Nakon što je postala majka, Cathy Olmedillas bila je razočarana kvalitetom dječjih časopisa na tržištu pa je vidjela priliku da sama stvori nešto bolje. Tako je 2006. godine pokrenula Studio Anorak, neovisnu izdavačku kuću za dječje časopise iz Londona, koja danas objavljuje čak tri časopisa za djecu: Anorak Magazine, DOT te najnoviji Chew.
Chew magazin Studija Anorak

Pokrenut iste godine kada i izdavačka kuća, Anorak Magazine postavio je nove estetske i konceptualne standarde u svijetu dječjih časopisa. Poznat kao “happy mag for kids”, namijenjen je dječacima i djevojčicama u dobi od 6 do 12 godina, dok je DOT, koji izlazi od 2015. godine, prilagođen predškolcima. Oba su naslova uniseks i prodaju se diljem svijeta, putem interneta, u dječjim buticima, muzejskim trgovinama i kioscima. Ideju za časopis o hrani Cathy Olmedillas imala je u glavi nekoliko godina, a konačno ju je odlučila ostvariti prošle jeseni. Tako je nastao Chew.
“Moje dijete sada ima 20 godina, pa mi je trebalo jedno ‘papirnato dijete'”, govori Olmedillas kroz smijeh za Design Week.
“Stalno sam nailazila na naslove o hrani i djeci, o razinama pretilosti i o tome kako je industrijski prerađena hrana postala osnovni dio prehrane mnogih ljudi, osobito u zapadnom svijetu. Mislim da je hrana nešto iznimno kreativno, i tužno mi je što je jeftinije kupiti limenku pića čiji sastojci su nam potpuno nepoznati, nego kupiti jednu naranču.”


O Studiju Anorak
Studio Anorak izdaje tiskane časopise koji traju, na pravom (recikliranom) papiru i s pravom (biljnom) tintom. To im daje poseban miris i dio je njihove predanosti stvaranju mirnog, uranjajućeg i zabavnog kulturnog sadržaja za djecu. Za razliku od današnjih časopisa, njihova izdanja nisu namijenjena jednokratnom čitanju i bacanju. Poput omiljenih dječjih časopisa i godišnjaka iz prošlosti, osmišljena su da se čuvaju, prenose i iznova otkrivaju. Temeljna filozofija Studija Anorak jest potaknuti djecu da koriste svoju maštu, razvijaju kreativnost kroz učenje i da se njihov glas čuje. U središtu njihova rada nalazi se strast prema riječima i slikama koje potiču, izazivaju i nadahnjuju.


I zdrava hrana može biti uzbudljiva
Chew donosi recepte, igre, priče i intervjue s ciljem da educira i zabavi klince te im pomogne bolje razumjeti što jedu. Svaki broj fokusira se na jedan prehrambeni proizvod i istražuje ga iz različitih perspektiva. Prvi broj bavio se narančama, drugi u središte stavlja kruh, dok treći objavljeni broj slavi podrijetlo grahorica. Cilj je premostiti “raskorak” između onoga što djeca jedu i odakle ta hrana dolazi. Time se, nada se Olmedillas, može potaknuti i djecu i roditelje da više brinu o onome što se nalazi na njihovim tanjurima.
“Znam da to zvuči pomalo naivno i idealistički”, kaže Olmedillas. “I nisam dovoljno naivna da mislim kako ovime spašavam svijet. Ali vjerujem da možemo stvoriti nešto što ima stvarnu vrijednost.”

Chew je namijenjen djeci starijoj od šest godina i njihovim obiteljima. Njegova je misija nadahnuti djecu i ponovno ih povezati s univerzalnim namirnicama koje često uzimamo zdravo za gotovo – voćem, žitaricama i povrćem. Kroz igru, maštu i kreativnost, časopis potiče djecu da otkriju koliko zdrava hrana može biti uzbudljiva. Izlazi četiri puta godišnje, kao i preostala dva magazina.
Olmedillas se zaljubila u časopise još kao dijete. Tijekom karijere radila je u britanskom magazinu The Face u njegovim najboljim danima, a kasnije i u mjesečniku Sleazenation.
“Otišla sam iz The Facea jer sam mislila da je postao previše mainstream”, govori za Design Week kroz smijeh.
Ta su iskustva oblikovala njezin pristup stvaranju časopisa, iako su teme kojima se danas bavi sasvim drukčije.
“Mislim da sam tamo naučila što je znatiželja – kako ostati stalno radoznao prema svijetu. Ispod površine mainstreama krije se toliko toga, samo ako dovoljno duboko kopaš. Zato i moji časopisi uvijek imaju pomalo ‘štreberski’ pristup.”

Inspiraciju je pronašla i u osnivaču časopisa The Face, Nicku Loganu, i njegovoj spremnosti da jednostavno iskuša nove stvari: iz prve je ruke svjedočila njegovim, na kraju neuspjelim, pokušajima pokretanja tinejdžerskog i ženskog magazina dok je tamo radila. Taj se duh ponovno pojavio prošle godine, kada je prvi broj časopisa Chew pokrenula u samo mjesec dana.
“Kad nešto zacrtam, to je to”, kaže. “To sam naučila u The Faceu – jednostavno to napravi i vidi što će se dogoditi, dokle god ne potrošiš previše novca.”
Chew u svakom broju surađuje s istom ilustratoricom, Sarom Arosio. Olmedillas kaže da je njezin razigrani i šareni stil savršeno odgovarao sadržaju te nadograđuje vizualni jezik Studija Anorak, koji Olmedillas opisuje kao “pejzaž ilustracije i art direkcije nadahnut starinskim dječjim knjigama iz 1970-ih i 1980-ih”. Taj je vizualni svijet, kaže, oblikovalo i njezino odrastanje u Maroku. “Tamo je sve puno boja i života”, objašnjava.
No, trebalo je neko vrijeme da pronađu prave tipografije koje će se skladno uklopiti u vizualni identitet Chewa. Naposljetku su se odlučili za Gambado Sans i ITC Avant Garde Gothic, koje se dobro nadopunjuju s Arosioinim linijskim crtežima.

Važno joj je, kaže, da svi njezini časopisi razgovaraju s djecom na njihov način. Smatra da je mnogo sadržaja za djecu previše patronizirajuće i “svisoka”, dok njezini časopisi nastoje stvoriti ton koji odražava “način na koji smo ja i moj sin razgovarali”.
Posebnu pažnju posvećuje i taktilnosti svojih izdanja: Anorak i Dot nedavno su prešli na deblji papir kako bi se u rukama doimali još kvalitetnijima i opipljivijima. To časopise Studija Anorak jasno razlikuje od prolaznih dječjih izdanja koja preplavljuju tržište, a Olmedillas vjeruje da upravo ta fizička kvaliteta omogućuje bogatije čitateljsko iskustvo u kulturi kojom dominiraju ekrani.

Magazin Chew, kao i preostala dva časopisa koja izdaje Studio Anorak, možete naručiti putem službene stranice. Cijena jednog izdanja je €8,95, a potrebno je platiti €4,95 za shipping te porez od cca €1,80. Moguće se i pretplatiti na više izdanja – sve detalje pronađite na službenom webu.
FOTOGRAFIJE: Studio Anorak










