Pomno odabrane preporuke za sigurnije sunčanje
SAZNAJTE VIŠE

Brend koji ima “sve od igle do lokomotive” otvara trgovine u regiji: U jedno je spojio dizajn i pristupačne cijene

24.06.2025. | AUTOR: Hana Bartolović

Život iza 5 | Novosti
#shopping

Ne sjećam se točno u kojoj smo zemlji bili na putovanju, ali sigurna sam da ima dobrih 7 ili 8 godina otkako smo prvi put zakoračili u jedan Flying Tiger dućan. Na prvu: Narnia, nema čega nema i svakako upečatljiva lokacija za potrošiti 15 do 20 minuta svog vremena, pregledavajući svaku sitnicu koja se u ovoj trgovini nudi.

Neki dan mi je iskočila vijest da Flying Tiger dolazi u regiju (to ipak neće biti Hrvatska) pa sam odlučila istražiti više o brendu; zapravo sve ono što nisam o njemu znala, iako sam njegove prodavaonice po cijeloj Europi dosad posjetila barem 10-ak puta.

Flying Tiger Copenhagen, Hrvatska, dućan, trgovina

Treba li vam išta iz ovog dućana? Vjerojatno će, nakon par posjeta, vaš odgovor biti “baš i ne”, no brend je u jedno spojio atraktivan dizajn i pristupačne cijene, što se, naravno, pokazalo dobitnom formulom za masovnu publiku.

Priča o Flying Tiger Copenhagen počinje puno skromnije nego što bismo očekivali od lanca koji danas ima preko tisuću trgovina diljem svijeta. Sve kreće još krajem 80-ih u Kopenhagenu, gdje su Lennart Lajboschitz i njegova supruga Suzanne otvorili malu trgovinu pod imenom Zebra. Prodavali su kišobrane i raznu robu iz viškova, bez velikih ambicija, ali s jasnim osjećajem za ono što kupcima treba.

U 1995. godini otvorili su prvi “Tiger” dućan u kopenhaškom kvartu Islands Brygge, gdje su svi proizvodi koštali po 10 danskih kruna. I upravo je ta simbolika “tigra” i “desetke” (u danskom jeziku riječi tiger i tier zvuče gotovo isto) postala osnova imena koje će kasnije osvojiti Europu. Početni koncept bio je jednostavan: ponuda svakodnevnih predmeta uz dozu zabave, boje i nečeg što kupca može iznenaditi. I sve to po cijeni koja ne boli.

Brend je poznat po svojim skandinavskim korijenima, prepoznatljivom vizualnom identitetu i misiji da kupcima ponudi funkcionalne proizvode i zabavno iskustvo kupovine.

Danas je Flying Tiger Copenhagen sve samo ne obična trgovina. Njezina je unutrašnjost zamišljena kao svojevrsni labirint; nema jasnog ulaza i izlaza, nego vas svaki prolaz vodi do nečeg neočekivanog. Bivša CEO tvrtke Mette Maix jednom je to savršeno opisala kao “lov na blago” jer nikad ne znate što ćete pronaći, ali gotovo sigurno nešto hoćete.

Ključ njihovoj uspjeha krije se u čestoj promjeni: svakog mjeseca u trgovine stiže najmanje 300 novih proizvoda, a stalna igra dizajna, sezone i pristupačnih cijena održava stvari svježima. U ponudi je, baš kao što sam i istaknula u naslovu, “sve od igle do lokomotive”: od malih kućanskih pomagala, uredskog pribora, dječjih igračaka, dekoracija, pa sve do slatkih i apsolutno nepotrebnih, ali poželjnih sitnica koje nekoga razvesele u trenu.

Flying Tiger Copenhagen, Hrvatska, dućan, trgovina

Njegov asortiman proizvoda obuhvaća kategorije koje uključuju uređenje doma, kuhinjski pribor, igračke, pribor za pisanje, pribor za zabave i sezonske artikle za blagdanske proslave.

Ja sam ovdje kroz godine kupila tek nekoliko komada, iako nam je postao svojevrstan hobi navratiti u Flying Tiger dućan i potrošiti vrijeme na istraživanje. Jedna (veća) vaza koštala me ravno 3 eura (danas su cijene ipak nešto više nego tada): dovukla sam ju do Zagreba i otad ispunjava svoju funkciju, u savršenom je stanju, a naši gosti vole pitati gdje sam ju nabavila.

Flying Tiger Copenhagen, Hrvatska, dućan, trgovina

Danas Flying Tiger ima trgovine u 38 zemalja, a najjača tržišta su Danska, Italija, Španjolska i Ujedinjeno Kraljevstvo. Iako je nekoć pokušao osvojiti i SAD, ta se epizoda zaključila zatvaranjem svih američkih trgovina 2020. godine. No to nije usporilo rast brenda, koji je 2023. godine imao više od 93 milijuna kupaca. Od 2021. brend ima i web shop, a odnedavno je i u vlasništvu investicijske kuće Treville, nakon što su se osnivači i fond EQT povukli iz vlasničke strukture.

Dolazak brenda na regionalno tržište

Flying Tiger Copenhagen, Hrvatska, dućan, trgovina

I dok u Hrvatskoj (zasad) još nećemo dočekati Flying Tiger Copenhagen, vijest da brend stiže u regiju odjeknula je medijskim prostorom u susjednim zemljama. Zasluga za dolazak pripada partnerstvu danskog brenda i BALFIN Grupe, jedne od najvećih investicijskih kompanija u jugoistočnoj Europi. U planu je otvaranje čak 50 trgovina diljem zapadnog Balkana u sljedeće četiri godine.

Prva trgovina trebala bi se otvoriti u listopadu 2025. u Skoplju, a nakon toga slijede Albanija, Kosovo, Bosna i Hercegovina i Crna Gora. Kroz ovaj projekt trebalo bi biti otvoreno oko 400 novih radnih mjesta u regiji, što znači da ovaj ulazak na tržište ima i vrlo konkretne ekonomske implikacije, i to ne samo u pogledu maloprodaje, već i kroz razvoj lokalnih timova i operativnih struktura.

Flying Tiger Copenhagen, Hrvatska, dućan, trgovina

Iz Flying Tigera poručuju da ovaj korak vide kao logičan nastavak svoje europske ekspanzije, koja je nedavno uključila i Tursku. Kako kažu, upravo je kombinacija želje potrošača za internacionalnim brendovima i ljubavi prema kreativnim, pristupačnim proizvodima ono što čini regiju savršenim terenom za širenje.

S druge strane, iz BALFIN Grupe poručuju da ovaj projekt nije samo poslovna suradnja, već spoj sličnih vrijednosti: fokus na dugoročne odnose, kvalitetu i dodanu vrijednost za krajnjeg kupca. Suradnja s Flying Tiger Copenhagen se uklapa u njihovu misiju dovođenja globalno relevantnih brendova na regionalna tržišta, istaknuli su u priopćenju za medije.

FOTOGRAFIJE: Flying Tiger Copenhagen

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5