Još 2009. godine, nakon što je neko vrijeme radio kao barista u Londonu, Nick Shelton vratio se u rodni Melbourne i shvatio da nitko ne pokriva gradske teme i kulturu s onom autentičnošću koju je on tražio. Pa je u dobi od 24 godine odlučio to napraviti sam. Tako je nastao Broadsheet, medij ispunjen pričama o hrani, piću, dizajnu i putovanjima u Australiji i Novom Zelandu. Danas Broadsheet ima više od 80 zaposlenih, milijune mjesečnih čitatelja i velik utjecaj na australsku kulturu, a uz to izdaje i kuharice te tiskana izdanja. Ove je godine Shelton odlučio lansirati Broadsheet izvan Australije, a prva destinacija koju je odabrao je upravo London.

Broadsheet London
Broadsheet London je online platforma koja donosi sve što vrijedi doživjeti u Londonu. Kako sami kažu, izvještavaju o najboljim aspektima londonske kulturne scene, od otvaranja novih restorana, izložbi i novih trgovina do kazališnih predstava, skrivenih galerija, zanimljivih mjesta za popiti dobru kavu i slično. Nije riječ o klasičnim turističkim preporukama pa je Broadsheet London idealna adresa za sve koji žele upoznati London iz perspektive lokalaca s dobrim ukusom.
Ukratko, Broadsheet London funkcionira kao vodič kroz grad; pokriva hranu i piće, umjetnost i dizajn, modu, zabavu, putovanja i aktivan životni stil, s preporukama za zanimljiva mjesta u gradu. Osim na web stranici, sadržaj objavljuju i putem newslettera, Instagrama te na TikToku, a nedavno je objavljeno i prvo Broadsheet London tiskano izdanje, koje će izlaziti kvartalno.

Kako je sve počelo?
Priča o Broadsheetu je počela prije 16 godina, kada ga je Nick Shelton pokrenuo u rodnoj Australiji. U međuvremenu je postao vodeći medijski brend koji oblikuje kulturnu scenu u toj zemlji. Shelton kaže da su kompaniju možda mogli izgraditi brže, ali su svjesno odabrali sporiji put, bez investitora, uz postojan i organski rast.
“Naša je strategija oduvijek bila živjeti u okviru vlastitih mogućnosti. Ako zaradimo milijun dolara, možemo potrošiti manje od milijun. Ako zaradimo dva, potrošimo manje od dva. Osim toga, volim fleksibilnost koju imamo kad ne odgovaramo nikome osim vlastitom timu”, objasnio je u intervjuu za For Starters.

