Zašto je sve odjednom “demure”? I kakve veze s time ima Rory Gilmore?

03.09.2024. | AUTOR: Iva Kordić

Život iza 5 | Kultura
#TikTok

“Very demure, very mindful.” – ako ste na TikToku, minimalne su šanse da vas je zaobišao videozapis s ovom rečenicom. Za nju je zaslužna content creatorica Jools Lebron koja je svojim pratiteljima objasnila kako biti suzdržan i nenametljiv u raznim situacijama, recimo na poslu, u avionu i na obiteljskom odmoru. Rečenicu su iskoristili brojni brendovi u svojim kampanjama, a internetski svijet je zaključio kako je jedna od prvih “demure djevojaka” bila Rory Gilmore, jer joj je baka u jednoj sezoni rekla kako je “so demure”.

@netflix

the demurest is actually @joolieannie…but Rory comes close

♬ demure – Netflix

Što je demure trend?

Prvi very demure videozapis objavila je 2. kolovoza, prikupivši milijune pregleda. Od tada objavljuje sadržaj u kojem dijeli savjete kako biti demure u različitim situacijama. U TikTok videozapisu koji je kasnije obrisan, a kojeg su drugi kreatori ponovno objavili, Selyna Brillare tvrdila je da je ona započela trend i objavila video dokaz kako je tu riječ koristila u videu iz 2022., piše Forbes. Neki su joj komentatori rekli da, bez obzira na to tko je prvi koristio riječ, trend je ipak eksplodirao u kolovozu 2024. zbog sadržaja kojeg je objavljivala Lebron. I ona se suptilno osvrnula na to, rekavši kako “hranjenje dramom nije baš demure.

@joolieannie

#fyp #demure @OAKCHA @Paul | Fragrance Influencer

♬ original sound – Jools Lebron

Prema podacima SocialBladea, broj Lebroninih pratitelja na TikToku gotovo se udvostručio u dva tjedna: 9. kolovoza imala ih je milijun, a 22. kolovoza 1,9 milijuna. Početkom rujna ta brojka iznosi 2,1 milijuna. Sredinom kolovoza objavila je video u kojem izražava zahvalnost zbog eksplozije trenda, potičući pratitelje da snimaju videozapise kakve žele. Naglasila je kako su joj se otvorile nove prilike te da će zarađenim novcem moći financirati promjenu spola. 22. kolovoza objavila je još jedan video u kojem je rekla da će novcem zarađenim od viralnog trenda pomoći prijatelju da izađe iz teške životne situacije.

Objavila je i TikTok zapise u suradnji s raznim brendovima, uključujući Netflix, Fenty Beauty, Southwest Airlines i Zillow. Također, gostovala je u emisiji Jimmy Kimmel Live, koju je vodio RuPaul, gdje je objasnila trend, navodi Forbes.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli FENTY SKIN (@fentyskin)

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli United Airlines (@united)

Nekoliko brendova i slavnih osoba prihvatilo je ovaj trend, uključujući i Netflix. Na TikToku su objavili isječak iz serije “Gilmore Girls” u kojem Rory Gilmore naručuje sodu, a njezina baka kaže kako je to “so demure” potez. Slično tome, Freeform je objavio isječak iz “Mulan” u kojem Disneyjeva princeza kaže demure. Pjevačice Lizzo i SZA objavile su TikTok u kojem pjevaju na playback jedne od Lebroninih demure snimki.

Otišlo je toliko daleko da je čak i Bijela kuća objavila na Instagramu i rekla da su Bidenove mjere za otpis studentskog duga “vrlo promišljene, vrlo demure”. Slavne osobe poput Jennifer Lopez i Kim Kardashian također su koristile demure u svojim Instagram objavama, dok su i mnogi brendovi uskočili na trend: Dunkin’ Donuts svoje okuse s bundevom nazvao je “demure”, dok je United Airlines pogled na zalazak sunca iz prozora aviona opisao tom riječi.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Freeform (@freeform)

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli The White House (@whitehouse)

Very demure, very mindful

U kolovozu je na TikToku objavljeno više od 570 tisuća videozapisa s hashtagom #demure, što ga čini najpopularnijim hashtagom u proteklom mjesecu. Nadalje, na Spotifyu je došlo do porasta playlisti koje u nazivu sadrže opis demure, objavila je streaming platforma na Instagramu, dok su pretrage za demure playlistama porasle za 1000%, piše Forbes. Kao neki od najčešće dodanih izvođača na opisu su Lana Del Rey, SZA i Billie Eilish, dok su neke od najčešće dodanih pjesama “Brooklyn Baby” Lane Del Rey, “Pink + White” Franka Oceana i “My Love Mine All Mine” Mitskija.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Spotify News (@spotifynews)

Era TikTok trendova: Koji su najjače odjeknuli?

Forbes piše kako se čini da trend ismijava razne starije trendove, poput clean girl estetike koja je postala viralna na TikToku 2022. Sigurno ste i sami primijetili da smo svakog mjeseca u nekom novom TikTok trendu.

Clean girl je tako naglašavao postizanje neupadljivog izgleda s minimalističkom šminkom te je povezan s ponašanjima poput journalinga, meditiranja i održavanja rutine kože. Hashtag #cleangirl korišten je u više od 467 tisuća videozapisa na TikToku. Slično tome, trend coquette stekao je popularnost 2023., a stilistica Marisa Ledford opisala ga je kao “Gen Z verziju koketnog, nježnog hiperfeminističkog stila”. Povezan je s mašnama, čipkom, pastelnim bojama i Lanom Del Rey, a korišten je u više od 2 milijuna videozapisa na TikToku, iako su neki korisnici taj trend i ismijavali pa koristili isti hashtag.

Gilmore Girls

TikTok trend demure dolazi nakon jednog od najvećih društvenih fenomena ovog ljeta: brat summer trenda. Inspiran je albumom Brat Charli XCX, a naglašava hedonizam, zabavu i bivanje u središtu pozornosti, prema riječima pjevačice. Opisala je da brat summer znači biti samouvjeren, istaknuti se, biti prisutan, a ključni predmeti koji opisuju takvu estetiku su paket cigareta, Bic upaljač te bijeli top s naramenicama bez grudnjaka, pojašnjava Forbes. Prepoznatljiv je i po svojoj neonsko-zelenoj estetici te je prihvaćen od strane raznih korporacija, čak i u predsjedničkoj kampanji Kamale Harris. Čak i Barack Obama ima svoju brat summer playlistu o kojoj smo pisali ovdje.

FOTOGRAFIJE: TikTok, Instagram, Netflix

NASLOVNA FOTOGRAFIJA: Netflix

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5