerivanja, taman onoliko koliko treba da probudi blagdanski duh.
ALDI
Kevin the Carrot, animirani lik koji se već godinama pojavljuje u božićnim reklamama britanskog lanca supermarketa ALDI, ove godine slavi deseti rođendan, a Aldi mu je priredio poseban trenutak. U teaseru nadahnutom filmom Love Actually, Kevin stoji pred vratima svoje voljene Katie i, baš kao u kultnoj sceni, drži poruke ispisane na kartonima. Aldi tako nastavlja svoj prepoznatljiv serijal koji iz godine u godinu uspijeva potaknuti razgovore i stvoriti dojam nacionalnog događaja, uz prepoznatljiv humor i toplinu.
John Lewis
John Lewis, britanski trgovački lanac robnih kuća, poznat je po svojoj dugoj tradiciji i prepoznatljivom stilu komunikacije, posebno kroz božićne reklame koje su postale pravi kulturni fenomen u Ujedinjenom Kraljevstvu. I ove godine ostaju vjerni emociji, ali s važnim pomakom: kroz spot Where Love Lives donose promjenu generacije i tematiziraju nešto što se u božićnim kampanjama rijetko prikazuje. Reklama prikazuje oca i sina koje ponovno povezuje stara vinilna ploča s pjesmom Where Love Lives iz devedesetih, u novoj obradi Labrintha.
Kad igla dotakne ploču, dnevni boravak pretvara se u kaleidoskop sjećanja: od očevih mladih dana u klubu do trenutka kada sin napravi prve korake. BBC analitičari ističu da spot reflektira “krizu muškosti” i potrebu za emocionalnim povezivanjem unutar obitelji – temu koja se često izbjegava u blagdanskim kampanjama. John Lewis je ove godine, kako piše BBC, “odgovorio na tišinu između očeva i sinova” i pokazao kako glazba može postati most između generacija. Spot prožima osjećaj nostalgije, ali i svjesnost da su sada odrasli upravo oni koji su nekad s divljenjem gledali prve božićne reklame John Lewisa.
Lidl (UK)
Na britanskom tržištu, Lidl je ove godine predstavio toplu i jednostavnu božićnu reklamu koja slavi male geste, darivanje i zajedništvo. Priču pripovijeda dječji narator, dok u pozadini svira nježna, akustična verzija pjesme God Only Knows grupe The Beach Boys. Spot se ne fokusira ni na raskoš ni na specijalne efekte, već se oslanja na emociju i svakodnevne trenutke. Iako “suzdržana”, reklama djeluje iskreno i blisko.
Morrisons
Britanski lanac Morrisons ove godine odlučio je fokus staviti na ljude koji Božić zapravo čine mogućim: poljoprivrednike, pekare, ribare i vozače dostavnih kamiona. Režirana u dokumentarnom stilu, reklama prikazuje njihov svakodnevni trud kroz godinu, dok nova verzija pjesme Stop the Cavalry stvara dojam topline i zahvalnosti. Umjesto uobičajenog blještavila, Morrisons nudi realan i dirljiv pogled iza kulisa blagdana, podsjećajući da se prava čarolija događa zahvaljujući ljudima koji rade.
Boots
Na britanskom tržištu, Boots je ove godine otišao u pravom bajkovitom smjeru. U središtu reklame nalazi se Mačak u čizmama koji juri na Snježni kraljičin bal, vođen čarobnim ogledalom kroz niz darovnih postaja koje se savršeno poklapaju s kategorijama proizvoda u Boots trgovinama. Spot je razigran, vizualno privlačan i lako povezuje priču s ponudom brenda, a Boots tako uspijeva pokazati svoju zabavnu, maštovitu stranu te istovremeno ostati vjeran svojoj praktičnoj ulozi, odnosno mjestu koje spašava dan kad imate deset minuta i popis stvari koje treba kupiti.
Barbour
Britanski brend Barbour ponovno se udružio s legendarnim studijem Aardman. Nakon nekoliko uspješnih suradnji sa Shaun the Sheepom, u božićne reklame vraćaju originalni dvojac, Wallacea i Gromita. U prepoznatljivom stop-motion stilu, božićna priča donosi sve ono što fanovi vole: humor, toplinu i dozu britanske ekscentričnosti. Dok Gromit strpljivo ručno omata poklone, Wallace predstavlja svoj najnoviji izum – Gift-O-Matic, stroj za pakiranje darova u Barbourovoj boji sezone, “Winterberry”. Sve ubrzo izmiče kontroli: zidovi lete u zrak, božićne trube eksplodiraju, a njih dvojica završavaju u tipičnom, simpatičnom kaosu. Reklama završava njihovim zajedničkim poklonom – istim Barbour šalom.
FOTOGRAFIJE: YouTube, Barbour
NASLOVNA FOTOGRAFIJA: John Lewis