Nakon što je Australija izrasla u stabilan i uspješan posao, Shelton i njegov tim zapitali su se što je sljedeće? London se nametnuo kao logično rješenje.
“Oduvijek sam se želio vratiti u London. O tome razmišljam gotovo deset godina. I evo nas. Vjerujemo da je London trenutačno najuzbudljiviji kulturni grad na svijetu. Uvijek je bio bogat kulturom, ali mislimo da je sada na početku novog, vrlo zanimljivog razdoblja kulturnog rasta. Toliko je novih pekarnica, izvrsnih kafića, zanimljivih restorana, kazališta, plesa i glazbe; unatoč rastu cijena i troškova života, kulturna scena i dalje buja.”
Vodič koji donosi sve što vrijedi doživjeti u Londonu
Broadsheet London pojavio se u zanimljivom trenutku za londonsku medijsku scenu. I sam Shelton kaže da su londonski kulturni mediji posljednjih godina znatno oslabljeli, što im je otvorilo prostor za novu, svježu perspektivu u predstavljanju gradske kulturne scene. Njihovi konkurenti uključuju The Standard i Time Out, razne newslettere s preporukama događanja, kao i The Times, koji je ovog ljeta pokrenuo vlastiti londonski newsletter i rubriku na webu. No Shelton se ne opterećuje konkurencijom.
“Ostali mediji uglavnom se oslanjaju na ‘evergreen’ sadržaj s popisima ili su to nacionalne novine koje izdaju vikend-priloge. Mi zauzimamo prostor između: usredotočen vodič kroz kulturnu scenu. I publika, i novinarska industrija, i oglašivači govore nam da takvo što trenutačno ne postoji, pa vjerujemo da smo na pravom putu”, rekao je za Press Gazette, dok je za For Starters dodao: “Ono što radimo shvaćamo ozbiljno. Novinarstvo nam je u središtu. Imamo visoke uredničke standarde. Ali postojimo za svakodnevno čitanje. U toj poziciji smo vrlo sigurni i čvrsto stojimo.”
Iako Broadsheet u Australiji ima model plaćenog članstva, u Londonu ga zasad ne planiraju uvoditi “dok publika ne dosegne određenu razinu zrelosti i brojnosti”. Također, na webu daju prednost korisničkom iskustvu u odnosu na količinu oglasa.
“Stranice pretrpane oglasima i skočnim prozorima čine iskustvo čitanja groznim. Na taj način možeš zaraditi koji dolar više, ali to nije stvaranje dugoročne vrijednosti.”
Posebno su strastveni kada je riječ o tiskanom izdanju Broadsheeta.
“Tijekom svojih 16 godina u izdavaštvu, uvijek sam smatrao da je tisak najbolji način za izgradnju medijskog brenda. Držati časopis u rukama i usredotočiti se na zbirku priča i fotografija iznimno je snažan doživljaj. Također volimo evente, koje vidimo kao priliku da oživimo kulturu i da se izravno povežemo sa svojom publikom i zajednicom”, pojasnio je Shelton u razgovoru za MagCulture.
Početkom listopada tako su objavili prvo Broadsheet London print izdanje. Tiskano je u 60.000 primjeraka, potpuno je besplatno, a moguće ga je pronaći u londonskim restoranima, kafićima, hotelima, trgovinama, members’ klubovima i coworking prostorima.
Planovi za širenje: Stižu Broadsheet Paris i Berlin?
Londonski Broadsheet trenutno čini tim od osam zaposlenih, a trenutno im je u fokusu izgradnja čvrstih temelja.
“Želimo povećati produkciju video sadržaja, uključiti još sjajnih kolumnista i pokrenuti podcast. Naš je cilj biti aktivan sudionik londonske kulturne scene, a to nije proces koji se može ubrzati. Kad osjetimo da smo to postigli, okrenut ćemo se drugim gradovima poput Pariza, Berlina i Amsterdama i nastaviti dalje”, poručio je Shelton.
Najvažnija lekcija koju je naučio kroz izdavaštvo zapravo je vrlo jednostavna: uspjeh dolazi kad se sve radi s publikom na prvom mjestu.
“Ljudi bi se iznenadili koliko izdavača to zapravo ne radi. Treba razumjeti za koga nešto stvaraš i zašto bi im to moglo biti važno ili korisno. Zatim se potpuno posvetiti tome da to isporučiš upravo njima. U svakodnevnoj dinamici vođenja medijskog biznisa – balansiranju između oglašivača, rokova, budžeta i administracije – lako je izgubiti taj fokus. Zato si svaki put, bilo da radimo na jednom članku ili velikom projektu, postavljamo isto pitanje: što će naša publika iz toga ponijeti?“, zaključio je.
Preporuke koje donosi Broadsheet London
Pregledali smo naslovnicu platforme pa ako uskoro planirate putovanje u London, trenutno se ističu sljedeće preporuke.
Središnja priča posvećena je London Pantryju, odnosno brendu Shedletskys Bread & Butter Pickles. Iza njega stoje James Cooper i Natalie Preston, koji su svoju strast prema fermentiranju započeli još 2014. kroz kimchi klub u istočnom Londonu, a danas iz svoje tvornice opskrbljuju više od 50 delija američkim kiselim krastavcima.
Jedan je članak posvećen novoj, luksuzno uređenoj trgovini nakita u Notting Hillu, dizajnerice Lucy Delius, a tu je i preporuka za restoran Mountain, u kojem će se sljedeći tjedan održati pop-up event s dvojicom vrhunskih tajlandskih chefova.
Broadsheet London zatim donosi i najavu za novi restoran Tower House koji idućeg mjeseca otvara tim iza poznatog nottinghillskog restorana Gold. Novi upečatljiv cjelodnevni bar i restoran smješten je u jednom od najprepoznatljivijih znamenitosti Richmonda: zgradi s tornjem sa satom iz 19. stoljeća.
Na kraju, tu je i najava nove izložbe koreografa Waynea McGregora u Somerset Houseu, koja istražuje povezanost pokreta i tjelesne inteligencije.
U nastavku stranice pronaći ćete još zanimljivih članaka i preporuka, a možete se i pretplatiti na Broadsheet London newsletter pa će vam njihove preporuke stizati jednom tjedno na mail. Upućujemo vas i na Instagram profil na kojemu objavljuju kratke vodiče za zanimljiva mjesta u gradu, ali i pregršt drugog fora sadržaja koji vam može dobro doći pri idućem posjetu Londonu.
FOTOGRAFIJE: Unsplash+, Broadsheet London









